Test drive: Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTi

Test drive: Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTi

Με υψηλή μεταφορική ικανότητα και τον νέο BiTurbo 1.600άρη ντίζελ των 160 ίππων, το Astra Sports Tourer είναι ένα κομψότατο στέισον που δεν φοβάται τα βάρη.

Η στέισον έκδοση του Astra έχει πλέον μακρά παράδοση.

Και με εξαίρεση τις δύο πρώτες γενιές της, υπήρξε αρκετά κομψή έτσι ώστε να αποτινάξει τη ρετσινιά του απρόσωπου εργαλείου. Ωστόσο, η νέα γενιά ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Πατώντας στο έτσι κι αλλιώς καλοσχεδιασμένο χάτσμπακ, το Astra Sports Tourer είναι καλαίσθητο και δυναμικό, με αρκετό χρώμιο στη γραμμή των παραθύρων που δίνει αέρα πολυτέλειας. Έχει ίδιο μεταξόνιο και αεροδυναμική με το χάτσμπακ, οπότε η αύξηση του μήκους από τα 4,37 m στα 4,7 m, προκύπτει από την επιμήκυνση του πίσω προβόλου. Ελαφρώς μεγαλύτερο είναι και το ύψος, στα 1,51 m από τα 1,49.

Αυτό σημαίνει ακόμα περισσότερο αέρα για το κεφάλι στο ήδη πολύ ευρύχωρο πίσω κάθισμα του χάτσμπακ, ενώ η μεγαλύτερη διαφορά προφανώς βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ. Στις εκδόσεις με ρεζέρβα ανάγκης χωράε 480 lt που γίνονται 1.570 lt ρίχνοντας τα καθίσματα, οπότε το μήκος φόρτωσης φτάνει τα 1,87 m. Με κιτ επισκευής ελαστικού κερδίζεις άλλα 60 lt, ενώ σε κάθε περίπτωση η πλάτη του πίσω καθίσματος διαιρείται σε αναλογία 70/30. Με 300 ευρώ επιπλέον χωρίζεται σε τρία τμήματα με αναλογία 40/20/40. Οι παραπάνω χωρητικότητες ναι μεν δεν είναι οι μέγιστες της κατηγορίας, όμως το σχήμα του πορτμπαγκάζ είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο και το ωφέλιμο φορτίο των 550 kg κορυφαίο.

Όλα έχουν τη σημασία τους
Κάπου εδώ αποκτά νόημα ο 1.600άρης BiTurbo των 160 ίππων και 35,7 kgm από τις 1.500 έως τις 2.250 rpm. Ακούγεται στην καμπίνα λίγο περισσότερο από εκείνον των 136 ίππων, όμως η μικρή τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας ξυπνά από τις μόλις 1.300 rpm κι έχει φουσκώσει πλήρως στις 1.800. Πιο πάνω, η μεγάλη τουρμπίνα τραβά δυνατά έως τις 4.500 rpm, ενώ η απόκριση του γκαζιού ικανοποιεί απόλυτα τα στάνταρ των ντίζελ στη νορμάλ ρύθμιση και τα ξεπερνά στη Sport.

Όταν ένα αμάξωμα 1.420 kg κάνει 0-100 km/h σε 9,2” σημαίνει ότι υπάρχει δύναμη. Όμως η σύγκριση με το 136άρι χάτσμπακ των 1.330 kg φανερώνει κάτι περίεργο: Παρότι στις χαμηλές και τις υψηλές στροφές ο BiTurbo δίνει καλύτερες ρεπρίζ, στις μεσαίες η πιο αδύναμη έκδοση είναι πιο σβέλτη. Εν μέρει αυτό οφείλεται και στο πιο μακρύ βήμα της δυνατής έκδοσης, ωστόσο στην πράξη δεν αντιλαμβάνεσαι καμία κοιλιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Opel Astra 1.6 CDTi 136 PS

Το γκάζι είναι επαρκέστατο και η ροπή περνά με ευκολία στο δρόμο, χωρίς να αλλοιώνει το ισορροπημένο κράτημα των Astra. Το τιμόνι δεν μεταφέρει πολλή πληροφορία, ωστόσο είναι γρήγορο, ακριβές και συνεργάζεται σωστά με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση που δείχνει το καλύτερό της πρόσωπο στον ανοιχτό δρόμο. Ελέγχει πάντως σωστά το αμάξωμα σε κάθε περίπτωση και αντιμετωπίζει επιτυχώς τις ανωμαλίες του δρόμου, παρότι ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας με σύνδεσμο Watt δεν είναι και καμιά σοφιστικέ διάταξη. Τα φρένα από την πλευρά τους είναι πολύ δυνατά (100-0 km/h σε 37,4 m) και με εντυπωσιακή αντοχή στη σκληρή χρήση.

Η ουσία είναι πως μπορείς να κινείσαι σβέλτα χωρίς το μοτέρ να ζορίζεται και να καίει πολύ. Μακριά από μποτιλιάρισμα άνετα πέφτεις κάτω από τα 6 lt/100 km, ενώ ως μέση τιμή μετρήσαμε τα 6,5 lt/100 km που δίνει αυτονομία 738 km με το ρεζερβουάρ των 48 lt. Επίσης, με 112 g CO2/km τα τέλη κυκλοφορίας είναι 110 ευρώ και το 1.600άρι μοτέρ μια γερή ασπίδα για την ελληνική φορολογική πραγματικότητα.

Το 160άρι Sports Tourer διατίθεται μόνο στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Dynamic κι αυτό σημαίνει πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με 27.000 ευρώ. Δηλαδή 1.000 ευρώ παραπάνω από το αντίστοιχο 136άρι, διαφορά που αξίζει τον κόπο εάν σκοπεύεις να το φορτώνεις συχνά και βαριά ή απλώς θέλεις το περισσότερο γκάζι. Εάν όχι, είναι πιο συμφέρουσα η έκδοση Excellence των 136 ίππων, με 24.000 ευρώ.

Τι λέει το DRIVE
Το Sports Tourer είναι ένα Astra που συνδυάζει την κομψότητα με τη μεταφορική ικανότητα σε γενναίες δόσεις. Εάν η χρήση του περιλαμβάνει βαρύ φόρτωμα ή απλώς θέλεις σβέλτες επιδόσεις, ο ΒiΤurbo 1.6 των 160 ίππων είναι ιδανικός.
Τιμή Από € 27.000
Τεχνολογία 1.598 cc, ντίζελ, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, δύο turbo σε σειρά, ένα μικρό με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας κι ένα μεγάλο με σταθερά, 160 PS/4.000 rpm, 35,7 kgm/1.500-2.250 rpm, χειροκίνητο έξισχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
0-160 km/h 25,4”
0-400 m 16,7” @ 135,1 km/h
0-1.000 m 30,6” @ 171,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,7”
50-80 km/h (3η) 3,5”
80-110 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (4η) 5,2”
110-140 km/h (4η) 6,5”
110-140 km/h (5η) 8,1”
110-140 km/h (6η) 9,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,4 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2112 g/km
Διαστάσεις 4.702 x 1.809 x 1.510 mm
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube