Test drive: Νέο Fiat 500L 1.6 MJT

Test drive: Νέο Fiat 500L 1.6 MJT

Δοκιμάζουμε το 500L με τον κινητήρα ντίζελ των 1.600 κυβικών και 105 ίππων που του δίνει νέα πνοή, εξαλείφοντας το μειονέκτημα των επιδόσεων του 1.3 MJT.

Ο κινητήρας ντίζελ των 1.600 κυβικών και 105 ίππων δίνει νέα πνοή στο πολυμορφικό FIAT, εξαλείφοντας το μειονέκτημα που έχει η έκδοση 1.3 MJT στις επιδόσεις.

Με 16,2” στα 0-100 km/h και 11,7” στο προσπέρασμα των 80-110 με 3η, το 500L με τον ντίζελ των 1.300 κυβικών είναι πολύ αργό. Το αποτέλεσμα είναι να επισκιάζεται η συνολική εντύπωση από το αυτοκίνητο και να μην μπορούν να αναδειχτούν οι μεγάλοι χώροι, η πρακτική καμπίνα και η ξεχωριστή του σχεδίαση.

Ο κινητήρας MultiJet II 1.6 λύνει αυτό το πρόβλημα. Με τεχνολογία αιχμής, αποδίδει 105 PS και –το κυριότερο– 32,6 kgm ροπής, που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm. Το πλεονέκτημα έναντι του 1.3 MultiJet φτάνει τους 30 ίππους και τα 12,2 kgm – ένα περίσσευμα δηλαδή που μπορεί άνετα να κινήσει ένα δεύτερο (μικρό) αυτοκίνητο, αφού το παλιό Panda 30, με τον 2κύλινδρο κινητήρα 650 κυβικών, είχε 30 PS και μόλις 5,8 kgm!

Η διαφορά στην πράξη είναι θεαματική. Το 500L 1.6 κινείται σβέλτα χωρίς προσπάθεια και προσπερνά με ασφάλεια. Η ροπή σε απαλλάσσει και από το να πρέπει να αλλάζεις συνεχώς ταχύτητες με τον μάλλον ασαφή και με «λαστιχένιο» κούμπωμα λεβιέ ταχυτήτων.

Στις μετρήσεις επιδόσεων, τα ηλεκτρονικό μας V-Box έδειξε 0-100 km/h σε 13,5” (2,7” πιο γρήγορα από το 1.3), 0-1.000 m σε 19,0” (2,6” ταχύτερα), 50-80 km/h με 3η σε 4,4” (-0,8”), 80-110 με 3η σε 8,3” (-3,4”) και 110-140 km/h με 4η σε 15,5” (-11,4”!). Μεγάλες διαφορές, που αν το αυτοκίνητο είναι και φορτωμένο –όπως αρμόζει σε ένα πολυμορφικό– γίνονται ακόμα μεγαλύτερες.

Ο μεγάλος κινητήρας δίνει πλεονέκτημα και στην οικονομία καυσίμου. Με μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km για ολόκληρη τη δοκιμή μας, το 500L 1.6 MTJ έκαιγε 0,4 lt/100 km λιγότερο από το αντίστοιχο 1.3 MTJ. Η οικονομία αυτή σε πετρέλαιο αντισταθμίζει και με το παραπάνω τα λίγο μεγαλύτερα πάγια έξοδα σε ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας. Οπότε μένει μόνο το αυξημένο τεκμήριο.

Κατά τα άλλα, το 500L 1.6 είναι ακριβώς όπως το 1.3: ευρύχωρο, με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα στην καμπίνα και συρόμενο/αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα για αυξομείωση και διαμόρφωση του χώρου επιβατών/αποσκευών ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Η θέση οδήγησης μπορεί να μην είναι τέλεια για όλους, είναι όμως ψηλή προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα γύρω-γύρω. Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερο σε σχεδίαση, ποιοτικά προσεγμένο και ευχάριστο, ιδίως αν υπάρχει και η μεγάλη, γυάλινη, ανοιγόμενη ηλιοροφή.

Στο δρόμο το 500L δεν είναι μεν σπορτίφ –κυρίως λόγω τιμονιού– όμως στρίβει με ασφάλεια, χωρίς να υποστρέφει εύκολα ή να παίρνει έντονη κλίση. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι μεγάλο και με δυο λόγια το πλαίσιο διαχειρίζεται με άνεση την επιπλέον δύναμη και ροπή. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα.

Τελικά, κάθε αυτοκίνητο έχει και τον κινητήρα που του ταιριάζει καλύτερα. Στην περίπτωση του 500L, ο 1.6 ντίζελ είναι αυτός που του πάει γάντι. Η διαφορά των 1.650 ευρώ από την αντίστοιχη έκδοση 1.3 MTJ μπορεί να μην είναι μικρή, όμως εμείς θα δίναμε τα επιπλέον χρήματα χωρίς συζήτηση.

Τι λέει το DRIVE
Ο μεγαλύτερος από τους δύο ντίζελ κινητήρες πάει γάντι στο 500L, βελτιώνοντας όχι μόνο τις επιδόσεις αλλά και την οικονομία. Αξίζει και με το παραπάνω τα €1.650 της διαφοράς από το 1.3 MTJ.
Τιµή Από € 20.950 (€ 19.750 με την προσφορά)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 105 PS @ 3.700 rpm, 32,6 kgm @ 1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 9,0”
0-100 km/h 13,5”
0-120 km/h 19,6”
0-140 km/h 29,5”
0-400 m 19,0”
0-1.000 m 35,0”
30-50 km/h με 3η 4,2”
50-80 km/h με 4η 6,2”
80-110 km/h με 5η 7,7”
110-140 km/h με 6η 13,6”
100-0 km/h 42,9 m
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 4.147 x 1.784 x 1.665 mm
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube