MINI Hatchback 2007 - σήμερα

MINI Hatchback 2007 - σήμερα

Όλα τα μυστικά της δεύτερης γενιάς του σύγχρονου Mini

Η τελευταία γενιά του Mini δεν διαφέρει σημαντικά από το προηγούμενο μοντέλο. Όμως οι μηχανικοί της εταιρείας διατήρησαν όλα τα θετικά στοιχεία του μοντέλου, προσπαθώντας ταυτόχρονα να εξαλείψουν τα όποια μειονεκτήματά του.

Έτσι εξακολουθεί να διαθέτει οδικά χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε «μεγαλωμένο» καρτ: Ακριβές και καλοζυγισμένο τιμόνι και πολύ καλό έλεγχο του αυτοκίνητου στις στροφές. Η άνεση από την ανάρτηση δεν είναι η καλύτερη δυνατή , αλλά θα δυσανασχετήσεις μόνο στην περίπτωση κάποιου Mini με τροχούς 17’’ και πάνω. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα, αλλά ο θόρυβος από τον αέρα και τον δρόμο δεν είναι και αμελητέος.

Οι εμπρός επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, σε αντίθεση με τους δύο πίσω επιβάτες που, ακόμα και μεγάλα σε ηλικία παιδιά να είναι, θα νιώσουν στενάχωρα.

Η σχεδίαση της καμπίνας αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου και παραμένει με την γνωστή ρετρό αύρα. Η πλειονότητα των υλικών είναι καλής ποιότητας και το αισθητικό αποτέλεσμα ξεχωριστό. Μόνο η ποιότητα κάποιων πλαστικών χρήζει επανεξέτασης.

Ποιο να προτιμήσω;
Η τελευταία γενιά του Mini ξεκίνησε την εμπορική της διάθεση το 2007 με κινητήρα 1.600 κυβικά, ατμοσφαιρικό με 120 και τούρμπο με 175 ίππους. Αργότερα ήρθε και 1.4 με 75 ή 95 ίππους. Η κορυφαία έκδοση είναι η John Cooper Works, που αποδίδει 211 ίππους. Μέσα στο 2007, το καλοκαίρι, τοποθετήθηκε και stop/start που μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Το πρώτο τρίμηνο του 2010 υπήρξε αλλαγή στον κινητήρα του Cooper S που απέκτησε Valvetronic (μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων), με αποτέλεσμα να ανέβει η ιπποδύναμη από τους 175 στους 184 ίππους. Μερικούς μήνες μετά, στα τέλη του 2010, υπέστη και μικρής έκτασης αισθητικό facelift.

Υπάρχουν και αυτόματες εκδόσεις με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Το αυτόματο κιβώτιο έχει πολύ καλή λειτουργία. Και πάλι όμως δεν συγκρίνεται με το πολύ καλό στάνταρ μηχανικό 6άρι κιβώτιο.

Από πλευράς εξοπλισμού, η βασική έκδοση περιλαμβάνει μόνο τις βασικές ηλεκτρικές ευκολίες και κλιματισμό, ενώ εκείνος της ασφάλειας είναι πλήρης: έξι αερόσακοι, ABS, ASC+T, με ουσιαστική έλλειψη το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

Κόστος χρήσης
Είναι από τα μοντέλα που δεν χάνουν εύκολα την αξία τους, πράγμα που σημαίνει ότι θα το αγοράσετε ακριβά, αλλά και θα το μεταπωλήσετε επίσης σε καλή τιμή όταν έρθει η ώρα. Η κατανάλωση είναι μικρή χάρη στους σύγχρονους κινητήρες, όπως και οι εκπομπές ρύπων. Η ανάγκη για συντήρηση είναι αραιή και υποδεικνύεται ηλεκτρονικά από το αυτοκίνητο. Δεν είναι όμως προσιτή, ειδικά τα μεγάλα service στις γρήγορες εκδόσεις.

Τιμή
Στην αγορά μεταχειρισμένου υπάρχουν αρκετά μοντέλα, από αυτοκίνητα με βασικό εξοπλισμό μέχρι  πλούσια. Η τιμή ξεκινά από τα 8.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 25.500 ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα, τον εξοπλισμό και την χρονολογία.

Τι να προσέξω κατά την αγορά ενός Mini;
Κιβώτιο / συμπλέκτης:
Υπάρχουν αναφορές ότι μπορεί να μην κουμπώνουν εύκολα οι ταχύτητες, ενώ θα πρέπει να ελέγξετε και τον συμπλέκτη
Σύστημα stop/start: Μπορεί να μη λειτουργεί υποδειγματικά ή και να μη λειτουργεί καθόλου, ανάβοντας ταυτόχρονα η ενδεικτική λυχνία στο κουμπί
Ηχεία: Μην ξεχάσετε να ακούσετε μουσική, υπάρχει ενδεχόμενο να τρίζουν τα ηχεία ή και να μην παίζουν
Παρμπρίζ: Επειδή είναι σχεδόν κάθετο μπορεί να έχει χτυπήματα από πετραδάκια. Ελέγξτε το

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube