Test drive: Mercedes-Benz C180

Test drive: Mercedes-Benz C180

Η νέα C-Class ανεβαίνει κατηγορία, κάνοντας άλμα προς τα εμπρός, σε όλα τα επίπεδα.

Φέρνει κορυφαία τεχνολογία από τις μεγαλύτερες κατηγορίες, μεγαλώνει σε διαστάσεις και επενδύει σε κορυφαία συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Μα πάνω από όλα, το διαβατήριό της για την κορυφή είναι το μοναδικό ντιζάιν.

Όταν στο νέο μοντέλο παρατηρούμε αύξηση των διαστάσεων με ταυτόχρονη μείωση του βάρους, σημαίνει μεγάλη επένδυση σε τεχνολογία υλικών και δείχνει πραγματική πρόοδο και ουσιαστική προσπάθεια για αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Η νέα C180 είναι ένα τέτοιο μοντέλο.

Ενδιαφέρουσα και στο δρόμο
Χτίζοντας πάνω στα πλεονεκτήματα που δίνει η μειωμένη μάζα και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, η C-Class κάνει μια ιστορική στροφή αποκτώντας πιο ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Έχει επανασχεδιαστεί η γεωμετρία της ανάρτησης με την κινηματική της νέας διάταξης των τεσσάρων συνδέσμων να προσφέρει περισσότερη πρόσφυση και μεγαλύτερες πλευρικές επιταχύνσεις.

Στον πίσω άξονα, η ρύθμιση είναι τέτοια ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη ευστάθεια στην ευθεία. Επίσης, είναι το πρώτο μικρό premium μοντέλο που μπορεί να εξοπλιστεί με αερανάρτηση. Η AIRMATIC προσφέρει την ιδανική άνεση και συνεχώς μεταβαλλόμενη απόσβεση, ανάλογα με τις συνθήκες.

Στη C180 που είχαμε στα χέρια μας, δοκιμάσαμε τη συμβατική ανάρτηση. Η βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι απολύτως εμφανής, με πολύ πιο ελαφριά αίσθηση και αισθητά πιο ζωηρές αντιδράσεις. Σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη ηλεκτρική κρεμαγέρα, που έχει μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα, η C180 είναι πολύ πιο άμεση.

Το εμπρός μέρος είναι πολύ πιο πρόθυμο, αλλά πάντα με προοδευτικές αντιδράσεις που δεν αγχώνουν τον οδηγό. Αν προσπαθήσεις να κινηθείς πιο γρήγορα, δεν δίνει την πληροφόρηση που θα ήθελα και μοιάζει να «κρέμεται» πάνω στη λειτουργία του ESP για να βρει ισορροπία στις πιο απαιτητικές αλληλουχίες καμπών.

Πάντως για την καθημερινή οδήγηση, η άνεση είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, με ελάχιστους κραδασμούς και μειωμένο θόρυβο στην καμπίνα.

1.600άρης, αλλά ψυχωμένος
Αν και πρόκειται για την πιο προσιτή C-Class, οι επιδόσεις της δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες. Με το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, o υπετροφοδοτούμενος 1.6 των 156 ίππων πετυχαίνει σε 8,6” την επιτάχυνση 0-100 km/h.

Το δυνατό σημείο του συνδυασμού είναι η εύρυθμη και αθόρυβη λειτουργία από τις χαμηλές στροφές, αλλά και η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Με οικονομική οδήγηση, οι τιμές της στιγμιαίας κατανάλωσης θυμίζουν κινητήρα ντίζελ, ενώ η μέση τιμή σε όλη τη διάρκεια τις δοκιμής, συμπεριλαμβανομένων των μετρήσεων, ήταν μόλις 8,0 lt/100 km.

Φιλόξενη, όπως πάντα
Η μεγάλη έκπληξη που σε περιμένει στην C180 είναι η εικόνα και ο high tech εξοπλισμός της καμπίνας. Η σχεδιαστική γραμμή είναι απόλυτα πετυχημένη, φρέσκια και χωρίς υπερβολές.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής γνωρίσαμε τα περισσότερα νέα συστήματα, όπως το έγχρωμο head-up display, το νέο σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης, τον έλεγχο των ρυθμίσεων κινητήρα, κιβωτίου και τιμονιού από το AGILITY CONTROL, και πολλά άλλα. Η απουσία πλήκτρων άμεσου ελέγχου, για παράδειγμα του ηχοσυστήματος, ξενίζει στην πρώτη γνωριμία, όμως σύντομα μπαίνεις στη λογική του.

Πλέον, όλα ελέγχονται μέσω του συστήματος COMAND και της οθόνης LCD. Η μεγάλη διαφορά εντοπίζεται στην επιφάνεια αφής, μέσω της οποίας μπορείς να κάνεις scroll στα μενού, να γράψεις τη διεύθυνση για το σύστημα πλοήγησης, και άλλα. Έχουν παραμείνει ελάχιστα πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα, μόνο τα απαραίτητα, με βασικό στόχο το μίνιμαλ ντιζάιν του ταμπλό.

Από την άλλη, η τοποθέτηση του λεβιέ του κιβωτίου πίσω από το τιμόνι και τα λιγότερα πλήκτρα στην κονσόλα, αφήνουν πολύ διαθέσιμο χώρο στο κέντρο, για ποτηροθήκες και μικροπράγματα.

Γενικά η αύξηση των διαθέσιμων χώρων στην καμπίνα είναι κάτι που γίνεται αντιληπτό αμέσως. Τόσο σε αίσθηση, χάρη στο πιο επικλινές ταμπλό, όσο και σε απόλυτα μεγέθη χάρη στην αύξηση σε διαστάσεις και μεταξόνιο. Ειδικά για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ πιο φιλόξενη, αγγίζοντας το άνω όριο της κατηγορίας.

TECH INFO «Υβριδικό» πλαίσιο
Στη μεγάλη προσπάθεια να μειωθεί σημαντικά το βάρος της C-Class, η Mercedes-Benz προχώρησε σε πολύ δραστικά μέτρα, σχεδιάζοντας το πλαίσιο από το μηδέν. Το παλιό χαλύβδινο πλαίσιο έχει αντικατασταθεί από ένα συνδυασμό χάλυβα υψηλής αντοχής, ελαφρών κραμάτων και αλουμινίου. Για την ακρίβεια, το αλουμίνιο πλέον αποτελεί το 24% του βάρους της, από 4% που ήταν στην προηγούμενη γενιά.

Πιο συγκεκριμένα, όλα τα εξωτερικά τμήματα, όπως τα φτερά, η οροφή, το καπό και οι πόρτες, είναι κατασκευασμένα από φύλλα αλουμινίου. Το κέρδος από το πλαίσιο είναι 70 kg και η συνολική μείωση βάρους φτάνει τα 100 kg. Στην καθημερινή οδήγηση, αυτό μεταφράζεται σε 20% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου, σε βελτιωμένες επιδόσεις και σε καλύτερη οδική συμπεριφορά, αφού το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερα.


Τι λέει το DRIVE
Έχει μεγαλύτερους χώρους, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και εξαιρετικό πρόσθετο εξοπλισμό πολυτέλειας και άνεσης. Παρά τη χαμηλότερη κατανάλωση και τα φθηνά τέλη κυκλοφορίας, παραμένει μια επιλογή για γεμάτα πορτοφόλια.
Τιμή από €33.245 (€31.470 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 156 PS/5.300 rpm, 25,5 kgm/1.200-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 6,2”
0-100 km/h 9,0”
0-120 km/h 12,5”
0-140 km/h 17,2”
0-160 km/h 23,3”
0-400 m 16,5” @137,5 km/h
0-1.000 m 30,1” @174,9 km/h
50-80 km/h με kickdown 3,0”
80-110 km/h με kickdown 4,4”
110-140 km/h με kickdown 6,5”
100-0 km/h 35,4 m
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 116 gr/km
Διαστάσεις 4.686 x 1.810 x 1.442 mm
Βάρος 1.440 kg
*Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube