Test drive: Mini One 102 PS

Δοκιμάζουμε το νέο «βασικό» Mini με το 1.200άρι μοτέρ τούρμπο που σου δίνει επιδόσεις που καλύπτουν ουσιαστικά τους πάντες.

Η λέξη «βασικό» σημαίνει συνήθως παραχωρήσεις. Στην περίπτωση του Mini, η παραχώρηση είχε να κάνει με τις επιδόσεις.

Η εποχή του τούρμπο όμως –και συγκεκριμένα του TwinPowerTurbo- αλλάζει τα δεδομένα.

Επιδόσεις Oneιρο
Με ένα 3κύλινδρο μοτέρ 1.198 cc με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και πλήρη ηλεκτρονικό έλεγχο βαλβίδων, έχει 102 ίππους και 18,8 kgm ροπής για να εκμεταλλευτείς. Υπάρχει και σε έκδοση με 75 ίππους (1.300 ευρώ φτηνότερο), όμως η συγκεκριμένη είναι σαφώς πιο ενδιαφέρουσα.

Το μοτέρ είναι γεμάτο από τις 2.000 μέχρι και τις 6.000 rpm, ο 3κύλινδρος ήχος είναι ευχάριστος και τους κραδασμούς σχεδόν δεν τους νιώθεις. Με 0-100 km/h σε 10,2” αντί για 10,6" και 110-140 km/h με 6η σε 15,7" αντί για 24,4”, το νέο One είναι σε άλλη κλάση από το προηγούμενο ατμοσφαιρικό 1.6 των 98 ίππων. Και θα ήταν ακόμα πιο γρήγορο εάν το 6άρι κιβώτιο δεν ήταν τόσο μακρύ. Ο λεβιές του στις καθημερινές αλλαγές είναι απολαυστικός και μόνο στις πολύ γρήγορες ζορίζεται κάπως.

Η μέση κατανάλωση είναι στα 7,8 lt/100 km και θέλει προσοχή διότι παίρνει εύκολα την ανιούσα, αλλά δύσκολα την κατιούσα ως τα 6,5 lt που μετρήσαμε ως ελάχιστη. Από την άλλη, τα ετήσια τέλη δεν ξεπερνούν τα 103 ευρώ.

Τα φρένα έγραψαν ένα εξαιρετικό 37,6 m για τα 100-0 km/h, κάτι στο οποίο βοήθησαν και τα έξτρα 17άρια P Zero του αυτοκινήτου της δοκιμής (η βασική διάσταση είναι 175/65 R15). Δίνουν πρόσφυση πολύ πάνω από τις δυνατότητες του One, μόνο που στην πόλη δυσκολεύουν λίγο την ανάρτηση. Ακόμα κι έτσι πάντως, η άνεση και κύλιση είναι απείρως βελτιωμένες σε σχέση με το παρελθόν, ενώ το τιμόνι καλοδεχούμενα πιο ελαφρύ.

Ιδανικό
Καλοδεχούμενη είναι και η βελτιωμένη σε ποιότητα και πρακτικότητα καμπίνα που σου διευκολύνει τη ζωή, παρότι ο χώρος πίσω και το πορτμπαγκάζ των 211 λίτρων παραμένουν μικρά. Εάν θέλεις Mini όμως, τότε με αυτό είσαι εξαρχής συμβιβασμένος.

Πόσω μάλλον τώρα που για πρώτη φορά ένα μοντέλο με κάτω από 17.000 ευρώ (16.940 με απόσυρση) έχει και ανθρώπινες επιδόσεις.

Τι λέει το DRIVE
Είναι η πρώτη φορά που οι λέξεις «One» και «επιδόσεις» μπορούν να συνυπάρχουν σε μια πρόταση για ένα Mini. Και μάλιστα σε τιμή που υπογράφει την επιτυχία.
Τιμή από € 17.900
Τεχνολογία 1.198 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 102 PS/4.250-6.000 rpm, 18,8 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,0”
0-100 km/h 10,2”
0-120 km/h 15,0”
0-140 km/h 21,1”
0-400 m 17,3”
0-1.000 m 32,0”
50-80 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 7,6”
80-110 km/h (5η) 9,8”
110-140 km/h (6η) 15,7”
100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108-114 gr/km
Διαστάσεις 3.821 x 1.727 x 1.414
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE