Test drive: Mercedes-Benz C180 1.6 CGI

Test drive: Mercedes-Benz C180 1.6 CGI

Η τοποθέτηση του 1.6 CGI στη C-Class γίνεται τόσο για ψυχολογικούς όσο και για λόγους ουσίας. Αναλύουμε και τους μεν και τους δε

Η τοποθέτηση του 1.6 CGI στη C-Class γίνεται τόσο για ψυχολογικούς όσο και για λόγους ουσίας. Αναλύουμε και τους μεν και τους δε.

Ήταν μάλλον θέμα χρόνου να τοποθετηθεί ο «μικρός» 1.6 CGI και στην C-Class ύστερα τις Α και B. Πρώτος και κυριότερος λόγος αυτός του κόστους. Δεν υπήρχε λόγος, από τη στιγμή που τόσο ο 1,8 όσο και ο 1,6 CGI αποδίδουν τους ίδιους ίππους (156), να μην είναι το entry model της C-Class ακόμα πιο φθηνό με την τοποθέτηση του δεύτερου. Ο άμεσος πιο σημαντικός λόγος, είμαστε βέβαιοι πως λέγεται BMW 316i

Φθηνότερη και πιο γρήγορη
Η βασική λοιπόν C180 Classic με τον 1.6 CGI ξεκινά από τα €32.500, ήτοι €2.800 λιγότερα από την αντίστοιχη 1,8. Δεν είναι και λίγα. Πολύ δε περισσότερο που τα V-Box μας λένε πως οι διαφορές στις επιδόσεις ανάμεσα στην πρώην και στην επόμενη είναι μηδαμινές.

Για να είμαστε πιο ακριβείς η C-Class με τον 1.8 ήταν ελάχιστα πιο γρήγορη στο 0-100 km/h με 8,1” έναντι 8,2” της 1.600άρας. Εξίσου μικρές είναι οι διαφορές στο 400άρι, αλλά και στο χιλιόμετρο από στάση, με την απερχόμενη να υπερτερεί κατά 0,1 και 0,2” αντίστοιχα: 15,7 και 28,8”. Ωστόσο στις ρεπρίζ, η νέα C-180 είναι πιο γρήγορη, έστω και οριακά, τόσο στις υψηλές στροφές όσο και στις μεσαίες. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως με «σκασμένη» 3η για τα 110-140 km/h η νέα θέλει 5,4” και η παλιά 5,6” και με πιο «χαλαρή» 4η για τα 110-140 km/h η νέα κάνει χρόνο 6,2” ενώ η παλιά 6,8”.

Αυτό εν πολλοίς οφείλεται στο πιο σφιχτά κλιμακωμένο κιβώτιο της 1.6, αλλά και στην πιο γραμμική λειτουργία του κινητήρα, την οποία δεν μπορείς παρά να προσέξεις από τα πρώτα μέτρα. Σε σχέση τώρα με το μεγάλο αντίπαλο που λέγεται 316i, η C-180 είναι ξεκάθαρα πιο γρήγορη σε όλες τις μετρήσεις, από στάση και εν κινήσει, με διαφορές που κυμαίνονται από 0,3” έως και 0,9”. Σαφώς καλύτερη είναι και στο φρενάρισμα, πετυχαίνοντας την κορυφαία επίδοση ακινητοποίησης από 100 km/h σε 35,9 μέτρα.

Ευκολία χρήσης
Πέρα από τις καλές επιδόσεις, η λειτουργία του κινητήρα δεν έχει αυτή την τραχιά χροιά του 1,8. Έχει επίσης και απρόσμενα μεγάλο φάσμα λειτουργίας. Εξ ολοκλήρου αλουμινένιος, με σύστημα Camtronic για τη μεταβολή του βυθίσματος των βαλβίδων έχει εξαιρετική απόδοση στις χαμηλές και εκπέμπει θεαματικά λιγότερους ρύπους. Ακόμα και όταν αγγίζει τις 6.000 rpm, δεν φαίνεται να πέφτει σε απόδοση. Εξαιρετικά θετική εντύπωση μας άφησε και το σύστημα stop/start. Δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου και συνοδεύεται από έναν εξαιρετικά προοδευτικό συμπλέκτη που κάνει τη ζωή σου μέσα στην πόλη πολύ πιο εύκολη.

Βελτιωμένο σε αίσθηση είναι και το κιβώτιο. Ο λεβιές έχει μια πιο μεταλλική αίσθηση και μικρότερες διαδρομές από την προηγούμενη. Κατά τα άλλα, η οδηγική αίσθηση παραμένει η ίδια. Σπορ δεν τη λες, ωστόσο δεν θα αρνηθεί να σε ακολουθήσει αν ζητήσεις το κάτι παραπάνω. Το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά με μέτριο feedback και η αίσθηση των φρένων εξαιρετική. Παραμένει κορυφαία στη διαχείριση των πάσης φύσης ανωμαλιών του δρόμου και βέβαια ένας ακάματος χιλιομετροφάγος. Κι όλα αυτά με μέση κατανάλωση που κινείται γύρω από την περιοχή των 8 lt/100 km. Καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τον 1,5 τόνο. Καθόλου άσχημα γενικώς...

Τι λέει το DRIVE
Η C180 είναι πιο ολοκληρωμένη και value for money από ποτέ . Συνδυάζει τα γνωστά ποιοτικά χαρακτηριστικά της φίρμας, με μια απρόσμενη για μικρή Mercedes ζωντάνια και πολύ καλές επιδόσεις. Όχι μόνο δεν είναι λύση ανάγκης, αλλά αποτελεί έναν αξιόμαχο αντίπαλο απέναντι στην 316i
Τιμή από €32.500 (Classic)
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο, Cametronic, 156 PS/5.300 rpm, 25,5 kgm/1.250-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
0-120 km/h 11,3”
0-140 km/h 15,3”
0-160 km/h 20,8”
0-180 km/h 27,6”
0-400 m 15,8”
0-1.000 m 29,0”
30-50 km/h (3η) 2,7”
50-80 km/h (4η) 5,6”
80-110 km/h (5η) 7,7”
110-140 km/h (6η) 12,1”
100-0 km/h 35,9 m
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 gr/km
Διαστάσεις 4.591 x 1.770 x 1.447 mm
Βάρος 1.460 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube