Test drive: Νέο VW Golf GTΙ

Η ένδοξη ιστορία συνεχίζεται. Το νέο GTI είναι εδώ, φορτωμένο με τεχνολογία και όπως ήδη μάντεψες, είναι ακόμα πιο γρήγορο

Η νέα γενιά Golf GTI, εκτός από το νέο πολυδιαμορφώσιμο πάτωμα MQB και τα πλεονεκτήματα που αυτό φέρνει σε όλη την γκάμα, ξεχωρίζει για τις νέες τεχνολογικές  εφαρμογές του.

Η μαεστρία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων προχωράει ένα βήμα παραπέρα, με το ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS+ και το νέο πρόγραμμα του ελέγχου της ευστάθειας ESC Sport. Η κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου μετάδοσης αλλάζει εντελώς την αίσθηση του οδηγού και την πληροφόρηση που παίρνεις από ένα Golf GTI.

Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC περνάει στην επόμενη γενιά, με νέο αλγόριθμο και ανεξάρτητο έλεγχο σε κάθε τροχό. Επίσης, για πρώτη φορά θα διατίθεται σε δυο εκδόσεις, την απλή με τους 220 PS και την ισχυρότερη Performance με 230, φρένα μεγαλύτερης διαμέτρου και το καινούργιο ελεγχόμενο διαφορικό E-Diff.

Μοιάζει ίδιο, αλλά δεν είναι…
Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Για την πρώτη γνωριμία επί ελληνικού εδάφους, είχαμε στα χέρια μας την πιο σπαρτιάτικη έκδοση, χωρίς το πακέτο Performance και χωρίς τη νέα ανάρτηση DCC. Έτσι κι αλλιώς τις πρώτες εντυπώσεις τις κλέβει ο δίλιτρος της σειράς ΕΑ888.

Η μικρή αύξηση σε ισχύ από την προηγούμενη γενιά, δεν είναι ευθέως ανάλογη με τις νέες τεχνικές λύσεις που εφαρμόζονται εδώ. Ξεχωρίζω το διπλό σύστημα ψεκασμού, με παλμούς άμεσης και έμμεσης έκχυσης, αλλά και τη νέα υδρόψυκτη διάταξη τουρμπίνας-χταποδιού που έχει επιτευχθεί, ενσωματώνοντας την πολλαπλή εξαγωγής στην κεφαλή του κινητήρα.

Στα επιμέρους, φτάνει ταχύτερα σε θερμοκρασία λειτουργίας χάρη σε ελεγχόμενο κύκλωμα ψύξης, έχει μικρότερες εσωτερικές τριβές με απενεργοποιούμενη αντλία λαδιού και αντικαθιστώντας τους άξονες αντιστάθμισης με ρουλμάν χαμηλών τριβών. Το αποτέλεσμα είναι 220 PS στις 4.500-6.200 rpm και 35,7 kgm στο εξίσου πλατύ φάσμα 1.500-4.400 rpm.

Η συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κάνουν το κάθε ξέσπασμά του εντυπωσιακά πανομοιότυπο, σταματώντας τα χρονόμετρα στα 6,5” για τα 100 km/h στο κοντέρ. Η αντίδραση σε κάθε εντολή του γκαζιού είναι ακαριαία, με εντυπωσιακές ενδιάμεσες επιταχύνσεις, χάρη και στο διπλόδισκο κιβώτιο DSG. Το τελευταίο, είναι έξυπνα προγραμματισμένο, συμμετέχοντας ενεργά στην οδήγηση. Κάνει σωστές αλλαγές και κατεβάσματα στο πρόγραμμα Sport, ενώ την άλλη στιγμή στο πρόγραμμα Eco κάνει οικονομία καυσίμου είτε ανεβάζοντας σχέσεις νωρίτερα, είτε βγάζοντας νεκρά σε ομαλή επιβράδυνση.

Πιο κοντά στον οδηγό
Για το καινούργιο σύστημα διεύθυνσης μπορώ να βρω μόνο θετικά σχόλια. Η κεντρική ιδέα υπηρετείται άψογα. Το Golf GTI είναι σταθερό και ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο, ενώ ταυτόχρονα «ακούει» ακαριαία στους δρόμους της περιφέρειας.

Με 2,1 στροφές από άκρη σε άκρη, δεν χρειάζεται αλλαγή λαβής ούτε σε φουρκέτες. Απλά σφίγγεις τα χέρια, στοχεύεις και αυτό εκτελεί. Η μεταβολή του λόγου δεν αλλάζει ανάλογα τις συνθήκες οπότε δεν σε μπερδεύει σε καμία περίπτωση. Δεν θα την περιέγραφα ως ιδιαίτερα «επικοινωνιακή» σε επίπεδο πληροφόρησης, όμως είναι σίγουρα αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προόδου.

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος της πρόσφυσης στην έβδομη γενιά έχει περάσει σε άλλο επίπεδο. Το XDS+ είναι στην ουσία το βασικό όπλο του Golf GTI απέναντι στην υποστροφή ισχύος και, δεδομένης της δύναμη του κινητήρα, τα καταφέρνει άψογα. Με Traction Control και ESC ενεργοποιημένα, είναι αρκετά επεμβατικό, αλλά κάνει πανεύκολη την οδήγηση ακόμα και για απότομους ή λιγότερο έμπειρους οδηγούς.

Από εκεί και πέρα, χωρίς έλεγχο πρόσφυσης και με το ESC στο Sport, το νέο GTI δείχνει ένα άλλο πρόσωπο. Νοιώθεις πιο κοντά στο δρόμο, με απελευθερωμένους τους 220 ίππους. Με σύνεση στο δεξί πεντάλ το εμπρός βγαίνει ομαλά στην έξοδο αργών στροφών, όμως αν ζητήσεις κάτι παραπάνω, ανοίγει την τροχιά.

Σε πιο γρήγορες καμπές το «διαβάζεις» καλύτερα, με ένα πολύ ζωντανό και άμεσο μπροστινό. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας θα επέμβει μόνο σε οριακό σημείο, σε επικίνδυνο γλίστρημα ή σε φρενάρισμα πανικού μέσα στη στροφή. Στην πραγματικότητα δεν σε ενοχλεί όσο στην προηγούμενη γενιά, αλλά «μαγικό» χέρι που σε επαναφέρει στην τάξη είναι πάντα εκεί.    

Το καλύτερο GTI;
Όμως, σε αυτό που αριστεύει κάθε γενιά Golf GTI είναι ότι ύστερα από μια γρήγορη βόλτα, μπορεί να είναι εξίσου καλό και ως καθημερινό αυτοκίνητο. Χωρίς πολύ σκληρή ανάρτηση και κοπανήματα, χωρίς θόρυβο στο εσωτερικό και χωρίς μονίμως υψηλή κατανάλωση.

Για τους φαν της τεχνολογίας, στη VW έχουν ετοιμάσει μια ατελείωτη λίστα με πρόσθετο εξοπλισμό. Ξεκινώντας από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως η ειδοποίηση για τις τυφλές γωνίες, το πρόγραμμα αυτόματης ακινητοποίησης, το προσαρμοζόμενο cruise control, η κάμερα οπισθοπορείας το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και φτάνοντας στον εξοπλισμό άνεσης, με λεπτομέρειες όπως το έξυπνο σύστημα πλοήγησης με ενσωμάτωση των προγραμμάτων της Google, η ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων, το πολύ δυνατό ηχοσύστημα Dynaudio, η πανοραμική ηλιοροφή και άλλα.

Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ο κορυφαίος της κατηγορίας σε ποιότητα υλικών, συναρμογή και φινίρισμα. Εξίσου ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, χάρη στο νέο πάτωμα με το μεγαλύτερο μετατρόχιο. Συνολικά πρόκειται για ένα εξαιρετικά ισορροπημένο αυτοκίνητο, που κάνει τα €27.700 της αρχικής τιμής να φαίνονται ως η μεγαλύτερη ευκαιρία στα σπορ μοντέλα.

Τι λέει το DRIVE
Το ιδανικό GTI, εκρηκτικές επιδόσεις σε συνδυασμό με καθημερινό χαρακτήρα. Και με τιμή, που το κάνει ακόμα πιο ελκυστικό…
Τιμή από € 27.700
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 220 PS/4.500-6.200 rpm, 35,7 kgm/1.500-4.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h
 4,8”
0-100 km/h 6,5”
0-120 km/h 8,7”
0-140 km/h 11,4”
0-400 m 14,7” @158,9 km/h
0-1.000 m 26,5” @201,5 km/h
30-50 km/h με kickdown 1,1”
50-80 km/h με kickdown 2,1”
80-110 km/h με kickdown 3,0”
110-140 km/h με kickdown 4,2”
100-0 km/h 38,6 m
Τελική ταχύτητα 244 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km 
Εκπομπές CO2 148 gr/km
Διαστάσεις 4.268 x 1.790 x 1.442 mm
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις Drive


Διαβάστε το συγκριτικό τεστ του Golf GTI στο δρόμο και στην πίστα των Μεγάρων απέναντι στα Ford Focus ST και Toyota GT86, στο DRIVE που κυκλοφορεί από 17/7