Test drive: MINI Cooper SE

Test drive: MINI Cooper SE

Η ΜΙΝΙ φτιάχνει ένα ηλεκτρικό ισοδύναμο του 3θυρου Cooper S, που αποδεικνύεται κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της πόλης.

Θεωρητικά, ένα ακριβό μικρό αυτοκίνητο με μοναδικό στιλ και την ικανότητα να κινείται σπιρτόζικα στην πόλη, δεν έχει τίποτα το ασύμβατο με την ηλεκτροκίνηση. Το αντίθετο. Με αυτό το δεδομένο και με βάση την 3θυρη εκδοχή του μικρότερου μοντέλου της, η MINI δημιούργησε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της.

Θα το αναγνωρίσεις κυρίως από τη διαφορετική μάσκα με τον λογότυπο MINI Electric, τον οποίο θα συναντήσεις και στο πίσω μέρος. Πέρα από αυτά, το υπόλοιπο αμάξωμα δεν έχει αλλαγές , με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται για το απαράμιλλο στιλ του ΜΙΝΙ.

Προσαρμογή
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης προσαρμόστηκε στο αμάξωμα που παρουσιάστηκε το 2014, χωρίς να το αλλάξει ιδιαίτερα. Η συστοιχία της μπαταρίας έχει σχήμα «Τ» και είναι τοποθετημένη στο πάτωμα. Αποτελείται από 12 modules κυψελών ιόντων λιθίου, και η συνολική της χωρητικότητα (gross) είναι 32,6 kWh, με τα 28,9 kWh να είναι διαθέσιμα για την κίνηση. Το μήκος (3.845 mm), το πλάτος, το μεταξόνιο, τα μετατρόχια, είναι ίδια με του συμβατικού MINI. Εξαίρεση αποτελεί το ύψος που είναι 18 mm ψηλότερο, καθότι το πάτωμα είναι πιο παχύ προκειμένου να χωρέσει η μπαταρία.

MINI Cooper SE

Με τη σειρά του, αυτό σημαίνει πως και η καμπίνα βρίσκεται 18 mm πιο ψηλά από ενός συμβατικού MINI, αλλά αυτό ελάχιστα γίνεται αντιληπτό. Την ουσιαστική διαφορά κάνει ο εν μέρει ψηφιακός πίνακας οργάνων που έχει και -μικρή- δυνατότητα διαμόρφωσης. Διαφορετικός είναι και ο λεβιές του κιβωτίου που έχει ίδιο σχήμα μα διαφορετικό φινίρισμα από των υπόλοιπων αυτόματων ΜΙΝΙ.

Η θέση οδήγησης παραμένει ιδανική, ενώ δεν υπάρχει καμία διαφορά στην ευρυχωρία ή στην πρακτικότητα της καμπίνας και τους περιορισμούς που σημαίνουν. Στο εμπρός μέρος ο χώρος είναι άνετος μα πίσω, ενήλικοι είναι πρακτικά αδύνατο να χωρέσουν τα πόδια τους. Και ο χώρος αποσκευών των 211 lt είναι μικρός, αλλά και ακριβώς ίδιος με των συμβατικών MINI 3d.

Cooper S ισοδύναμο
Κατά κάποιο τρόπο, το Cooper SE είναι μια ηλεκτρική αντιπρόταση του Cooper S. Απευθύνεται δηλαδή σε εκείνον που εκτός από στιλ θέλει και επιδόσεις. Ο αθόρυβος ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει παραπλήσια ισχύ και ροπή με τον δίλιτρο τούρμπο, ήτοι 184 PS και 270 Nm αντί για 192 και 280, αντίστοιχα. Και βρίσκεται τοποθετημένος ακριβώς στη θέση του θερμικού, κάτω από το εμπρός καπό, κινώντας τους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης.

Ωστόσο, το Cooper SE φαίνεται πιο ζωντανό από το S στη χαμηλή ταχύτητα. Λογικό, καθότι η μέγιστη ροπή αποδίδεται μεταξύ… 100 και 1.000 rpm. Από το ξεκίνημα δηλαδή. Και παρότι πιθανότατα η ηλεκτρική φύση αυτού του MINI σε βάζει σε άλλη διάθεση, με το βασικό και με το Sport πρόγραμμα οδήγησης, το αποτέλεσμα είναι ένα σπιρτόζικο μικρό με δυνατή ώθηση πίσω από κάθε σοβαρή γκαζιά. Ακόμα και με την επιλογή Green, η επιτάχυνση είναι πολύ ευχάριστη και κατά βάση η απόκριση στο γκάζι είναι που την πληρώνει λιγάκι.

Τα επίσημα νούμερα λένε 0-60 km/h σε 3,9” και 0-100 km/h σε 7,3”, με τελική περιορισμένη στα 150 km/h. Και οι δικές μας μετρήσεις για το Cooper S που έχει τελική 235 km/h, λένε 3,8” για τα 0-60 km/h και 6,9” για τα 0-100 km/h. Με δύο κουβέντες, μέχρι τα 120 km/h τα δύο αυτοκίνητα είναι σχεδόν εξίσου γρήγορα.

Επιπλέον, η ΜΙΝΙ υποστηρίζει πως το Cooper SE δεν έχει χάσει τον fun-to-drive χαρακτήρα των συμβατικών εκδόσεων. Ο οποίος μπορεί σε κάθε γενιά να στρογγυλεύει και λίγο, όμως παραμένει στην κορυφή της premium μικρής κατηγορίας. Δεν χρειάζεται να το οδηγήσεις πολύ για να το καταλάβεις. Μπορεί το βάρος να έχει αυξηθεί κατά 150 kg (στοιχείο κατασκευαστή) σε σχέση με ένα αυτόματο S, όμως επειδή το περισσότερο από αυτό αναλογεί στην μπαταρία και αυτή είναι χαμηλά τοποθετημένη, το κέντρο βάρους βρίσκεται 3 cm χαμηλότερα.

MINI Cooper SE

Αυτό βοηθάει για να αισθάνεσαι πως το Cooper SE αλλάζει κατεύθυνση με την ίδια ζωντάνια που το κάνει και ένα S. Τουλάχιστον όσο η ταχύτητα δεν είναι πολύ υψηλή. Από εκεί και ύστερα αντιλαμβάνεσαι την αδράνεια της περισσότερης μάζας και περισσότερο βάρος να πέφτει στον εμπρός εξωτερικό τροχό.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, αισθάνεσαι το αυτοκίνητο ένα κομμάτι, με ανάρτηση που διαχειρίζεται σωστά την επιπλέον μάζα και χωρίς να είναι αισθητά πιο σκληρή ή να κάνει θόρυβο. Και τα ηλεκτρονικά του συστήματος κίνησης ελέγχουν ολοκληρωτικά την παροχής ισχύος, έτσι ώστε πρακτικά να μην φτάνει ποτέ στους τροχούς περισσότερο γκάζι από όσο χρειάζεται όταν το τιμόνι δεν είναι στην ευθεία. Παράλληλα, όπως είναι αναμενόμενο η κύλιση είναι αισθητά ανώτερη από ενός Cooper S καθότι τελείως αθόρυβη.

Οπότε αυτό που μένει, είναι η αίσθηση ενός μικρού αυτοκινήτου που ανταποκρίνεται κοφτερά στην αλλαγή κατεύθυνσης, επιταχύνει πολύ γρήγορα όταν του ζητηθεί και οδηγείται πανεύκολα, χωρίς να κουράζει. Η άδεια Αθήνα της καραντίνας απέδειξε με το παραπάνω κάθε ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά. Όπως απέδειξε και ότι δε χρειάζεται σχεδόν ποτέ να πατάς το φρένο, που έχει πεντάλ με τεχνητή αίσθηση. Η επιβράδυνση που προκύπτει από την ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνεις το γκάζι είναι σχεδόν πάντα αρκετή για να σταματήσεις εκεί που θέλεις. Και η έντασή της ρυθμίζεται άμεσα σε δύο στάδια από ένα διακόπτη στην κονσόλα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot e-208

Ο μόνος αστερίσκος αφορά στην αυτονομία που θα μπορούσε να είναι περισσότερη. Με δεδομένο πως μετρήσαμε τη μέση κατανάλωση στις 15,4 kWh/100 km -με συνετή μα όχι αργή οδήγηση, μεταξύ δύο φορτίσεων δεν θα μεσολαβήσουν πάνω από 190 km. Δεν είναι απογοητευτική για την πόλη, ούτε όμως και αυτή που περιμένεις από ένα ηλεκτρικό μοντέλο του 2019. Μόνο με τη ρύθμιση Green+ μπορείς ουσιαστικά να υπερβείς τα 200 km, θυσιάζοντας όμως ανέσεις όπως ο κλιματισμός και χάνοντας κάτι από την τέλεια απόκριση στο γκάζι.

Κάτι που δεν αξίζει τον κόπο, ειδικά με δεδομένο πως καθότι μικρή, η μπαταρία φορτίζει γρήγορα. Με Wallbox σε μονοφασική εγκατάσταση (7,4 kW) υπολογίζεις 3,2 και 4,2 ώρες για το 80% και το 100% της φόρτισης αντίστοιχα, οι οποίες πέφτουν στις 2,5 και 3,5 αντίστοιχα σε τριφασική (11 kW). Υπάρχει επίσης συμβατότητα με ταχυφορτιστή DC μέχρι 50 kW, κάτι που σημαίνει 35’ και 1,4 ώρες για τα προαναφερθέντα ποσοστά.

Ξεκινώντας από τις €33.900 για τη βασική έκδοση εξοπλισμού S (υπάρχουν ακόμα οι πλουσιότερες M, L και XL) και συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση για τα ηλεκτρικά, το Cooper SE καταλήγει φτηνότερο από ένα αυτόματο Cooper S (€30.115), προσφέροντας και λίγο καλύτερο εξοπλισμό. Ίσως αυτό να μην έχει καταλυτική σημασία για τον αγοραστή ενός τόσο ακριβού μικρού, όπως και να το κάνεις όμως είναι μια σημαντική πληροφορία. 


Τι λέει το DRIVE
Εκείνος που θέλει ένα σπιρτόζικο MINI αποκλειστικά για την πόλη και καλύπτεται με τα σχεδόν 200 km της αυτονομίας, έχει κάθε λόγο να βρει ενδιαφέρουσα την περίπτωση του SE.
Τιμή από €33.900 (από €28.815 με την επιδότηση)
Τεχνολογία EV, σύγχρονος κινητήρας, μπαταρία 28,9 kWh (καθαρή χωρητικότητα), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση 184 PS/7.000 rpm, 270 Nm/100-1.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3”
Τελική ταχύτητα 150 km/h
Αυτονομία 190 km*
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 3.845 x 1.727 x 1.432 mm
Χώρος αποσκευών 211 lt
Βάρος 1.365 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube