Test drive: Mercedes-Benz CLA180 CDI 7G-DCT

Test drive: Mercedes-Benz CLA180 CDI 7G-DCT

Το τελευταίο πράγμα που περιμένεις από ένα τόσο εντυπωσιακό μοντέλο, είναι έναν 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό. Και όμως! Τη δουλειά του την κάνει!

Είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι θα προσπαθήσω να μην αναφερθώ στη σχεδίαση της CLA από την πρώτη πρόταση αυτής της δοκιμής.

Προφανώς απέτυχα να το τηρήσω. Και είναι ξεκάθαρο το γιατί: Ο κύριος λόγος που θα σε οδηγήσει στην αγορά μιας CLA είναι η σχεδίαση. Αλλιώς, μπορείς να πάρεις μια A-Class που είναι φτηνότερη. Ή μια B-Class που είναι πιο ευρύχωρη και πρακτική. Ή μια GLA που ως crossover δίνει και μια περιπετειώδη δυναμική στις εκδρομές σου.

Ζήτα της, αλλά όχι πολλά
Με τους 109 ίππους του γραμμικότατου σε απόδοση 1.500άρη κινητήρα της Renault απέναντι σε 1.450 κιλά, δεν περιμένεις επιδόσεις πρώτης γραμμής από τη CLA180 CDI. Ακόμα και με την αρωγή του πολύ ομαλού σε λειτουργία ημιαυτόματου κιβωτίου 7G-DCT με τις επτά ταχύτητες και τους δύο συμπλέκτες. Τελικά, ναι μεν τα 12,1” για τα 0-100 km/h δεν ταιριάζουν ιδιαίτερα στο πρεστίζ ενός τέτοιου σχήματος, όπως επίσης τα 6,5" ή τα 9,6” για τα 80-110 και τα 110-140 km/h αντίστοιχα (με kickdown), όμως η αίσθηση στην καθημερινότητα δεν είναι απογοητευτική. Ειδικά σε ταχύτητες πόλης, πατάς το γκάζι και το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται ικανοποιητικά. Θα πρέπει να βγεις σε ανοιχτό δρόμο και να πατήσεις περισσότερο για να καταλάβεις ότι ύστερα από τα 120 km/h η επιτάχυνση φθίνει αισθητά.

Σε γενικό πλαίσιο, το ίδιο για τις επιδόσεις ισχύει και με το θεόμακρο 6άρι κιβώτιο με τον πολύ καλό λεβιέ, το οποίο ναι μεν σε θέλεις να ασχολείσαι συνεχώς μαζί του, αλλά από την άλλη σε γλιτώνει από 2.533 ευρώ. Είναι αλήθεια ότι η Mercedes-Benz κοστολογεί τσιμπημένα την άνεση του αυτόματου. Το μοτέρ πολιτισμένο και αθόρυβο, τόσο που σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση ακούγεται σπανιότατα στην καμπίνα.

Στο κράτημα τα πράγματα είναι λίγο-πολύ αναμενόμενα. Οι 109 ίπποι δεν αρκούν σε καμία περίπτωση για να ζορίσουν το πλαίσιο της CLA και η πρόσφυση πάντα ξεπερνά το απόθεμα ισχύος του μοτέρ. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να οδηγείς με βλέμμα μακριά για να διατηρείς όσο περισσότερο γίνεται τη φόρα σου, προκειμένου να κινείσαι σβέλτα χωρίς να ξεζουμίζεις το μοτέρ. Όταν πάλι χρειαστεί να φρενάρεις, μπορεί να επιβραδύνει με ρυθμό που σε γεμίζει εμπιστοσύνη. Ακόμα, το εμπρός σύστημα είναι πλούσιο σε πρόσφυση, το τιμόνι είναι ακριβές και το πίσω μέρος ακολουθεί χωρίς πρόβλημα. Βέβαια, με το σπορ πακέτο AMG του αυτοκινήτου της δοκιμής η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή από όσο χρειάζεται. Η βασική ρύθμιση είναι σαφώς προτιμότερη και –κυρίως- πιο άνετη, συνεπέστερη στην εικόνα μιας Mercedes-Benz.

Βενζινάδικο; Μια στο τόσο…
Είναι σαφές ότι για τη βασική ντίζελ CLA το ζητούμενο είναι το πάντρεμα του πρεστίζ με την ελάχιστη κατανάλωση. Ό,τι ακριβώς πετυχαίνει δηλαδή: Ακόμα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια για οικονομική οδήγηση, δύσκολα θα δεις στον υπολογιστή ταξιδιού πάνω από 6,5 lt/100 km κι εύκολα θα σταθεροποιηθεί στα 6,1. Το καλό σύστημα stop/start και η απλωμένη κλιμάκωση του κιβωτίου φροντίζουν εκτός των άλλων και για χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, που φτάνουν το πολύ στα 98,1 ευρώ/χρόνο.

Βέβαια, οικονομία με την CLA180 CDI ξεκινάς να κάνεις αφού έχεις δώσει τουλάχιστον 35.000 ευρώ για να την αγοράσεις, τα οποία είναι πάρα πολλά για ένα αυτοκίνητο τέτοιας ισχύος. Από την άλλη, για την αμέσως ισχυρότερη CLA200 CDI των 136 ίππων θα πρέπει να κάνεις ένα άλμα 7.970 ευρώ (!), οπότε μάλλον η Mercedes-Benz διευκολύνει την επιλογή σου. Εάν θέλεις ντίζελ CLA και οι απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις σε καλύπτουν, αγοράζεις 180 χωρίς δεύτερη σκέψη.

Τι λέει το DRIVE
Πολύ ακριβή και με απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις, αλλά εάν σου αρέσει η CLA είναι πιο προσιτή ντίζελ επιλογή. Η GLA είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα, λίγο φτηνότερη και καλύτερη συνολικά εναλλακτική.
Τιμή από € 35.033 (με αυτόματο κιβώτιο, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 109 PS/4.000 rpm, 26,5 kgm/1.750-2.500 rpm, ημιαυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 5,3”
0-80 km/h 8,1”
0-100 km/h 12,1”
0-120 km/h 17,0”
0-140 km/h 23,9”
0-160 km/h 33,0”
0-400 m 18,3”
0-1.000 m 33,3”
30-50 km/h (kickdown) 2,1”
50-80 km/h (kickdown) 4,3”
80-110 km/h (kickdown) 6,5”
110-140 km/h (kickdown) 9,6”
100-0 km/h σε 37,5 m
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 102-109 g/km
Διαστάσεις 4.630 x 1.777 x 1.432
Βάρος 1.450 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube