Test drive: Mercedes-Benz C180 BlueTEC

Test drive: Mercedes-Benz C180 BlueTEC

Η C180 BlueTEC είναι η «μικρή» έκδοση του ντίζελ κινητήρα 1,6 λίτρων, ριγμένη κατά 20 ίππους σε σχέση με τη C200 των 136 PS. Επαρκούν όμως 116 ίπποι για να κινήσουν αξιοπρεπώς μια C-Class;

Εξαρτάται από τις προσδοκίες. Φαντάζομαι πως ουδείς σώφρων θα περιμένει από ένα αυτοκίνητο βάρους 1.570 κιλών να βάζει φωτιά στο δρόμο με 116 ίππους.

Μη βιάζεστε όμως να το ξεγράψετε, διότι η σημαντική τιμή σε αυτή την περίπτωση είναι τα 28,5 kgm ροπής που βγαίνουν από τις 1.500 rpm. Σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο 7G-TRONIC καλύπτει με επαρκή τρόπο τη μετακίνηση στις περισσότερες περιπτώσεις. Και φυσικά απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν επιζητούν τις επιδόσεις, αλλά οικονομία σε συνδυασμό με το κύρος και την ποιότητα που εκπορεύεται, εξ ορισμού, από τη μάρκα.

Ο κινητήρας προέρχεται από τη Renault, ο γνωστός 1.6 dCi. Πρόκειται για τον ίδιο που φορά και το Nissan Qashqai. Για ορισμένους αυτό μπορεί να αποτελεί παράδοξο, ωστόσο θα πρέπει να λάβουν υπόψη πως πρόκειται για ένα σύνολο στην αιχμή της τεχνολογίας, με μεστή λειτουργία, πολλά κιλά ροπής από χαμηλά, ήσυχο και πολύ αποδοτικό.

Ύστερα από περίπου 800 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της συγκεκριμένης C-Class, είδα και τις δύο πλευρές του νομίσματος. Η μία είναι ότι αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για τη χρήση που προορίζεται, δηλαδή για μεγάλα και ήσυχα ταξίδια. Ο 1.6 έχει στρωτή λειτουργία από χαμηλά και στις μεσαίες στροφές τραβά με δύναμη. Σε αυτό βοηθά και το αυτόματο κιβώτιο που καλύπτει τις όποιες τρύπες στην απόδοση. Καθαυτό δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο, αλλά εξαλείφει τα όποια ενοχλητικά σκορτσαρίσματα στις χαμηλές στροφές και τελικά σε βοηθά να εκμεταλλευτείς όλα τα διαθέσιμα αποθέματα ροπής. Οι επιδόσεις είναι προφανώς αναιμικές, αλλά αυτό το περιμέναμε. Στα 100 km/h από στάση φτάνει σε 12,2”. Η C200 BlueTEC με τους 136 ίππους κάνει χρόνο σε 10,8”. Τα δύο μοντέλα δεν μπορούν να συγκριθούν σε ρεπρίζ, μιας και η δυνατή έκδοση που μετρήσαμε ήταν χειροκίνητη.

Οι χρόνοι πάντως της μικρής C180 -με kickdown- είναι αποδεκτοί: Στο 80-110 βγαίνει σε 6,6” και στο 110-140 σε 9,9”. Με άλλα λόγια, οι προσπεράσεις σε επαρχιακό δρόμο είναι σχετικά εύκολες χωρίς φορτίο, αλλά χρειάζονται σοφότερο προγραμματισμό όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και το  γεγονός ότι οι μηχανικοί της Mercedes-Benz τοποθέτησαν έναν εξελιγμένο σφόνδυλο διπλής μάζας που μειώνει τους κραδασμούς, την καθιστούν πολύ ήσυχη και ομαλή σε λειτουργία. Άλλες αλλαγές εντοπίζονται στα περιφερειακά, στο σύστημα stop/start και στην πιο εξελιγμένη μονάδα διαχείρισης.

Το συγκεκριμένο μοντέλο δοκιμής είχε ενσωματωμένο το σύστημα Agility Control, το οποίο λειτουργεί σε τέσσερα στάδια: Eco, Comfort, Sport και Sport+. Ανάλογα με το λογισμικό που επιλέγεις, αλλάζει το βάρος και το βήμα του τιμονιού, η απόκριση στο γκάζι, οι αλλαγές του 7G-TRONIC και η απόδοση του κλιματισμού. Η αλήθεια είναι πως η διαφορά στο βάρος του συστήματος διεύθυνσης ήταν εμφανής. Η απόκριση ενός μικρού ντίζελ κινητήρα όμως δεν γίνεται και τόσο αντιληπτή. Το πρόγραμμα Sport όντως κάνει μια μικρή διαφορά στο «άρπαγμα» από χαμηλά κυρίως, αλλά όχι τέτοια που να σε κάνει να το προτιμήσεις από το Comfort.

Η ανάρτηση, έχει καλή απόσβεση στο σύνολο σχεδόν των ανωμαλιών, εκτός ίσως από τις εγκάρσιες όπου παρουσιάζει μια τάση αναπήδησης. Πάντως ελέγχει με άρτιο τρόπο το βάρος του αυτοκινήτου και βέβαια, ούτε κατά διάνοια, δεν μπορεί ο συγκεκριμένος κινητήρας να τη θέσει σε δοκιμασία. Στα συν της φυσικά και η χαμηλή κατανάλωση. Σε συνδυασμό με τον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή cd 0,24 εύκολα πετυχαίνεις κατανάλωση και κάτω από 6 lt/100 km.

Κανονικά το πιο προφανές μειονέκτημα της C180 BlueTEC είναι η οριακή ιπποδύναμη σε σχέση με την υψηλή τιμή. Θα σκεφτεί κάποιος: €38.500 για 116 PS; Όποιος θα το σκεφτεί μάλλον εξαρχής δεν ήθελε να αποκτήσει μια premium μάρκα, όπως η Mercedes-Benz. Εξάλλου, γνωρίζω καλά πως οι υποψήφιοι αγοραστές μιας C-Class στην πλειονότητά τους δεν αναζητούν επιδόσεις, αλλά κύρος, ποιότητα, άνεση, και αυτό που λέμε «περηφάνια κτήσης». Στα συν επίσης ο κινητήρας χαμηλού κυβισμού. Μέχρι την έλευση της νέας 3 Series  της BMW με τον 1.5 ντίζελ, ουσιαστικά παίζει χωρίς αντίπαλο. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι τόσο η υψηλή τιμή, όσο η αχανής διαφορά της με την αντίστοιχη «μικρή» βενζινοκίνητη έκδοση C160 με τους 129 ίππους, η οποία είναι €7.000 φθηνότερη. Με κάποιους πρόχειρους υπολογισμούς θα πρέπει κανείς να διανύσει πάνω από 160.000 km για να κάνει απόσβεση στη διαφορά τιμής. Ήτοι πάνω από 15.000 km για ένδεκα συναπτά έτη. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως οι περισσότερες C180 BlueTEC θα έχουν μάλλον κίτρινο χρώμα...

Τι λέει το DRIVE
Η C180 BlueTEC είναι μια οριακή περίπτωση. Κινείται μεν από έναν μικρό 1.6 ντίζελ της Renault, έχει χαμηλή κατανάλωση και εξαιρετικά επίπεδα άνεσης, αλλά είναι απλώς επαρκής σε επιδόσεις και -το κυριότερο- κοστίζει τόσα παραπάνω από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση που στις περισσότερες φορές δε συμφέρει, παρεκτός για επαγγελματική χρήση.
Τιμή Από €38.500 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο, 116 PS/3.800 rpm 28,5kgm/1.500-2.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,2”
0-120 km/h 17,5”
0-140 km/h 24,6”
0-160 km/h 34,8”
0-400 m 18,3” @ 122,4 km/h
0-1.000 m 33,5” @ 157,6 km/h
30-50 km/h (kickdown) 2,1”
50-80 km/h (kickdown) 4,3” 
80-110 km/h (kickdown) 6,6” 
110-140 km/h (kickdown) 9,9”
Φρένα 100-0 km/h 38,0 m
Κατανάλωση 6,0lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.686 x 1.810 x 1.442 mm
Βάρος 1.570 kg
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube