node/35287

Επίσημο: Ανανεωμένο Audi A4

Τέσσερα χρόνια ύστερα από το λανσάρισμά του, το A4 B9 υπόκειται σε βαριά χειρουργική επέμβαση απ’ έξω, μικρές αισθητικές επεμβάσεις στην καμπίνα και σε ελαφρά υβριδοποίηση.

Με το A4, η Audi μας έχει συνηθίσει σε σημαντική αναδιάρθρωση στα μέσα του κύκλου ζωής του μοντέλου. Αυτό συνέβη με τις προηγούμενες γενιές, το ίδιο ισχύει και για το υφιστάμενο μοντέλο, το B9, το οποίο παρουσιάστηκε σχεδόν πριν από τέσσερα χρόνια. 

Τίποτα νέο, τότε. Αλλά αυτή τη φορά, ο ανασχεδιασμός είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση των πωλήσεών του που βρίσκονται σε ύφεση. Σε μια κατηγορία που επλήγη σφόδρα από τη μόδα των SUV, το A4 πούλησε μόνο 112.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη πέρυσι. Τη στιγμή που το 2016, οι πωλήσεις του υπερέβαιναν τις 160.000 μονάδες.

Η πιο ορατή αλλαγή είναι προφανώς το νέο πρόσωπο του Α4. Η οικογενειακή γερμανική μπερλίνα υιοθετεί μια χαμηλωμένη και πιο φαρδιά μάσκα, με πιο απότομες γωνίες σε κάθε πλευρά της. Τα εμπρός φανάρια εγκατέλειψαν το περίγραμμα του «ξαπλωμένου L» και σχηματίζουν μια αιχμή προς το καπό, ενώ υιοθετούν και νέα διάταξη στα γραφικά τους. Οι προφυλακτήρες ανασχεδιάστηκαν επίσης, με την έκδοση S line να έχει ένα μεγάλο κατακόρυφο διακοσμητικό. Στο πίσω μέρος, τα φώτα έχουν επίσης νέα εμφάνιση.

Audi A4

Ωστόσο, ο ανασχεδιασμός είναι πολύ πιο σημαντικός από ό,τι φαίνεται, καθώς, τόσο στη μπερλίνα όσο και στο στέισον Avant, το Ingolstadt έχει ανασχεδιάσει τα φτερά και τις πόρτες. Κάτι που είναι πολύ σπάνιο (και ακριβό) κατά τη διάρκεια ενός facelift στο μέσο του κύκλου της ζωής ενός μοντέλου. Η πλευρική νεύρωση μάλιστα αφαιρέθηκε, αντικαθιστώμενη από μικρούς «ώμους» στα φτερά, αισθητική αναφορά στο κουπέ Quattro.

Η έκδοση Allroad επίσης απασχόλησε σχεδιαστικά την Audi. Η νέα μάσκα συντίθεται πλέον από φαρδιές κατακόρυφες μπάρες, όπως συμβαίνει και στα πρόσφατα SUV της φίρμας.

Audi A4 Allroad

Εκεί στην Audi με τους ανασχεδιασμούς το παίζουν «όλα ή τίποτα»! Και εξηγούμαστε. Ενώ ο εξωτερικός ανασχεδιασμός συντελέστηκε σχεδόν εκ βάθρων, στην καμπίνα η εξέλιξη ήταν ανεπαίσθητη. Η μόνη αλλαγή που μπορείς να εντοπίσεις με την πρώτη ματιά είναι η νέα οθόνη 10,1 ιντσών αντί της προηγούμενης των 7”. Με λειτουργία αφής και με χειρισμούς τύπου smartphone, το νέο σύστημα συνδυάζεται και με προηγμένες φωνητικές εντολές. Αυτό είχε ως επακόλουθο την κατάργηση του περιστροφικού χειριστηρίου εις όφελος μιας… θήκης. Κατά τα λοιπά, τίποτα δεν άλλαξε, εκτός από τις δυνατότητες εξατομίκευσης με τα νέα πακέτα «design selection» και «S line».

Audi A4

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, η Audi δεν ανακοινώνει τίποτα πραγματικά νέο όσον αφορά τα οδηγικά βοηθήματα, με το Ingolstadt να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στη συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου. Σε ορισμένες ευρωπαϊκές πόλεις, το Α4 θα είναι σε θέση να ενημερώνει τον οδηγό σχετικά με το χρώμα των φωτεινών σηματοδοτών, το οποίο μπορεί να δώσει το χρόνο πριν από το πράσινο! Η πρόσβαση και η εκκίνηση μπορεί να γίνει με smartphone.

Και κάτω από το καπό;
Το ανανεωμένο A4 αποκτά ελαφρά υβριδική δυνατότητα στα 12V, κάτι που μειώνει την κατανάλωση κατά... 0,3 l/100 km. Το σύστημα αυτό θα συνδυάζεται με τον τουρμποντίζελ 2.0 TDI των 136 και 163 ίππων (αντικαθιστώντας τον TDI των 122 και 150 PS) και με τον βενζινοκινητήρα 2.0 TFSI και στις τρεις εκδόσεις ισχύος του: 150, 190 και 245 PS. Η γκάμα των μοτέρ θα περιλαμβάνει επίσης ένα 2.0 TDI με 190 άλογα και ένα 3.0 TDI V6 με 231 άλογα. Προσώρας δεν ανακοινώθηκε καμία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση. Βέβαια, όπως έχουμε ήδη γράψει, η πιο εντυπωσιακή αλλαγή στην γκάμα του A4 παραμένει η αλλαγή του κινητήρα στο σπορ S4. Μοντέλο που εγκατέλειψε το βενζινοκινητήρα προς χάριν του 3λιτρου τουρμποντίζελ V6 των 347 PS. Κινητήρας που, εκτός από 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα, χρησιμοποιεί και ηλεκτρικό συμπιεστή για να εκμηδενίζει τη χρονική υστέρηση του κλασικού τούρμπο.

Audi S4 Avant TDI

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η Audi θα συνδυάζει την γκάμα των κινητήρων με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων: Είτε με το 7άρι S tronic είτε με το 8άρι τύπου tiptronic. Και το σύστημα οδηγικών ρυθμίσεων «Drive Select» θα είναι στάνταρ με όλους τους κινητήρες ισχύος από 190 άλογα και πάνω. 

Όσον αφορά την ανάρτηση, εκτός από τη στάνταρ και τη σπορ διαμόρφωση, θα περιλαμβάνει δύο τύπους προσαρμοζόμεμενων αναρτήσεων, μία ας το πούμε άνεσης (με ένα πόντο μικρότερο ύψος από το έδαφος) και μια σπορ, χαμηλωμένη κατά 2,3 cm. 

node/40197

O Jorge Diez αναλαμβάνει διευθυντής σχεδιασμού σε SEAT και Cupra

Μετακομίζει από την Audi στη SEAT, στην οποία και παλαιότερα είχε υπηρετήσει από τη θέση του επικεφαλής του εξωτερικού σχεδιασμού. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

O Jorge Diez αναλαμβάνει διευθυντής σχεδιασμού σε SEAT και Cupra

Ο Jorge Diez αναλαμβάνει τη θέση του διευθυντή σχεδιασμού τόσο για τη SEAT όσο και για την Cupra από την 1η Δεκεμβρίου.
Ο Diez είχε διατελέσει επικεφαλής του εξωτερικού σχεδιασμού της SEAT μεταξύ 2011 και 2014.

Εργάστηκε τόσο για τη VW όσο και για την Audi στη Γερμανία, επιστρέφοντας στην τελευταία το 2014, προκειμένου να δουλέψει σε αυτήν αλλά και στις Lamborghini και Ducati ως διευθυντής του concept design. Κατά την πρώτη του περίοδο στο Audi, δημιούργησε μοντέλα όπως το TT δεύτερης γενιάς και το A7 Sportback της πρώτης γενιάς.

Όσο για την πρώτη του θητεία στη SEAT είχε «υπογράψει» μερικά από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως το Leon τρίτης γενιάς, το Ibiza τέταρτης γενιάς και το Ateca, το πρώτο SUV της SEAT.

«Ο Jorge Díez είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους σχεδιαστές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η υπογραφή του είναι σε πολλά από τα βασικά μας αυτοκίνητα τηςτελευταίας δεκαετίας, όπως το Leon, το Ateca και το Ibiza, και είναι υπέροχο το ότι επιστρέφει στη SEAT. Η διεθνής του εμπειρία, η έμπνευση από τη Βαρκελώνη και οι αξίες των SEAT και CUPRA θα αντικατοπτρίζονται στα μοντέλα που θα παρουσιάσουμε τα επόμενα χρόνια », δήλωσε ο πρόεδρος της SEAT και της Cupra, Wayne Griffiths.

0 Jorge Díez (θα αναφέρεται στον Executive Vice-President for Research and Development της SEAT, Dr. Werner Tietz), είναι πτυχιούχος τεχνικός μηχανικός στο Industrial Design από το Cardenal Herrera University of Valencia και κάτοχος Master degree in Car Design από το Polytechnic University of Valencia καθώς και Master degree από το London Royal College of Art.

TAGS
node/40195

Επίσημο: GMC Hummer EV [video]

Το Hummer επιστρέφει ως ηλεκτρικό supertruck με εξαιρετικές δυνατότητες εκτός δρόμου.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: GMC Hummer EV [video]

Μετά από μακροσκελή εκστρατεία teaser και καθυστερήσεις στην πρεμιέρα λόγω πανδημίας, η GM παρουσίασε την ολοκαίνουρια γενιά του Hummer που κυκλοφορεί με τα σήματα της GMC και για πρώτη φορά παίρνει τη μορφή ενός αμιγώς ηλεκτρικού "supertruck".

Σχεδιαστικά, το Hummer EV διατηρεί κάτι από τον χαρακτήρα των H1, H2 και H3 με παρόμοιες αναλογίες και επιβλητικές διαστάσεις. Το όχημα διαθέτει ψηλά τοποθετημένη μάσκα με LED φώτα και φωτιζόμενη γρίλια, off-road προφυλακτήρες και προστατευτικές ποδιές, φουσκώματα στο καπό, σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, επιπλέον φώτα στην οροφή, στενά παράθυρα, τετραγωνισμένους θόλους των τροχών, σκαλοπάτια στα μαρσπιέ, τέσσερις πόρτες και καρότσα με πολυλειτουργική πόρτα MultiPro.

Τον εκτός δρόμου προσανατολισμό προδίδουν και τα ελαστικά Goodyear Wrangler All Territory με διάμετρο 35" ενώ προαιρετικά μπορούν να τοποθετηθούν και ακόμα μεγαλύτερα ελαστικά 37".

GMC Hummer EV

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 1.014 PS (746 kW) και 15.592 Nm (!) σύμφωνα πάντα με την επίσημη ιστοσελίδα της GMC. Η δύναμη μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με δυνατότητα κλειδώματος (e-lockers) και επιτρέπει επιτάχυνση 0-96 km/h σε 3" με τη βοήθεια της λειτουργίας Watts to Freedom.

Οι μπαταρίες Utium της GM με 24 modules επιτρέπουν αυτονομία που ξεπερνά τα 563 km ενώ υποστηρίζουν ταχυφορτιστή 350 kW που προσθέτει 160 km αυτονομίας μέσα σε 10 λεπτά φόρτισης.

Η GMC εξοπλίζει το Hummer EV με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης. Έχουμε ενεργή αερανάρτηση που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 152 mm με το πάτημα ενός κουμπιού (Extract Mode), σύστημα τετραδιεύθυνσης που μειώνει τον κύκλο στροφής, λειτουργία CrabWalk που επιτρέπει διαγώνια κίνηση με παράλληλο στρίψιμο όλων των τροχών, καθώς και το πλήρες πακέτο ημιαυτόνομης οδήγησης Super Cruise της General Motors.

GMC Hummer EV

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι τετραγωνισμένοι όγκοι σε ταμπλό, πόρτες και κεντρική κονσόλα. Την παράσταση κλέβει η κεντρική οθόνη αφής 13,4" για το infotainment που συνδυάζεται με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3" και ηχοσύστημα 14 ηχείων της Bose.

Χάρη στις κάμερες UltraVision (έως 18 διαφορετικές γωνίες λήψεις), ο οδηγός μπορεί ανα πάσα στιγμή να ελέγχει τι συμβαίνει γύρω και κάτω από το όχημα, διευκολύνοντας την κίνηση εκτός δρόμου αλλά και το παρκάρισμα.

Πάνω από την πενταθέσια καμπίνα βρίσκουμε την γυάλινη οροφή Infinity Roof με αφαιρούμενα Sky Panels τα οποία αποθηκεύονται κάτω από το καπό μετατρέποντας το Hummer EV σε καμπριολέ.

GMC Hummer EV

Η εμπορική διάθεση του GMC Hummer EV στην αγορά των ΗΠΑ θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο του 2021 με την πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Edition 1 ($112.595). Το φθινόπωρο του 2022 θα ακολουθήσει το Hummer EV3X ($99.995) με τρεις ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 811 PS. Την άνοιξη του 2023 θα διατεθεί το Hummer EV2X ($89.995) με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 634 PS, ενώ την άνοιξη του 2024 θα κυκλοφορήσει το "βασικό" Hummer EV2 ($79.995) με λιγότερο εξοπλισμό και μικρότερη αυτονομία.

[Πηγή: GMC]