Test drive: Μercedes-AMG A 45 4MATIC 381 PS MY2016

Test drive: Μercedes-AMG A 45 4MATIC 381 PS MY2016

Όλη η εκρηκτικότητα των αυθεντικών AMG στην μικρότερη διαθέσιμη συσκευασία ή αλλιώς, όσο πιο «υπέρ-αυτοκίνητο» γίνεται ένα χάτσμπακ.

Με το περυσινό facelift, η Mercedes-AMG έχει αποκτήσει έναν πιο εκλεπτυσμένο εμπρός μέρος. Σε αυτό το διακριτικό ασημί χρώμα, χωρίς τα πρόσθετα πτερύγια στις γωνιές του και την πτέρυγα της Edition 1 που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα, δείχνει πιο κομψή χωρίς να χάνει σε δυναμισμό.

Οι μαύρες ζάντες που κάνουν μια ισχυρή αντίθεση με τις χρυσές δαγκάνες και το προτεταμένο κεντρικό τμήμα του diffuser προσθέτουν επιθετικότητα στη σωστή δοσολογία.

Φοριέται εξίσου άνετα με οποιοδήποτε ρούχο, από φόρμα μέχρι κοστούμι. Το κάθισμα στηρίζει τέλεια το σώμα και ταυτόχρονα είναι άνετο. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι δυναμική, χωρίς ακρότητες.

Η ποιότητα υλικών, φινιρίσματος και συναρμολόγησης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Αντιλαμβάνεσαι αμέσως τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της κατασκευής μόλις ανοίξεις την πόρτα. Παρότι το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο για πόλεμο, απολαμβάνεις τις στιγμές ειρήνης σε αυτό το περιβάλλον. Ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλός και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση στρογγυλεύει τις ανωμαλίες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG GT S [video]

Τυπική AMG
Με πίεση υπερπλήρωσης 1,8 bar, o μικρότερος κινητήρας που έφτιαξε ποτέ η AMG αποδίδει ύστερα από την πρόσφατη ανανέωση 381 PS/6.000 rpm και 48,4 kgm ροπής, σταθερά από τις 2.250 ως τις 5.000 rpm. Χρησιμοποιεί twin scroll turbo και άμεσο ψεκασμό. Η εισαγωγή είναι μελετημένη, έτσι ώστε να μειωθεί το μήκος των αυλών και η απόσταση που πρέπει να διανύσει ο αέρας για να φτάσει στους εκκεντροφόρους με το διαρκώς μεταβαλλόμενο χρονισμό και βύθισμα.

Για την κατασκευή των πιστονιών, η Mercedes έχει αναπτύξει μια τεχνολογία που ονομάζει Nanoslide και υποστηρίζει ότι έτσι πετυχαίνει καλύτερο αποτέλεσμα στην προσπάθεια μείωσης των εσωτερικών τριβών. Με στόχο τη μέγιστη αξιοπιστία, τα χιτώνια δέχονται την τελική μηχανική κατεργασία τους αφού έχουν πάρει τη θέση τους στο εσωτερικό των κυλίνδρων και όχι στον πάγκο.

Στην πρώτη μας επαφή με την προ facelift Α 45 [βλ. video] είχαμε παρατηρήσει μικρή υστέρηση στην απόκριση του τούρμπο. Αλλά φαίνεται ότι από τότε δεν έχουν αφήσει τα πράγματα στην τύχη τους. Είναι εκρηκτικό εκεί που τουρμπίζει, αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα για την τετρακίνηση. Ανεβάζει στροφές με όρεξη. Το τούρμπο ακούει στο γκάζι, ακόμη και όταν απλώς του ψιθυρίζεις με μικρά «πάτα άσε». Και ο ήχος είναι πραγματικά ερεθιστικός. Ένα βραχνό μεταλλικό γρέζι που κορυφώνεται με μια έκρηξη κάπου μέσα στην εξάτμιση όταν αλλάζεις στον κόφτη. Ή πολλαπλές αλυσιδωτές εκρήξεις αν σηκώσεις για τη στροφή που ακολουθεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG C 63 S [video]

Στη διαδικασία των μετρήσεων, η αλήθεια των αριθμών είναι είναι συντριπτική για τον ανταγωνισμό. Η A 45 κάνει 0-100 km/h σε 4,3”, χρόνος σούπερκαρ δεκαετίας. Στα 160 km/h φτάνει σε 9,6”, στο 400άρι σε 12,5” με 181,4 km/h και βγαίνει από το χιλιόμετρο σε 22,8” με 230 km/h. Σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση των 360 ίππων, το προβάδισμα που κυμαίνεται από το μισό δευτερόλεπτο έως τα 1,2” είναι μεγαλύτερο από αυτό που περιμένει κάποιος από 20 επιπλέον άλογα.

Παντός εδάφους
Το7άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη είναι βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν. Paddles και γρανάζια συνεργάζονται πλέον πιο άμεσα. Και ο εγκέφαλος είναι λιγότερο προστατευτικός, επιτρέποντας πιο δραματικά κατεβάσματα. Στη χειροκίνητη λειτουργία δεν κάνει kickdown και κρατά τις στροφές στον κόφτη.

Η A 45 με το έξτρα πακέτο AMG Dynamic Plus διαθέτει τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, μπλοκέ διαφορικό εμπρός και τη δυνατότητα παραμετροποίησης κινητήρα, μετάδοσης, ανάρτησης και τιμονιού μέσω του Dynamic Select. Είτε επιλέγοντας ένα από τα τέσσερα πακέτα είτε ρυθμίζοντας κάθε κομμάτι ξεχωριστά.

Ακόμη και στην πιο σκληρή ρύθμιση, η ανάρτηση είναι πιο μαλακή και με μεγαλύτερη διαδρομή. Ελέγχει άριστα το βάρος και εξαφανίζει τις ανωμαλίες που θα προκαλούσαν άγχος και νευρικότητα στον οδηγό κάποιου άλλου χάτσμπακ, για παράδειγμα του Honda Civic Type R. Η κλίση είναι πολύ μικρή, το ίδιο και η βύθιση στα φρένα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Honda Civic Type R

Το εμπρός μέρος έχει ανάλαφρη αίσθηση, δεν ταλαιπωρείται από αδράνεια και σημαδεύει με ακρίβεια. Νιώθεις όμως τις κινήσεις του αμαξώματος πάνω στην ανάρτηση. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ και έχει το κατάλληλο «βήμα», έτσι ώστε να είναι γρήγορο, αλλά όχι νευρικό. Το πεντάλ του φρένου είναι μαλακό, με μεγάλη διαδρομή. Αντιλαμβάνεσαι κάθε εντολή από τα χέρια ή τα πόδια όταν φτάνει εκεί που πρέπει κι αρχίζει να υλοποιείται. Είναι αυτό που λέμε «προοδευτική αντίδραση» και φιλικότητα, πέρα από έτσι κι αλλιώς υψηλό όριο.

Εκμεταλλεύεσαι την πλαστικότητα στις κινήσεις του πλαισίου για να το τοποθετήσεις. Είναι ρυθμίσιμο. Δίνει επιλογές στον οδηγό. Μπορείς να αλλάξεις γραμμή μέσα στη στροφή. Η άμεση απόκριση του μοτέρ βοηθά. Το δεξί πόδι είναι ο καταλύτης της ισορροπίας. Το Curve Dynamic Assist δουλεύει και στο κλείσιμο του γκαζιού. Τσιμπάει τα φρένα της εσωτερικής πλευράς για να δώσει μια τάση περιστροφής που θα φέρει το αυτοκίνητο να σημαδεύει την κορυφή γλιστρώντας γλυκά με τα τέσσερα. Χωρίς ανάποδο, με το τιμόνι ίσια.

Το μοτέρ πυροβολεί, πρέπει να έχεις κάνει τουλάχιστον… τρεις ταχύτητες λάθος για να το βγάλεις εκτός ωφέλιμου φάσματος, οπότε μάλλον πρέπει να επιστρέψεις στα θρανία. Το ένστικτο λέει ότι θα βγάλει μούτρα και για μια στιγμή κάνεις να σηκώσεις ξανά. Τελικά καταλαβαίνεις ότι πρέπει απλώς να μείνεις στο γκάζι. Το εμπρός μηχανικό μπλοκέ τραβά μέσα τη μούρη, ενώ ο κεντρικός πολύδισκος συμπλέκτης στέλνει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής πίσω για να διατηρήσει μια ελαφρά υπερστροφική ισορροπία που σπάνια χρειάζεται διόρθωση με το τιμόνι.

Τι λέει το DRIVE
Έχουν πετύχει τον ιδανικό συμβιβασμό σπορ χαρακτήρα, ικανότητας στο βουνό και στην πίστα και ευχρηστίας στην καθημερινότητα. Παρότι η μικρότερη, είναι μια πραγματική AMG που τιμά το όνομα και δικαιολογεί τα λεφτά της.
Τιμή Από €59.900
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin scroll, 381 PS/6.000 rpm, 48,4 kgm/2.250-5.000 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,3”
0-160 km/h 9,6”
0-200 km/h 15,4”
0-400 m 12,5” @ 181,4 km/h
0-1.000 m 22,8” @ 229,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 3,3”
50-80 km/h (3η) 1,7”
80-110 km/h (kickdown) 2,0”
110-140 km/h (kickdown) 2,6”
Φρένα 100-0 km/h 34,9 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 12,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 162 g/km
Διαστάσεις 4.367 x 1.780 x 1.417 mm
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube