Test drive: Mini Cooper

Test drive: Mini Cooper

Η 3η γενιά του νέου Mini κινείται από έναν 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο και είναι τουλάχιστον τρεις φορές καλύτερη. Εξηγούμε το γιατί ευθύς αμέσως...

Πάντα είχα ένα ιδιαίτερο δέσιμο με το Mini. Μικρός τα πρώτα ταξίδια τα έκανα στο πίσω κάθισμα (ο Θεός να το κάνει...) ενός κόκκινου Mini Cooper του θείου μου.

Ακόμα θυμάμαι που προσπαθούσα να πιαστώ από κάπου καθώς χοροπήδαγε μανιασμένα στο στροφιλίκι του Τυμφρηστού. Κι όμως ήταν το μόνο αυτοκίνητο που δεν ζαλιζόμουνα. Πολλά χρόνια αργότερα είχα την τύχη να είμαι από τους πρώτους που οδήγησαν τη νέα γενιά Mini στο Cubio της Ιταλίας.

Μέσα σε αυτά 15 χρόνια από τότε, ποτέ δεν είπα «όχι» για μια βόλτα ή ένα ταξίδι μαζί του. Το μετέτρεπε σε μια αναμέτρηση που μόνο όσοι τους τρώει το σαράκι της οδήγησης μπορούν να κατανοήσουν.

Mini for ever
Κι ας ήταν σκληρό. Κι ας ήταν μικρό. Κι ας ένιωθες ύστερα από ώρες μαζί του σαν να φορούσες στενό παπούτσι που ήθελες να βγάλεις την ίδια στιγμή. Για σταθείτε όμως. Γιατί πρέπει να είναι όλα αυτά για να είναι απολαυστικό οδηγικά; Δεν γίνεται και διαφορετικά;

Προφανώς και γίνεται και το τρανό ασφαλές του λόγου είναι το ίδιο το Mini Cooper τρίτης γενιάς. Ένα Mini πιο σοφιστικέ, πιο ψαγμένο, μεγαλύτερο και, παρόλα αυτά, ένα Mini που θα σου κλείσει πονηρά το μάτι.

Ξέρετε ποια είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του; Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 9,8 cm μακρύτερο, 4,4 πιο φαρδύ και 0,7 cm ψηλότερο από τον προκάτοχό του και με την πρώτη ματιά ούτε που το ψυχανεμίζεσαι. Ακόμα κι εγώ που ήξερα από πριν πως πρόκειται για ένα συνολικά μεγαλύτερο αυτοκίνητο, έπρεπε να το δω δίπλα δίπλα με το προηγούμενο για να αντιληφθώ το πραγματικό μέγεθος της αλλαγής.

Οι αναλογίες είναι κοινές: Η εξαγωνική μάσκα, οι στρογγυλοί προβολείς, το όρθιο παρμπρίζ, η αιωρούμενη οροφή, είναι όλα εκεί. Ο τρόπος με τον οποίο επαναπροσδιορίζονται ωστόσο είναι πιο ξεκάθαρος και δυναμικός. Το νέο Mini κάθεται πιο επιθετικά στο δρόμο, δείχνει σαφώς πιο δυναμικό. Στο εσωτερικό η πρόοδος είναι σαφέστερη. Καταρχήν μιλάμε για μια πιο ευρύχωρη καμπίνα, αφού και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 2,8 πόντους, στα 2,495 m.

Εννοείται πως ο ρετρό χαρακτήρας έχει διατηρηθεί, αλλά η εργονομία πλέον ακολουθεί τον ορθό λόγο. Ο πίνακας οργάνων με το ταχύμετρο έχει μεταφερθεί πάνω από το τιμόνι και η κεντρική τεράστια κυκλική οθόνη φιλοξενεί μια πληθώρα λειτουργιών από το Mini Connected μέχρι τις ρυθμίσεις για τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Πάντως η αύξηση του διαθέσιμου χώρου για τους επιβάτες δεν είναι δραματική. Οι υψηλόσωμοι επιβάτες δεν θα βρουν χώρο για τα πόδια τους, ούτε και οι λιγότερο υψηλόσωμοι εδώ που τα λέμε, ειδικά πίσω από έναν ψηλό οδηγό. Ο οδηγός ωστόσο, διότι εδώ είναι και το ζουμί, θα βολευτεί ανεξαρτήτως σωματότυπου. Η θέση οδήγησης έχει χαμηλώσει κι άλλο και οι ρυθμίσεις για το κάθισμα είναι πιο αποτελεσματικές.

Τρεις και να καίνε
Εκεί όμως που έχει γίνει πραγματική κοσμογονία είναι με τον νέο 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο των 1.500 cc. Ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων BMW με αλουμινένιο μπλοκ χωρητικότητα 500 cc ανά κύλινδρο και απόσταση του ενός κυλίνδρου από τον άλλο στα 91mm.

Πρόκειται για ένα πραγματικά εξαιρετικό κινητήριο σύνολο, που ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα του Mini. ‘Έχει εξαιρετική απόκριση στο γκάζι από πολύ χαμηλά, τραβά μέχρι τον κόφτη σαν να εξαρτάται η ζωή του από αυτό και δεν δείχνει να ασθμαίνει πουθενά, παρεκτός από τη ζώνη του ραλαντί και μόνο όταν είσαι με μια σχέση επάνω. Εκεί μόνο προδίδει την αρχιτεκτονική του με ένα ελαφρύ τρεμούλιασμα, το οποίο ωστόσο το ξεπερνά σχεδόν πάραυτα. Χώρια που εκπέμπει έναν χαρακτηριστικό ευχάριστο ήχο από την εξάτμιση που σε κάνει να χαίρεσαι ν’ αλλάζεις ταχύτητες.

Το πόσο γραμμικός και δυνατός είναι μπορούν να το πιστοποιήσουν και οι μετρήσεις. Το νέο Mini φτάνει στα 100 km/h σε μόλις 8,3”, εκεί που το προηγούμενο ήθελε 9,7”. Στις δε ρεπρίζ, οι διαφορές είναι εξίσου μεγάλες. Χαρακτηριστικά με 3η για το 50-80 km/h, το νέο Cooper θέλει 4,6” και με 4η για το 110-140 km/h 7,1”. Τα αντίστοιχα νούμερα του προηγούμενου ήταν 5,7” και 10,1”.

Άλλη συνταγή, ίδια γεύση
Το πόσο πιο άνετο είναι το νέο Mini σε σχέση με το απερχόμενο σου χρειάζονται περίπου… δέκα μέτρα πορείας για να το διαπιστώσεις. Το ζητούμενο ήταν η άνεση να μην επιτευχθεί σε βάρος της ακρίβειας και της διασκεδαστικής συμπεριφοράς. Και αυτό το ζητούμενο επετεύχθη σχεδόν στο απόλυτο. Κι αν στην αρχή τσίνησα λίγο που βρήκα το τιμόνι λιγότερο άμεσο, στη συνέχεια κατάπια τα λόγια μου διότι το ίδιο αυτό νέο τιμόνι είναι τελικά καλύτερο από πλευρά ζυγίσματος και ελάχιστης μεταφοράς κραδασμών. Δεν μπορώ όμως παρά να υποκλιθώ στις νέες ρυθμίσεις των μηχανικών της εταιρείας.

Το Mini εξακολουθεί να είναι απίστευτα ρυθμίσιμο, δίχως να χοροπηδά πάνω στις στροφές και να σου φεύγει η μαγκιά. Η πρόσφυση του εμπρός είναι εντυπωσιακή και ακόμα περισσότερο η ικανότητά του να διατηρεί το αμάξωμα υπό έλεγχο, τοποθετημένο από πριν με όσα χιλιόμετρα έρχεσαι. Η αχίλλειος πτέρνα του είναι η τσιμπημένη κατανάλωση. Τα 8,9 lt/100 km είναι μάλλον πολλά...

Αυτό όμως δεν μπορεί να χαλάσει την εικόνα ενός Mini που τώρα είναι πιο ισορροπημένο από ποτέ. Το πιο σπορ αυτοκίνητο πόλης που μπορείς να βρεις.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Mini ειδικά στην έκδοση Cooper με τον 3κύλινδρο κινητήρα έχει καταφέρει να επισκιάσει με τη μία τους άμεσους προγόνους του. Διότι καταφέρνει να συνδυάζει σχεδόν αριστοτεχνικά την οδηγική απόλαυση με την άνεση και τις επιδόσεις.
Τιμή Από €18.992
Τεχνολογία 1.499 cc, i3, άμεσος ψεκασμός, twin-scroll τούρμπο, 136 PS/4.500 – 6.000rpm, 22,4 kgm/1.250-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
0-120 km/h 11,9”
0-140 km/h 15,8”
0-160 km/h 21,4”
0-180 km/h 30,5”
0-400 m 16,1”
0-1.000 m 29,4”
30-50 km/h (3η) 3,5”
80-110 km/h (4η) 6,5”
110-140 km/h (5η) 9,5”
110-140 km/h (6η) 13,2”
100-0 km/h 39,4 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 gr/km
Διαστάσεις 3.821 x 1.727 x 1.415 mm
Βάρος 1.200 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube