Test drive: Mercedes-Benz GLA 180 CDI

Test drive: Mercedes-Benz GLA 180 CDI

Ένας καλός ντίζελ χαμηλού κυβισμού είναι απαραίτητο προσόν για την εμπορική πορεία ενός crossover. Και η GLA 180 CDI τον διαθέτει

Καλή η ποιότητα, ο εξοπλισμός και όλα τα υπόλοιπα χαρίσματα ενός premium μοντέλου, αλλά όταν ο κινητήρας του το καθιστά ακριβό στην αγορά και στη χρήση περιορίζεται πολύ το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Με την Audi και την BMW να μην προσφέρουν κάποιο crossover με κινητήρα ντίζελ χαμηλού κυβισμού, η Mercedes-Benz GLA 180 CDI παίζει μόνη της μπάλα σε αυτό το γήπεδο. Ή σχεδόν μόνη, αφού υπάρχουν και μοντέλα όπως τα Jeep Renegade 1.6 MultiJet II και Mini Cooper D Countryman, τα οποία ανήκουν θεωρητικά σε μικρότερη κατηγορία, αλλά είναι πολύ πιθανό να μπουν στη ίδια λίστα υποψηφίων προς αγορά με την GLA.

Η μικρή GLA 180 CDI ξεχωρίζει από τις μεγαλύτερες αδελφές της μόνο χάρη στο λογότυπο. Κατά τα άλλα έχει την ίδια εμφάνιση, με στοιχεία από την A-Class και τη CLA-Class, συνδυασμένα έτσι ώστε να προκύψει ένα μοντέλο που δείχνει προκλητικό και σπορ ακόμα και χωρίς την προσθήκη του πακέτου AMG Line. Αντίστοιχη είναι η ατμόσφαιρα και στο εσωτερικό, με εμφάνιση που δεν διαφέρει από τα μοντέλα δρόμου και υλικά που κρίνονται μέτρια για τα δεδομένα της Mercedes-Benz, αλλά μια χαρά με απόλυτα κριτήρια.

Οι χώροι της GLA είναι σαφώς μικρότεροι σε κάθε επίπεδο σε σχέση π.χ. με ένα Audi Q3, αλλά τέσσερα άτομα ταξιδεύουν άνετα και τα 421 lt του χώρου αποσκευών δεν είναι λίγα. Η βασική διαφορά είναι ότι εδώ οδηγός και επιβάτες έχουν την αίσθηση ότι βρίσκονται σε ένα συμβατικό χάτσμπακ το οποίο απλώς έχει απομακρυνθεί περισσότερο από το έδαφος λόγω ανάρτησης, χωρίς να κάθονται σε όρθια στάση και να έχουν την πανοραμική ορατότητα ενός κλασικού SUV. Ο βασικός εξοπλισμός δεν είναι φτωχός, αλλά έχει κάποιες σημαντικές ελλείψεις, όπως το δερμάτινο τιμόνι, αλλά βέβαια, όρεξη να ’χεις –και χρήμα–, η GLA μπορεί να εξοπλιστεί με τα πάντα. Από σύστημα ελέγχου νεκρού σημείου και διατήρησης λωρίδας (€1.085) μέχρι αυτόματο παρκάρισμα Active Parking Assist (€940).

Παρότι οι επιδόσεις σαφώς δεν θα πρέπει να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για όποιον αγοράσει μια GLA 180 CDI, η διαφορά βάρους σε σχέση με την Α180 CDI είναι μικρή, οπότε το crossover μένει ελάχιστα πίσω, τουλάχιστον με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT (€2.533). Το 0-100 km/h από 11,3” γίνεται 11,6”, για μια προσπέραση 80-110 km/h αντί για 6,0” χρειάζεται 6,2”, και η μέτρηση 110-140 km/h ολοκληρώνεται σε 9,9” αντί για 9,4”. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το Cooper D Countryman είναι γρηγορότερο σε κάθε μέτρηση (0-100 km/h σε 10,5”, 80-110 km/h σε 5,7”), ενώ το Renegade είναι πιο αργό από στάση (0-100 km/h σε 11,8”), αλλά σχεδόν ισάξιο με το Mini στις ρεπρίζ (80-110 km/h σε 5,8”).

Στην πράξη, τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις όσο και στο ταξίδι, δύσκολα θα νιώσεις ότι χρειάζεσαι περισσότερη δύναμη. Ο κινητήρας έχει κάπως τραχιά λειτουργία και δεν κρύβει την πετρελαιοκίνητη φύση του ούτε στο ραλαντί ούτε στην επιτάχυνση. Όμως η προσεγμένη ηχομόνωση φροντίζει ώστε αυτό να μην απασχολεί σχεδόν ποτέ τους επιβάτες. Αν προσπαθήσεις να οδηγήσεις ζωηρά, το κιβώτιο σου υπενθυμίζει με συχνά κατεβάσματα ότι σε αυτή τη GLA ταιριάζει ένα πιο ήρεμο στιλ οδήγησης.

Όμως η ανάρτηση επιτρέπει σχετικά μικρή κλίση και το εμπρός μέρος είναι άμεσο, οπότε η διατήρηση ενός γρήγορου ρυθμού με τη «ροή» στον επαρχιακό είναι εύκολη υπόθεση. Κι αυτό χωρίς να πλήττεται η άνεση, αφού το ψωμωμένο προφίλ των ελαστικών φιλτράρει τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου. Εξαιρετικά σε απόδοση είναι τα φρένα, με 37,1 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h.

Τελικά η μικρή ντίζελ GLA κάνει ακριβώς όσα υπόσχεται. Με κατανάλωση που περιορίζεται σε 6,2 lt/100 km και τέλη κυκλοφορίας €92,70, δεν υπάρχει άλλο premium crossover που να προσφέρει τα χαρακτηριστικά της και τους χώρους της σε ένα πακέτο τόσο οικονομικό στη χρήση. Τουλάχιστον μέχρι την έλευση της νέας BMW X1, το 2016.


Τι λέει το DRIVE
Ένα ισορροπημένο σύνολο που σαφώς θα ικανοποιήσει όποιον δεν βάζει τις επιδόσεις ως προτεραιότητα. Μόνο η τιμή θα θέλαμε να είναι λίγο χαμηλότερη
Τιμή από €29.770 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, common rail, 109 PS @ 4.000 rpm, 26,5 kgm @ 1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-160 km/h 35,6”
0-400 m 18,0” @ 123 km/h
0-1.000 m 33,2” @ 156,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,2”
50-80 km/h (kickdown) 4,1”
80-110 km/h (kickdown) 6,2”
110-140 km/h (kickdown) 9,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,1 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 gr/km
Διαστάσεις 4.417 x 1.804 x 1.494 mm
Βάρος 1.450 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube