Test Drive: Mitsubishi L200 Club Cab 2.4 MIVEC 181 PS

Η πέμπτη γενιά του pick-up της Mitsubishi είναι ολοκαίνουργια και προσανατολισμένη όσο ποτέ στην κατεύθυνση του Sport Utility Track, χωρίς να αφήνει παραπονεμένες τις heavy duty απαιτήσεις.

Ήδη από την εξαιρετικά πετυχημένη προηγούμενη γενιά του, το L200 ήταν ένα από τα πιο high tech pick-up της αγοράς.

Η πέμπτη γενιά εξελίχθηκε μέσα σε μόλις 28 μήνες, με σκοπό να διατεθεί σε 150 χώρες παγκοσμίως και να πλαισιώσει την αντοχή στη χρήση heavy duty με πολυτέλεια και άνεση.

Δεν είναι σχήμα λόγου όταν η Mitsubishi αναφέρει πως το νέο L200 είναι ολοκαίνουργιο. Οι αλλαγές ξεκινούν από το σασί τύπου σκάλας που τώρα χρησιμοποιεί περισσότερο χάλυβα υψηλής αντοχής για να γίνει πιο στιβαρό (7% σε στρέψη) χωρίς να βαρύνει. Αναντίλεκτα πάντως, η πιο σημαντική αλλαγή είναι ο κινητήρας. Το 4κύλινδρο ντίζελ μοτέρ 2,4 λίτρων έχει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας σε συνδυασμό με μεταβαλλόμενο χρονισμό και βύθισμα στις βαλβίδες εισαγωγής -MIVEC.

Τα 181 PS στις 3.500 rpm και τα 43,8 kgm στις 2.500 είναι κολακευτικά νούμερα κι εγγύηση απέναντι στο ωφέλιμο φορτίο του ενός τόνου. Ακόμα πιο κολακευτική όμως είναι η γραμμική απόδοση και η αθόρυβη, χωρίς κραδασμούς λειτουργία. Αποτελεσματική είναι και η συνεργασία του με το επίσης νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει σωστή κλιμάκωση, λογική διαδρομή, δεν περνά κραδασμούς και κουμπώνει θετικά.

Οι μετρήσεις ανέδειξαν το L200 σε ένα από τα πιο γρήγορα pick-up, με 0-100 km/h σε 11,2” και σβέλτες ρεπρίζ. Καλή επίδοση για την κατηγορία πέτυχαν και τα φρένα, με 100-0 km/h σε 45,8 m. Δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε την αντοχή τους με το αυτοκίνητο φορτωμένο, το πεντάλ όμως έχει σωστή αίσθηση.

Η τετρακίνηση Super Select2 του L200 είναι σημείο υπεροχής και πλέον ρυθμίζεται ηλεκτρονικά μέσω περιστροφικού διακόπτη. Επίσης το κεντρικό διαφορικό είναι τύπου Torsen και σε κανονικές συνθήκες μοιράζει τη ροπή 40/60 εμπρός/πίσω αντίστοιχα. Φυσικά υπάρχουν και οι κλασικές ρυθμίσεις 4H και 4L, με «κοντές» σχέσεις, που επιτρέπουν στο L200 να σκαρφαλώνει και να περνά από παντού.

Η ανάρτηση διατηρεί τα ψαλίδια εμπρός κι έναν ανθεκτικό άκαμπτο άξονα πίσω. Τα πιο μακριά φύλλα σούστας και οι νέες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ έχουν δώσει πιο γλυκιά απόσβεση. Όμως συνολικά το L200 παραμένει σκληρό και όταν δεν μεταφέρει φορτίο, μεταφέρει κραδασμούς στην καμπίνα του. Σε καλό οδόστρωμα γέρνει στο πλαίσιο της λογικής και κρατά καλά. Με τη βοήθεια του ESP, η τροχιά δεν επηρεάζεται παρά τις αναπηδήσεις του πίσω μέρους στις ανωμαλίες, ενώ μπορείς να ακουμπήσεις στη Super Select2 και να κινείσαι τετρακίνητος παντού. Σε πολύ γλιστερό δρόμο θα εκτιμήσεις αρκετά αυτή τη δυνατότητα και ο μόνος ανταγωνιστής που επίσης την προσφέρει είναι το VW Amarok.

Από την άλλη, αυτό αυξάνει την κατανάλωση από τα 9,4 lt/100 km, σε τιμή λίγο πάνω από τα 10. Μια ακόμα σημαντική παράμετρος είναι το απείρως πιο γρήγορο τιμόνι που κάνει την οδήγηση πολύ πιο εύκολη, ενώ ο κύκλος στροφής με ακτίνα 5,9 m εξασφαλίζει αποδεκτή ευελιξία για ένα 5μετρο αυτοκίνητο.

Τα λούσα ουδείς εμίσησε
Ήταν πρωταρχικό στοιχείο κατά την εξέλιξη του νέου L200 να γίνει πιο πολυτελές και πολιτισμένο, χωρίς οι διαστάσεις του να αλλάξουν αξιοπρόσεκτα. Αυτό το μήνυμα περνά επιτυχώς με τη νέα σχεδίαση που ναι μεν διατηρεί δεσμούς με το πολύ μοντέρνο παρελθόν, αλλά είναι σαφώς πιο σοβαρή.

Οι διαστάσεις παραμένουν τεράστιες, με συνολικό μήκος 5,195 m, πλάτος 1,815 και ύψος 1,78 m. Το ίδιο ισχύει και για την εικόνα της καμπίνας, που είναι σημαντικά πιο high class και αθόρυβη από του προηγούμενου μοντέλου. Τόσο, που θα μπορούσε να ανήκει σε οποιοδήποτε σύγχρονο οικογενειακό της Mitsubishi. Προς όφελος της αντοχής τα πλαστικά είναι σκληρά, όμως εξαιρετικά καλοβιδωμένα μεταξύ τους έστω κι εάν το φινίρισμα δεν είναι απολύτως τέλειο.

Απόλυτα σύγχρονη είναι και η θέση οδήγησης, με τιμόνι που έχει τηλεσκοπική ρύθμιση, απλή εργονομία και μεγάλους, εύκολους στην πρόσβαση διακόπτες. Στο εμπρός μέρος της καμπίνας δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα έλλειψης χώρου. Όμως στις πίσω θέσεις τα καθίσματα έχουν εντελώς κάθετες πλάτες που δεν είναι ό,τι πιο άνετο μπορεί να σου τύχει. Έτσι κι αλλιώς εάν θέλεις 4θέσια καμπίνα υπάρχει η έκδοση Double Cab.

Στην περίπτωση του Club Cab προτεραιότητα έχει η καρότσα. Σύμφωνα με τη Mitsubishi, το συνολικό μήκος της είναι 2,6 cm μικρότερο, όμως η αύξηση του ωφέλιμου ύψους κατά 1,5 πόντο δίνει πλέον μεγαλύτερο διαθέσιμο όγκο 1,1 κυβικών μέτρων αντί για ένα που είχε το προηγούμενο μοντέλο. Στιβαροί κρίκοι υπάρχουν εκεί που χρειάζεται για να ασφαλίζουν το φορτίο, ενώ η πόρτα ανοιγοκλείνει με ευκολία και το σκαλοπάτι του πίσω προφυλακτήρα αποδεικνύει συχνά-πυκνά τη χρησιμότητά του.

Η έκδοση με τους 181 ίππους του νέου L200 Club Cab διατίθεται στο επίπεδο εξοπλισμού Intense, με 28.501 ευρώ με την απόσυρση, στο οποίο περιλαμβάνεται πολύ πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. Θα βρεις στάνταρ αυτόματο κλιματισμό, cruise control, επτά αερόσακους και ESP που αναγνωρίζει απώλεια ελέγχου ακόμα και στο ρυμουλκούμενο και που πάει πακέτο με Hill Start Assist. Ό,τι ακριβώς θα ζητούσες και από οποιοδήποτε σύγχρονο συμβατικό μοντέλο δηλαδή και μάλιστα με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Τι λέει το DRIVE
Η βασικότερη βελτίωση του νέου L200 έχει να κάνει με τον εξαιρετικό του κινητήρα. Θα μπορούσε να είναι πιο άνετο όμως η κορυφαία τετρακίνηση παραμένει και η αίσθηση πολυτέλειας είναι σαφώς αναβαθμισμένη.
Τιμή από € 28.851(με απόσυρση)
Τεχνολογία 2.442 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 181 PS/3.500 rpm, 43,8 kgm/2.500 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων, πίσω κίνηση, κατ’ επιλογή τετρακίνηση με μπλοκέ κεντρικό διαφορικό και κοντές σχέσεις
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
0-400 m 17,9”@127,5
0.1000 m 32,7”@159,6
50-80 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (4η) 5,8”
80-110 km/h (5η) 8,1”
110-140 km/h (5η) 9,7”
110-140 km/h (6η) 10,8”
Φρένα 100-0 km/h 54,8 m
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Μέση κατανάλωση 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 169 gr/km
Διαστάσεις 5.195 x 1.815 x 1.780 mm
Μετρήσεις DRIVE