Test drive: MINI Cooper Convertible

Test drive: MINI Cooper Convertible

Δοκιμάζουμε τη νέα γενιά του ανοιχτού MINI, με κινητήρα 1.5 τούρμπο 136 PS και διαπιστώνουμε πως δεν έχει χάσει τίποτε από την οδηγική γοητεία του προηγούμενου. Το αντίθετο

Γιατί αγοράζει κανείς ένα κάμπριο; Αν είναι απολύτως ειλικρινής με τον εαυτό του θα παραδεχτεί πως ένα σημαντικό (για κάποιους το πιο σημαντικό) κίνητρο, είναι για να ξεχωρίζει.

Ε, αν είναι να το κάνεις, κάντο σωστά, σκέφτονται πολλοί και αγόρασε ένα κάμπριο που θα κάνει τα υπόλοιπα κάμπριο να ωχριούν μπροστά του στιλιστικά. Και εγένετο, MINI Convertible, όπως ήταν η επίσημη ονομασία του, σχεδόν δέκα χρόνια πριν. Και εγένετο – αναλογικά– χαμός. Άρεσε στις γυναίκες, αλλά και ο άντρες δεν το έβρισκαν υπερβολικά «θηλυκό». Και το αγόραζαν οι απανταχού της Γης ποζεράδες. Επομένως θα ήταν μάλλον αυτοκτονία από την πλευρά της MINI να μην επανέλθει με νέο Cabrio βασισμένο στο νέο ΜΙΝΙ . Μη σας πω πως άργησε κιόλας. Το νέο MINI Cabrio ωστόσο, όπως και το παλιό, έχει και μια άλλη ιδιότητα, πιο δύσκολα αναγνωρίσιμη και εκτιμητέα από το μη γνώστη. Είναι μακράν το πιο διασκεδαστικό οδηγικά ανοιχτό αυτοκίνητο με την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Ξέρετε ποια είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του; Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 9,8 cm μακρύτερο, 4,4 πιο φαρδύ και 0,7 cm ψηλότερο από τον προκάτοχό του και με την πρώτη ματιά δεν το καταλαβαίνεις. Οι αναλογίες είναι κοινές: Η εξαγωνική μάσκα, οι στρογγυλοί προβολείς, το όρθιο παρμπρίζ.  Το νέο MINI Cabrio κάθεται πιο επιθετικά στο δρόμο, δείχνει πιο δυναμικό, ενώ οι αυξημένες διαστάσεις φτιάχνουν και τις αναλογίες, δημιουργώντας ένα πιο αρμονικό σύνολο, κυρίως όταν είναι ανοιχτό. Αλλά εδώ που τα λέμε κανένα ανοιχτό αυτοκίνητο δεν δείχνει και πολύ όμορφο με την κουκούλα ανεβασμένη.

Στο εσωτερικό, η πρόοδος είναι σαφέστερη. Καταρχήν μιλάμε για μια πιο ευρύχωρη καμπίνα, αφού και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 2,8 πόντους, στα 2,495 m. Η διάταξη είναι αποκλειστικά 4θέσια με την επιφάνεια των πίσω καθισμάτων να έχει μεγαλώσει και το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών να έχει αυξηθεί κατά 3,6 cm. Όχι ότι ξαφνικά ο χώρος έγινε και άπλετος βέβαια. Για την ακρίβεια, αν ο οδηγός είναι ψηλός, πίσω από αυτόν δεν μπορεί να καθίσει παρά μόνο ένα παιδί. Ωστόσο τέσσερις ενήλικοι μεσαίου αναστήματος μπορούν να βολευτούν λίγο καλύτερα και να κάνουν (οι πίσω) μια σύντομη βόλτα. Για ταξίδι δεν θα το συνιστούσα.  Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει κι αυτός στα 215 lt από 170, με κλειστή την οροφή, ενώ με ανοιχτή η χωρητικότητα πέφτει στα 160 lt. Ο οδηγός ωστόσο, διότι αυτός είναι και ο πρωταγωνιστής, θα βολευτεί ανεξαρτήτως σωματότυπου. Η θέση οδήγησης έχει χαμηλώσει και οι ρυθμίσεις για το κάθισμα είναι περισσότερες.

Σχεδιαστικά, ο ρετρό χαρακτήρας έχει διατηρηθεί, αλλά η εργονομία πλέον είναι πιο ορθολογική. Ο πίνακας οργάνων με το ταχύμετρο έχει μεταφερθεί πάνω από το τιμόνι και η κεντρική κυκλική οθόνη μπορεί να φιλοξενήσει μια πληθώρα λειτουργιών από το MINI Connected μέχρι τις ρυθμίσεις για τη λειτουργία του αυτοκινήτου.

Η μαλακή, υφασμάτινη οροφή του νέου MINI Cabrio, είναι, σύμφωνα με την εταιρεία, πιο ενισχυμένη για καλύτερη αντοχή και θερμική, αλλά κυρίως ακουστική μόνωση. Είναι για πρώτη φορά και πλήρως ηλεκτρική. Με το πάτημα ενός κουμπιού ανεβαίνει και κατεβαίνει σε 18 δευτερόλεπτα, μια λειτουργία που μπορεί να γίνει και εν κινήσει, μέχρι τα 30 km/h. Δεν αποθηκεύεται πλήρως μέσα στο χώρο αποσκευών, για λόγους χώρου, αλλά και ρετρό εμφάνισης. Αυτό όμως δημιουργεί σαφές θέμα ορατότητας. Με κατεβασμένη την οροφή σχεδόν καταργείς τον μεσαίο καθρέφτη, αφού δεν έχεις καμία οπτική επαφή με το δρόμο.

Ο 1.5 TwinPower που κινεί το MINI Cabrio ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων BMW με αλουμινένιο μπλοκ, χωρητικότητα 500 cc ανά κύλινδρο και απόσταση του ενός κυλίνδρου από τον άλλο στα 91mm. Τον έχουμε δοκιμάσει και στο κλειστό 3θυρο MINI Cooper και διαπιστώνουμε πως, όπως σε εκείνο, έτσι και σε αυτό ταιριάζει γάντι. ‘Έχει καλή απόκριση στο γκάζι από πολύ χαμηλά, διατηρεί αδιάλειπτη διάθεση για στροφάρισμα μέχρι και τον κόφτη  και δεν δείχνει να ασθμαίνει πουθενά. Μόνο στη ζώνη του ραλαντί προδίδει την αρχιτεκτονική του με ένα ελαφρύ τρεμούλιασμα, το οποίο ωστόσο το ξεπερνά σχεδόν πάραυτα. Μας αρέσει επίσης και αυτό το ξεχωριστό ηχόχρωμα που γίνεται όλο και πιο ευδιάκριτο όσο ανεβάζεις στροφές.

Το πόσο αποτελεσματικός είναι ο κινητήρας το αποδεικνύουν άλλωστε και οι επιδόσεις του νέου MINI Cabrio, το οποίο ειρήσθω εν παρόδω είναι και 100 κιλά βαρύτερο από το κλειστό, λόγω των απαραίτητων ενισχύσεων. Στα 100 km/h από στάση φτάνει σε μόλις 8,7”, εκεί που το προηγούμενο ήθελε 10,9”. Το κλειστό MINI Cooper θέλει 8,3". Στις ρεπρίζ, οι διαφορές είναι εξίσου μεγάλες. Χαρακτηριστικά με για το 50-80 km/h, το νέο Cooper θέλει 5,1” και με για το 110-140 km/h 8,6”. Τα αντίστοιχα νούμερα του προηγούμενου ήταν 6,3” και 12,1”. Για το κλειστό οι τιμές είναι 4,4” και 6,8” αντίστοιχα. Τα νούμερα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα αν η διάταξη των έξι σχέσεων του μηχανικού κιβωτίου ήταν πιο πυκνή. Αρκεί να σας πούμε πως με  στον κόφτη των 6.200 rpm το κοντέρ αγγίζει τα 170 km/h.

Το πόσο πιο άνετο και δεμένο συνάμα είναι το νέο MINI cabrio σε σχέση με το απερχόμενο, σου χρειάζεται ελάχιστος χρόνος να το διαπιστώσεις. Οι μηχανικοί της MINI είχαν ένα διττό πρόβλημα. Έπρεπε να διατηρήσουν ένα MINImum ενδοτικότητας αλλά και την επιζητούμενη ακρίβεια και διασκεδαστική συμπεριφορά, σε ένα αμάξωμα που εκ κατασκευής αντιμετωπίζει προβλήματα ακαμψίας. Ενίσχυσαν το αμάξωμα με επιπλέον δοκούς στο πάτωμα, εμπρός και πίσω και με επιπλέον πλάκα ενίσχυσης κάτω από τον κινητήρα. Η αλήθεια είναι πως στα πρώτα μέτρα θα παρατηρήσεις το γνωστό τρεμούλιασμα στο παρμπρίζ, αλλά η εν γένει ακαμψία είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το κυριότερο όμως είναι πως με ελάχιστα ανοιχτά αυτοκίνητα, πλην βεβαίως των πισωκίνητων roadster, μπορείς να απολαύσεις τόσο γενναιόδωρη οδική συμπεριφορά. Το MINI, με αλλά λόγια καταφέρνει να επιτύχει κάτι που δεν μπορούν να καταφέρουν ούτε το Audi A3 Cabriolet, ούτε και το ανοιχτό VW Beetle, αλλά ούτε και το Abarth 500C.

Το MINI εξακολουθεί να είναι απίστευτα ρυθμίσιμο, δίχως να χοροπηδά ή να στρεβλώνει πάνω στις στροφές. Η πρόσφυση του εμπρός είναι εντυπωσιακή και ακόμα περισσότερο η ικανότητά του να διατηρεί το αμάξωμα υπό έλεγχο, τοποθετημένο από πριν με όσα χιλιόμετρα έρχεσαι. Η αχίλλειος πτέρνα του είναι η τσιμπημένη κατανάλωση. Τα 9,1 lt/100 km είναι μάλλον πολλά, παρά την τεχνολογία MINIMALISM με stop/start, ανάκτηση ενέργειας από τα φρένα, ρύθμιση του κλιματισμού, ένδειξη βέλτιστης αλλαγής σχέσης. Όλα αυτά πάνε περίπατο, όταν βρεθείς με ανοιχτή οροφή σε ένα ορεινό στροφιλίκι. Και ευτυχώς λέω εγώ.

Όλα αυτά βεβαίως, το ίματζ, η τεχνολογία, η ανοιχτή οροφή που ενισχύει περαιτέρω το ίματζ, η αναμφισβήτητη ποιότητα κατασκευής, πληρώνονται ακριβά. Το MINI Cooper Cabrio ξεκινά από τα €26.100 και με μερικά στοιχεία εξοπλισμού η τιμή μπορεί να εκτοξευθεί πάνω από τα €35.000. Κάποια είναι μάλλον εξεζητημένα. Κάποια άλλα, όπως το σύστημα συνδεσιμότητας MINI Connected, ο ανεμοθραύστης ή ακόμα και η ενεργή ανάρτηση (για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο μοντέλο) θα τα επέλεγα. Το ζήτημα είναι πως με αντίστοιχα χρήματα μπορείς να πάρεις πιο γρήγορα αυτοκίνητα. Ωστόσο σκέφτομαι πως όσοι το επιλέξουν, αφενός μπορούν να το αντέξουν οικονομικά και αφετέρου δεν ενδιαφέρονται τόσο για επιδόσεις ή πλαγιολισθήσεις. Και απ’ ό,τι φαίνεται από τις πωλήσεις του προηγούμενου, σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχουν πολλοί τέτοιοι.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο MINI Cooper Cabrio είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς σε σχέση με το προηγούμενο αλλά το κυριότερο συνδυάζει με μοναδικό τρόπο –για προθιοκίνητο μοντέλο- την οδηγική απόλαυση της ανοιχτής οδήγησης με την οδηγική απόλαυση καθαυτή.
Τιμή Από €26.100
Τεχνολογία 1.499 cc, i3, άμεσος ψεκασμός, twin-scroll τούρμπο, διπλό VANOS και Valvetronic, 136 PS/4.500-6.000rpm, 22,4 kgm/1.250-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-120 km/h 12,6”
0-140 km/h 17,4”
0-160 km/h 24,6”
0-400 m 16,5”
0-1.000 m 30,3”
30-50 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (5η) 12,1”
110-140 km/h (6η) 17,6”
100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 208 km/h
Κατανάλωση 9,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 3.821 x 1.727 x 1.415 mm
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube