Test drive: Mercedes-Benz E 220 d Coupé

Δοκιμάζουμε το μεσαίο κουπέ της Mercedes, με την κομψή, αριστοκρατική εμφάνιση και τον δίλιτρο κινητήρα ντίζελ.

Τα μεσαία κουπέ της Mercedes-Benz έχουν μια παράδοση σχεδόν μισού αιώνα, που κρατάει από την W114 C του 1969. Η σημερινή E-Class κουπέ συνεχίζει την παράδοση αυτή, έχοντας συγκρατημένη αλλά πολύ κομψή σχεδίαση και πλευρικά παράθυρα χωρίς κολόνες, ώστε όταν τα τρία τζάμια κατεβαίνουν, να δημιουργείται ένα ενιαίο άνοιγμα που δίνει κάτι από την αίσθηση ενός ανοιχτού αυτοκινήτου.

Στην κατηγορία των μεγαλομεσαίων κουπέ πολυτελείας, η E-Class Coupé παίζει μόνη της, αφού οι άλλες premium μάρκες δεν έχουν ευθέως ανταγωνιστικά μοντέλα, μόνο μικρότερα, αντίστοιχα της C-Class Coupé, και μεγαλύτερα, αντίστοιχα της S-Class Coupe.

 Οι βασικοί κινητήρες για την E-Class Coupé είναι δύο δίλιτροι τούρμπο: ένας βενζίνης 184 PS στην Ε 200 κι ένας ντίζελ 194 PS στην Ε 220 d που δοκιμάζουμε εδώ. Ο τεχνολογικά προηγμένος ντίζελ έχει και μεγαλύτερη ροπή από τον βασικό βενζίνης, 40,8 αντί για 30,6 kgm – μια σημαντική διαφορά. Οι καλύτερες επιδόσεις της ντίζελ είναι συνεπώς αναμενόμενες, παρότι η πλάστιγγά μας έδειξε μια μεγάλη διαφορά βάρους, της τάξης των 190 kg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη βενζινοκίνητη Mercedes-Benz E 200 Coupé

Η Ε 220 d, λοιπόν, κάνει το 0-100 km/h σε 8,1” αντί 8,5” της Ε 200, και το χιλιόμετρο από στάση σε 29,0” αντί 29,5”. Οι επιδόσεις αυτές κρίνονται καλές, αν και υστερούν σε σχέση με εκείνες των μικρότερων κι ελαφρύτερων κουπέ C-Class, BMW 4 Series και Audi A5. Στις ρεπρίζ εν κινήσει με kickdown, η E 220 d είναι και πάλι πιο γρήγορη από τη βενζινοκίνητη Ε 200, με 4,1” αντί 4,4” για το προσπέρασμα των 80-110 km/h, ενώ αφήνει πίσω και την BMW 420d (4,4”).

Γενικά, με την ντίζελ E-Class Coupé δεν νιώθεις ποτέ να σου λείπει η δύναμη. Λόγω και της μεγαλύτερης ροπής, ο κινητήρας δείχνει πιο ζωντανός σε απόκριση από εκείνον της βενζινοκίνητης. Κι αν δεν πατάς τέρμα γκάζι, ξεχνάς ότι είναι «πετρέλαιο», αφού λειτουργεί εξαιρετικά πολιτισμένα, χωρίς θόρυβο και κραδασμούς. Αναμφισβήτητα, ταιριάζει καλύτερα στον χαλαρό και ξεκούραστο χαρακτήρα του κουπέ μεγάλων αποστάσεων, καθώς συνεργάζεται τέλεια και με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Το μεγάλο πλεονέκτημα της E 220 d έναντι της E 200 βρίσκεται όμως στην οικονομία καυσίμου. Οι καταναλώσεις που βλέπεις στο trip φαίνονται απίστευτες για αυτοκίνητο 1,8 τόνων. Η μέση τιμή για ολόκληρη της δοκιμή μας ήταν 6,9 lt/100km ενώ η Ε 200 έκαιγε στα χέρια μας 9,3 lt/100km – και ακριβότερο καύσιμο.

Κατά τα άλλα, η E 220 d δεν διαφέρει ουσιαστικά από την Ε 200. Δείχνει μια ιδέα πιο βαριά στη γρήγορη οδήγηση κι έχει την τάση να κάνει τα μπροστινά της λάστιχα να σφυρίζουν πιο εύκολα στις στροφές, αλλά και πάλι μπορεί να στρίψει ζωηρά, χωρίς να γέρνει και με απόλυτα ασφαλείς αντιδράσεις που εμπνέουν μεγάλη εμπιστοσύνη. Σταθερή σαν βράχος στον ανοιχτό δρόμο, καταπίνει τα χιλιόμετρα χωρίς να το παίρνεις χαμπάρι, καθώς το επίπεδο του θορύβου είναι εξαιρετικά χαμηλό, τόσο από τον κινητήρα όσο κι από τον άνεμο. Θα θέλαμε όμως λίγη παραπάνω άνεση από την ανάρτηση, που έχει την τάση καμιά φορά να χτυπά και να ακούγεται, κυρίως στην έκταση. Μέρος της ευθύνης θα πρέπει να έχουν και τα λάστιχα τύπου run-flat, με τα πιο άκαμπτα πλαϊνά.

Η μέτρια άνεση είναι το μόνο μελανό σημείο σε αυτό το εξαιρετικό GT. Μαζί ίσως με την πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, που θα δυσκολέψει τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας και μειωμένης ευκινησίας. Από τους χώρους όμως κανείς δεν θα έχει παράπονο, ούτε από τη σχεδίαση και την ποιότητα του εσωτερικού, που είναι σε πραγματικά κορυφαίο επίπεδο.

Mercedes E 220 d Coupe Interior

Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης είναι τυπικά πλήρης, καθώς περιλαμβάνει τα συστήματα ΑΤΤΕΝΤΙΟΝ ASSIST και ACTIVE BRAKE ASSIST, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες και το πακέτο DYNAMIC SELECT για επιλογή προφίλ οδήγησης. Η αρχική τιμή των €68.000 δεν δείχνει υπερβολική, όμως ο κατάλογος των –χρήσιμων– έξτρα στοιχείων και πακέτων εξοπλισμού είναι εξαιρετικά μακρύς και δελεαστικός…

Τι λέει το DRIVE
Ο 2λιτρος ντίζελ ταιριάζει περισσότερο στο κομψό κουπέ από τον αντίστοιχο βενζίνης, δίνοντάς του καλύτερες επιδόσεις και σαφώς μεγαλύτερη οικονομία, χωρίς να επηρεάζει τον τρόπο που στρίβει ή που ταξιδεύει.
Τιμή από €67.962 
Τεχνολογία 1.950 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο VGT, 194 PS/3.800 rpm, 40,8 kgm/1.600-2.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
0-160 km/h 20,6”
0-400 m 15,8” @ 141,8 km/h
0-1.000 m 29,0” @ 182,3 km/h
60-160 (με αλλαγές) 17,0”
50-80 km/h 2,8”
80-110 km/h 4,1”
110-140 km/h  5,9”
Φρένα 100-0 km/h 38,9 m
Τελική ταχύτητα 242 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Διαστάσεις 4.826 x 1.860 x 1.430 mm
Χώρος αποσκευών 425 lt
Βάρος 1.790 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία