Test drive: Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC

Test drive: Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC

Στη νέα Μercedes-Benz GLC, η Στουτγάρδη τελειοποιεί την υφιστάμενη εργοστασιακή τεχνολογία plug-in hybrid, εξαλείφοντας κάθε περιθώριο αμφισβήτησης για το αν η τεχνολογία PHEV έχει ουσία ή όχι.

Η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLC στηρίζεται στην ιδιαίτερα ικανή C-Class. Kαι εκ του αποτελέσματος αποτελεί μια μικρή επανάσταση για τα μεσαία premium SUV. Αυτό ισοδυναμεί με καθολική αναβάθμιση ακόμα και σε τομείς που ήταν ήδη πολύ καλή, κάτι που τη φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας.

Πάνω στις ίδιες βάσεις πατάει προφανώς και η plug-in hybrid εκδοχή της που πλέον έχει τρεις εκφραστές: Την 300 e, την 300 de και την κορυφαία 400 e. Όλες τους χρησιμοποιούν την τέταρτη γενιά του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος της εταιρείας και συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο μια αποκλειστικά εξηλεκτρισμένη γκάμα.

Ειδικά η 400 e που δοκιμάζουμε είναι ένα αυτοκίνητο που αυτή τη στιγμή αλλάζει τον χάρτη των PHEV στην κατηγορία με όλα τα στοιχεία που συνδυάζει. Υπενθυμίζει δηλαδή τις αρετές του συνδυασμού της βενζίνης με τον ηλεκτρισμό και το κάνει με έμφαση, σχεδόν τελειοποιώντας τον.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 400e , Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Η σχεδίαση της νέας γενιάς δεν έχει αλλάξει ριζικά από την προηγούμενη. Και ο λόγος γι’ αυτό έχει να κάνει κυρίως με την εκούσια διατήρηση αισθητικών δεσμών με το παρελθόν. Η φόρμα του αμαξώματος έχει διατηρηθεί σχεδόν αυτούσια λοιπόν, μα με αυξημένο μήκος κατά 6 cm και προσαρμογή όλων των σχεδιαστικών στοιχείων της νέας εταιρικής ταυτότητας της Mercedes-Benz.

Το αποτέλεσμα δικαιώνει απόλυτα το σχεδιαστικό τμήμα. Χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού και ακρότητες στη σχεδίαση, η GLC καταφέρνει να είναι επιβλητική.

Συνολικά, η premium εικόνα είναι αυτή που υπερισχύει και εκφράζεται σε κάθε πόντο των 4,7 m του αμαξώματος. Όμως, ούτε ο δυναμισμός λείπει. Και προκύπτει από τα στενά εμπρός φώτα LED σε συνδυασμό με τη νέα μάσκα με περεταίρω ενίσχυση από τους σπορ προφυλακτήρες.

Αν μάλιστα επιλεχθεί το πακέτο AMG, όπως αυτό του αυτοκινήτου της δοκιμής, η δυναμική αποκτά ακόμα μεγαλύτερη ένταση και ισορροπεί ακόμα καλύτερα με τον premium χαρακτήρα. Από εκεί και ύστερα, η έκδοση plug-in hybrid της GLC δεν έχει ουσιαστικές αλλαγές από τις υπόλοιπες. Πλην φυσικά της επιπλέον θύρας «ανεφοδιασμού» και του λογότυπου «400 e» στο πίσω μέρος που χτυπάνε στο μάτι και δημιουργούν όσα υπονοούμενα χρειάζεται.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 400e , Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Τεχνολογικά, η Mercedes-Benz έκανε υπέρβαση με τη νέα GLC σε όλα τα επίπεδα χρησιμοποιώντας υλικά από τα πάνω πάνω ράφια. Η τελευταία έκδοση της πλατφόρμας MRA την οποία χρησιμοποιεί, είναι η βάση πάνω στην οποία στηρίζονται όλα τα σύγχρονα συστήματα ημί-αυτόνομης οδήγησης που διαθέτει η εταιρεία. Αλλά και για το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς με την μπαταρία των 31,2 kWh. Τη μεγαλύτερη που χρησιμοποιείται στην κατηγορία και που ουσιαστικά διαμορφώνει τον χαρακτήρα των εκδόσεων PHEV.

Το εσωτερικό της Mercedes-Benz GLC σε καλωσορίζει και αμέσως σε μυεί στη νέα προσέγγιση της Στουτγάρδης. Σε αυτό δηλαδή που ονομάζεται «σύγχρονη πολυτέλεια» και που περιγράφει απόλυτα την εικόνα.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 400e , Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Ο διάκοσμος είναι εντελώς νέος και χαρακτηρίζεται από τις καμπύλες του ταμπλό και την έντονη κλίση στο κέντρο σε μια πολύ σωστά εκτελεσμένη οδηγοκεντρική προσέγγιση. Για το «σύγχρονο» αναλαμβάνουν κυρίως οι δύο οθόνες του συστήματος MBUX. Με αυτή στον προσαρμόσιμο πίνακα οργάνων να έχει διαγώνιο 12,3” και την κεκλιμένη αφής στο κέντρο του ταμπλό 11,9”. Μαζί βεβαίως με τα υπόλοιπα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης της οδήγησης που απογειώνουν το high-tech κομμάτι, αλλά και με τον ατελείωτο κατάλογο των αξεσουάρ του προαιρετικού εξοπλισμού. 

Η απολαυστική εικόνα συμπληρώνεται από εξαιρετικά υλικά ακόμα και στα πιο κρυφά σημεία της καμπίνας. Αναβαθμίζοντας συνολικά το επίπεδο της απτής ποιότητας και εδραιώνοντάς τη στο κορυφαίο επίπεδο της κατηγορίας. Η ποιότητα πλαισιώνεται και από την αναγκαία -για την τιμή και την κλάση- δόση πολυτέλειας. Με καλαίσθητες λεπτομέρειες όπως ο κρυφός φωτισμός σε όλες τις επιφάνειες, το εντυπωσιακό ηχοσύστημα, το HUD, τα γραφικά και τα μενού των δύο οθονών και οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τιμόνι και κάθισμα.

Ο οδηγός κάθεται πολύ σωστά και με άφθονο χώρο, έχει ωστόσο την αίσθηση ότι βρίσκεται λίγο ψηλότερα σε σύγκριση με την 220 d που είχαμε δοκιμάσει. Πάντως έχει πολύ καλή αίσθηση κατά την οδήγηση και καλή ορατότητα στο παρκάρισμα, αν και σε αυτή την περίπτωση περισσότερο θα χρησιμοποιήσει τις υψηλής ευκρίνειας κάμερες των 360ο του PARKTRONIC.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 400e , Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Την ίδια στιγμή, οι επιβάτες απολαμβάνουν ομοίως την πολυτελή και σύγχρονη εικόνα, με το πίσω κάθισμα να προσφέρει διζωνικό κλιματισμό, θύρες USB-C και την απαιτούμενη ευρυχωρία για να μετακινηθούν με απόλυτη άνεση.

Αυτό που δεν συνάδει με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι ο χώρος αποσκευών. Κάτι αναμενόμενο με δεδομένη την υβριδική τεχνολογία και την τεράστια μπαταρία. Ο χώρος έχει καλό μήκος και πλάτος, είναι όμως ρηχός και προσφέρει 470 lt έναντι των 620 lt των συμβατικών εκδόσεων.

Όσο για το σχήμα, η ένσταση έχει να κάνει με ένα σκαλοπάτι κοντά στο άνοιγμα που δυσκολεύει τη φόρτωση. Τη λύση έρχεται να δώσει σε ένα βαθμό η αερανάρτηση που χαμηλώνει το πίσω μέρος από ένα κουμπί στα εσωτερικά τοιχώματα του χώρου.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 400e , Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Όλα τα λεφτά αναφορικά με τη Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC είναι προφανώς η υβριδική τεχνολογία. Ο θερμικός κινητήρας είναι ο δίλιτρος βενζίνης που χρησιμοποιεί και η μικρότερη έκδοση 300 e. Ο οποίος όμως στην περίπτωσή μας αποδίδει 252 ίππους έναντι των 204 PS της μικρότερης.

Το ηλεκτρικό μοτέρ του συστήματος είναι ίδιο σε όλες τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις, αποδίδοντας 136 ίππους. Ανεβάζοντας στην περίπτωση τον πήχη στους 381 PS και στα 650 Nm με δεδομένο ότι είναι επιλεγμένο το οδηγικό προφίλ Sport.

Εύλογα -και παρά το βάρος των 2.355 kg- οι επιδόσεις που χαρίζουν αυτά τα νούμερα στην GLC 400 e είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές. Μετρήσαμε 0-100 km/h σε μόλις 5,6” και 0-140 km/h σε ακριβώς 10”. Οι ρεπρίζ είναι ακόμα πιο πειστικές, με 1,8” για τα 50-80 km/h και 2,5” για τα 80-110 km/h. Τα 10,2” που χρειάζονται για τα 60-160 km/h λένε κι αυτά τη δική τους αλήθεια, όπως και το 400άρι που καλύπτεται σε 13,8”.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 400e , Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι όμως τα νούμερα που σχετίζονται με την απόδοση της υβριδικής τεχνολογίας. Με απαρχή την μπαταρία των 31,2 kWh, η Mercedes-Benz GLC 400 e μπορεί να γίνει το καθημερινό σου ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ένα SUV μεγάλων αποστάσεων για τις εκδρομές.

Η πραγματική μέση ηλεκτρική αυτονομία της κυμαίνεται από 96 έως 107 km, ενώ εάν περιοριστεί στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης εύκολα ξεπερνά τα 110 km. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως καταναλώνει από… καθόλου (με όριο τα 140 km/h), έως 0,7 lt/100 km εάν ξεκινήσεις έναν κύκλο με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη. Όσο για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, ήταν κατά μέσο όρο στις 28 kWh/100 για τη δοκιμή μας.

Στην πράξη, με μια φόρτιση η μπαταρία αρκεί να καλύψει τις μέσες καθημερινές μετακινήσεις για τουλάχιστον τρεις ημέρες (32,9 km o ευρωπαϊκός ημερήσιος μέσος όρος). Κι αν αυτή γίνει από ταχυφορτιστή DC που μπορεί να υποστηρίξει η GLC «τραβώντας» 60 kW, χρειάζεται μόλις μισή ώρα για να φορτίσει πλήρως. Όσο για το εναλλασσόμενο ρεύμα, η μέγιστη ισχύς είναι τα 11 kW, κάτι που σημαίνει τρεις ώρες στην πρίζα.

Στα προγράμματα οδήγησης EL και HYBRID, το σύστημα στηρίζεται κυρίως στην ενέργεια της μπαταρίας (εφόσον υπάρχει αποθηκευμένη) και στον ηλεκτροκινητήρα, όπως και στο off-road. Υπάρχει και η επιλογή «Βattery Hold» που διατηρεί το ποσοστό της μπαταρίας στο σημείο που βρίσκεται ανά πάσα στιγμή, χωρίς όμως δυνατότητα φόρτισης από το θερμικό μοτέρ.

Σε αυτές τις επιλογές, τα paddles πίσω από το τιμόνι ρυθμίζουν τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Στην επιλογή «Sport» ορίζουν τις αλλαγές των σχέσεων στο 9άρι κιβώτιο.

Η τελευταία έκδοση της αναθεωρημένης πλατφόρμας MRA που χρησιμοποιεί η Mercedes-Benz GLC έχει αποδείξει ήδη ότι διαθέτει ισχυρά οδηγοκεντρικό προφίλ. Αυτό το προφίλ είναι εμφανές και στην 400 e, παρά την επίδραση που έχουν τα 2.355 kg του βάρους στη συμπεριφορά της.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 400e , Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Χωρίς να έχει μαλακό set-up, η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου και φροντίζει για τη σταθερότητα της GLC. Υπάρχει μια ανεπαίσθητη ταλάντωση που προκαλείται από την μεγάλη διαδρομή σε διαδοχικές ανωμαλίες, όμως δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την σταθερότητα.

Η GLC 400 e, εκμεταλλευόμενη τόσο τη δύναμη της υβριδικής τεχνολογίας όσο και το στήσιμό της, αποδεικνύεται ένα υπέρ-άνετο και γρήγορο SUV μεγάλων αποστάσεων. Το οποίο μόνο σε πολύ σφιχτό δρόμο θα δείξει λιγότερο δυναμική από τις συμβατικές εκδόσεις.

Αυτό στην πράξη μεταφράζεται σε μικρότερη ακρίβεια του εμπρός συστήματος και σαφώς μικρότερη διάθεση να αλλάξει πορεία όταν είναι ήδη υπό πίεση. Αν έχεις υπομονή, η τετρακίνηση και η ενεργή τετραδιεύθυνση που στρίβει τους πίσω τροχούς κατά 4,5ο θα καταπολεμήσουν αποτελεσματικά το φαινόμενο. Όμως στο τέλος της ημέρας είναι αισθητό -και αναμενόμενο- πως δεν μπορεί να είναι το ίδιο σπορτίβ με τις εκδόσεις που είναι έως και 430 kg ελαφρύτερες.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 400e , Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Γενικότερα πάντως, η κλίση στις στροφές αν και αισθητή είναι πάντα λογική, ενώ παρά τις 20ιντσες ζάντες η κύλιση είναι πολύ ποιοτική. Όσο για τις εκτός ασφάλτου διαδρομές, η πρόσφυση από το σύστημα 4MATIC είναι πάντα επαρκής. Αλλά εκείνο που θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου είναι ότι η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι μόνο 15 cm. Και ότι καμία έκδοση PHEV δεν μπορεί να εφοδιαστεί με το off road πακέτο των συμβατικών.

Στο αστικό περιβάλλον τώρα, όπου η κίνηση γίνεται κατά βάση αμιγώς ηλεκτρικά, η GLC επωφελείται σαφώς και από την ενεργή τετραδιεύθυνση που βελτιώνει την ευελιξία, μειώνοντας τον κύκλο στροφής της κατά 0,9 m, στα 10,9 m.

Τα φρένα τέλος είναι αποτελεσματικά και δείχνουν ακούραστα, ακινητοποιώντας την σε 36,8 m από τα 100 km/h. Πάντως η αίσθηση στο αριστερό πεντάλ χρειάζεται και σε αυτή την επαναφορτιζόμενη υβριδική περίπτωση, εξοικείωση.


Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC
Τι λέει το DRIVE
Η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLC είναι ένα εξαιρετικό SUV. Η ισχυρότερη έκδοση PHEV θυσιάζει λίγη οδηγική δυναμική στον βωμό μιας τεράστιας μπαταρίας που δίνει κορυφαία ηλεκτρική αυτονομία.
Τιμήαπό €87.750
  
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤεχνολογίαPHEV, κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 252 PS/5.800 rpm, 400 Nm/2.000 - 3.200 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 136 PS, 440 Nm, μπαταρία 31,2 kWh, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση381 PS, 650 Nm
Διαστάσεις4.716 x 1.890 x 1.638 mm
Χώρος αποσκευών470 lt
Βάρος2.355 kg
  
Επιδόσεις 
0-100 km/h5,6" 
0-160 km/h12,8" 
0-400 m 13,8" @ 165,8 km/h
0-1.000 m25,1" @ 212,4 km/h
60-160 km/h με αλλαγές10,2"
50-80 km/h με kickdown1,8"
80-110 km/h  με kickdown2,5"
110-140 km/h  με kickdown3,5"
100-0 km/h 36,3 m
Τελική ταχύτητα237 km/h
Μέση κατανάλωση*0,7 lt/100 km 
Μέση κατανάλωση** 9,2 lt/100 km 
Ηλεκτρική αυτονομία96 km
Εκπομπές CO212-15 g/km
Μετρήσεις DRIVE. *Για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη. **Με άδεια μπαταρία. 
  
Φόρτιση 
Συνεχές ρεύμα (DC), 0-100% της μπαταρίαςΈως 60 kW, 30' 
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), 0-100% της μπαταρίαςΈως 11 kW, έως 2,5 ώρες
  
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube