Test Drive: Nissan Juke Nismo RS

Αν είσαι έτοιμος να δεις τα GTi με διαφορετικό πρίσμα, το Nismo RS μπορεί να σου προσφέρει τόσο τις επιδόσεις όσο και την απόλαυση της οδήγησης.
Για όσους ονειρεύονται το GTR, αλλά προφανώς δεν το φτάνουν οικονομικά, το διακριτικό Nismo καλύπτει τουλάχιστον ένα μεγάλο κομμάτι της απόστασης.

Όντας συνώνυμο του αγωνιστικού τμήματος της Nissan στην Ιαπωνία, φέρνει μια ολόκληρη κληρονομιά στην ευρωπαϊκή αγορά. Το Juke απευθύνεται ούτως ή άλλως σε αυτούς που θέλουν να διαφέρουν από το σωρό. Στην έκδοση Nismo RS, με τα εντυπωσιακά σπόιλερ, τις μαύρες ζάντες 18” και τις έντονες χρωματικές λεπτομέρειες, κινεί ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον. 
 
Old School 
Το Juke μπορεί να μην έχει την παραδοσιακή συνταγή για να προσεγγίσεις τη σπορ οδήγηση και τις απόλυτες επιδόσεις, έχει όμως ένα μελετημένο πακέτο, που σου γουρλώνει τα μάτια. Ο 1.600άρης άμεσου ψεκασμού, στην έκδοση RS έχει ανέβει ακόμα περισσότερο σε απόδοση. Φτάνει στους 218 ίππους, μέσω υπερτροφοδότησης πιο παλιάς κοπής, τύπου big turbo. Η λογική της Nismo είναι αντίθετη με τους περισσότερους downsized τούρμπο της αγοράς που έχουν τη βέλτιστη απόδοση στις χαμηλές στροφές και ξεφουσκώνουν αμέσως. Εδώ ο στόχος δεν είναι οι χαμηλές εκπομπές CO2.

Χαμηλά, κάτω από τις 2.500 rpm, είναι ράθυμος και χαμηλότερος των προσδοκιών, καθόλου όπως ο συγγενής 1.6Τ του Clio RS. Όμως από εκεί και πέρα έρχεται μια απότομη ανηφόρα. Είναι ενδεικτικό ότι η μέγιστη ροπή διατηρείται σταθερή μέχρι τις 4.800 rpm. Η δύναμη είναι χορταστική μέχρι το τέλος του στροφόμετρου, ενώ συνοδεύεται και με ένα πλούσιο ήχο, που παραπέμπει σε κινητήρα μεγαλύτερης χωρητικότητας. Απέναντι στο χρονόμετρο, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά και πολύ κοντά στα κορυφαία ανταγωνιστικά μοντέλα. Πέτυχε 7,1” μέχρι τα 100 km/h, καλύπτει τα 400 m σε 15,1” ενώ φτάνει στο χιλιόμετρο σε 27,4”. Χρόνοι που είναι ένα με δυο δέκατα ταχύτεροι των Clio RS και Fiesta ST, και ελάχιστα πίσω από το Mini Countryman JCW. Σε αυτή τη άτυπη κόντρα που έχω στο μυαλό μου, το Juke Nismo RS είναι στο ρόλο του αουτσάιντερ, αλλά με προδιαγραφές που κάνουν τον ανταγωνισμό να χλομιάζει.

Η λίστα της Nismo δεν σταματά στον κινητήρα και στην πιο ελεύθερη εξάτμιση. Έχουν προχωρήσει σε ενίσχυση του πλαισίου για μεγαλύτερη ακαμψία,  έχουν αυξήσει τη διάμετρο των φρένων από 296 mm σε 320 mm, βάφοντας κόκκινες τις δαγκάνες, ενώ πλέον και οι πίσω δίσκοι είναι αεριζόμενοι. Η ανάρτηση έχει αναβαθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ, αλλά το κερασάκι στην τούρτα, είναι το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Είναι το συστατικό που κάνει τη συνταγή αισθητά πιο πικάντικη και πιο ελκυστική. Ξεχνάς τη μόνιμη και ενοχλητική υποστροφή ισχύος όλων των υπερτροφοδοτούμενων hot hatch και χρειάζεται να προσαρμόσεις την οδήγησή έτσι ώστε να το εκμεταλλευτείς στο έπακρο, πατώντας βαθιά το γκάζι πολύ πριν την έξοδο της στροφής.

Όπως είναι φυσιολογικό, το τιμόνι έχει γίνει πιο νευρικό και έχει περισσότερο torque steer, από τις στάνταρ εκδόσεις, τίμιο τίμημα για το μηδενισμό του χαζού σπιναρίσματος. Η ανάρτηση λειτουργεί άψογα, με αρκετά σφιχτά ελατήρια έτσι ώστε να ακούει αμέσως και τόσο προοδευτικά αμορτισέρ για να μην κοπανάει με το παραμικρό. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και βολική σχέση μετάδοσης, όμως συνολικά δεν έχει το κορυφαίο ζύγισμα που χρειάζεται για να μπορέσει να διεκδικήσει την κορυφή της κατηγορίας.
 
Αντισυμβατικό και μέσα
Στο εσωτερικό οι πιπεράτες λεπτομέρειες συνεχίζονται και ταιριάζουν με την ανάσα του κινητήρα και το γρύλισμα της εξάτμισης. Το τιμόνι με τις κόκκινες ραφές και τα τμήματα από αλκαντάρα δίνουν ένα πιο αγωνιστικό αέρα, ο οποίος συνεχίζεται με τα αλουμινένια πεντάλ, με το λεβιέ ταχυτήτων και πάνω από όλα με τα σπορ καθίσματα της Recaro. Τα τελευταία είναι στον πρόσθετο εξοπλισμό, κοστίζουν €1.600, όμως δίνουν εξαιρετική πλευρική στήριξη. Το μόνιμο παράπονο για μια άριστη θέση οδήγησης είναι το τιμόνι που δεν ρυθμίζεται σε βάθος. Κατά τα λοιπά, το Nismo RS μπορεί να εξοπλιστεί με το πακέτα ενεργητικής ασφάλειας της Nissan, δηλαδή το Safety Shield και τις περιφερειακές κάμερες Surround View. 
 
Τι λέει το DRIVE
Προς το παρόν, τα crossover επιδόσεων δεν είναι το όνειρο κανενός. Ο ρόλος του Juke Nismo RS είναι να δημιουργήσει το όνειρο, με την εμφάνιση, το γκάζι και τον ήχο του. Δεν διαφωνώ πως είναι απολύτως προκλητικό.
Τιμή από € 25.950 (με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.618 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 218PS/6.000 rpm, 28,5 kgm/3.600-4.800 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 3,6”
0-80 km/h 4,9”
0-100 km/h 7,1”
0-120 km/h 9,3”
0-140 km/h 12,6”
0-160 km/h 16,5”
0-400 m 15,1” @ 153,5 km/h
0-1.000 m 27,4” @ 191,0 km/h
50-110 km/h 5,1”
60-160 km/h 12,9”
50-80 km/h (με 3η) 3,1”
80-110 km/h (με 4η) 3,9”
110-140 km/h (με 5η) 5,3”
100-0 km/h σε 39,4 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 165 g/km
Διαστάσεις 4.135 x 1.765 x 1.565 mm
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις DRIVE