Test drive: Mercedes-Benz C 180 Auto

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο μεσαίο premium μοντέλο στη δεύτερη πιο προσιτή του έκδοση, με τον κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, 156 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Ατμομηχανή για ολόκληρη τη Mercedes-Benz. Αυτό το ρόλο παίζει η C-Class. Διότι αυτή είναι που φέρνει τα λεφτά στην εταιρεία, με τις πάνω από 400.000 πωλήσεις που πραγματοποιεί κάθε χρόνο.

Η σειρά W205 του μοντέλου είναι μαζί μας από το 2014. Όμως, εν αναμονή σκληρότερου ανταγωνισμού από το αναθεωρημένο Audi A4 και την επερχόμενη ολοκαίνουργια BMW 3, η Mercedes υπέβαλε πέρσι τη C-Class σε ένα αρκετά εκτεταμένο facelift.

Οι εξωτερικές αλλαγές δεν είναι μεγάλες, αλλά εκσυγχρονίζουν την εμφάνιση φέρνοντάς την πιο κοντά στη μεγάλη S-Class. Ανάλογη εκείνης των S και E-Class είναι και η νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, που υποστηρίζει όλα τα τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Πιο φανερές είναι όμως οι βελτιώσεις στο εσωτερικό, που περιλαμβάνουν το πολυλειτουργικό τιμόνι, αντίστοιχο εκείνου της E-Class (με πρακτικά χειριστήρια αφής), και το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων Comand με τη μεγάλη οθόνη 10,25”.

Mercedes C 180 ταμπλό

Από μηχανική άποψη, προσφέρονται νέοι, υβριδικοί κινητήρες, όμως η C 180 της δοκιμής μας έχει τον γνωστό 1.6 τούρμπο των 156 ίππων. Η ροπή του των 250 Nm μπορεί να μην εντυπωσιάζει στα χαρτιά, αποδίδεται όμως από τις 1.250 μόλις rpm και σε συνδυασμό με τις 9 σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic, επαρκεί για να δώσει στο premium sedan των 1.460 kg πολύ ζωηρές ρεπρίζ εν κινήσει. Με kickdown, για το προσπέρασμα των 80-110 km/h απαιτούνται 4,3” και για εκείνο των 110-140 km/h, μόνο 6,0”.

Από στάση, η C 180 χρειάζεται 8,7” για να φτάσει τα 100 km/h και 29,7” για να καλύψει το πρώτο χιλιόμετρο. Τόσο επιταχύνσεις όσο και οι ρεπρίζ κρίνονται πολύ ανταγωνιστικές, καθώς είναι σαφώς καλύτερες από εκείνες της (διαθέσιμης μέχρι πρόσφατα) BMW 318i και αντίστοιχες εκείνων του Volvo S60 Classic T3 των 152 PS. 

Το στοιχείο της C 180 είναι η ήρεμη οδήγηση, όπου το κιβώτιο ανεβάζει γρήγορα σχέσεις για ησυχία και οικονομία. Οι αλλαγές είναι εντελώς ανεπαίσθητες και ο τρόπος που κυλά η Mercedes, ιδιαίτερα πολιτισμένος. Υπάρχουν στιγμές, όπως π.χ. στις ανηφόρες της εθνικής, όπου νιώθεις τις σχέσεις υπερβολικά μακριές, όμως το 9G-Tronic κάνει πρόθυμα kickdown. Κι αν θέλεις ζωηρότερη απόκριση από το γκάζι και το κιβώτιο, υπάρχουν τα οδηγικά προγράμματα Sport και Sport+, αν και ο κινητήρας δεν ανεβάζει τόσο άνετα κι αθόρυβα στροφές πάνω από τις 4.000.

Για οικονομία βενζίνης υπάρχει και πρόγραμμα Eco, όμως κάνει νωθρό το αυτοκίνητο κι έτσι δεν το πολυχρησιμοποιήσαμε. Παρ’ όλα αυτά η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή ήταν μόνο 8,5 lt/100km – μια πολύ καλή τιμή για την κατηγορία.

Εργονομικά, η θέση οδήγησης είναι άψογη. Τα καθίσματα φαίνονται σκληρά σε πρώτη επαφή, αλλά αποδεικνύονται ξεκούραστα στο ταξίδι. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την ανάρτηση. Η C 180 καταπίνει τα χιλιόμετρα με εξαιρετική άνεση, αλλά δεν δυσανασχετεί και στη γρήγορη οδήγηση. Μπορεί να μην έχει ελαφριά κι ευέλικτη αίσθηση, όμως είναι σταθερή, με ουδέτερη συμπεριφορά, μπόλικη πρόσφυση στις στροφές και πολύ καλά φρένα.

Οι χώροι είναι υπέρ-επαρκείς για 4 ενηλίκους με τις αποσκευές τους και το εσωτερικό ευχάριστο, με premium αέρα και αρκετά προσεγμένη κατασκευή. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στη βασική έκδοση, είναι πολύ καλός στην Avantgarde της δοκιμής κι ακόμη πλουσιότερος στις Exclusive και AMG Line, ενώ διατίθενται και πολλά έξτρα πακέτα – να έχεις να ξοδεύεις.

Οι τιμές της C 180, που ξεκινούν από τα € 32.235 για το μοντέλο με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είναι πολύ ανταγωνιστικές για αυτοκίνητο της premium κατηγορίας.  

Mercedes C 180 πίσω στροφή

Τι λέει το DRIVE
Τυπικό premium sedan σε αίσθηση, ανταποκρίνεται καλά στο ρόλο του μοντέλου εισόδου στην γκάμα των «παραδοσιακών» Mercedes, έχοντας επιπλέον ανταγωνιστική τιμή βάσης και το ουσιαστικό… μονοπώλιο στην κατηγορία για λίγους μήνες.
Τιμή Από €36.120 (€32.235 με το χειροκίνητο 6άρι)
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 156 PS/5.300 rpm, 250 Nm/1.250-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 21,9”
0-400 m 16,4” @ 140,1 km/h
0-1.000 m 29,7” @ 181,2 km/h
60-160 km/h 17,8”
50-80 km/h 2,9”
80-110 km/h  4,3”
110-140 km/h  6,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,2 m
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 145 g/km
Διαστάσεις 4.686 x 1.810 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 455 lt
Βάρος 1.460 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης