Test drive: Mazda CX-30 SkyActiv-D 116 AT

Test drive: Mazda CX-30 SkyActiv-D 116 AT

Το νέο SUV της Mazda είναι ακόμα ένα μοντέλο που δικαιώνει το διαφορετικό μονοπάτι που οι Ιάπωνες έχουν χαράξει και ακολουθούν πιστά εδώ και χρόνια.

Κατά κάποιον τρόπο, η Mazda είναι το γαλατικό χωριό της αυτοκινητοβιομηχανίας: Μια μικρή εταιρεία που αντιστέκεται ισχυρά σε πολλές από τις τάσεις της εποχής. Δεν ξεχνά βέβαια να εξελίσσεται, το κάνει όμως με το δικό της τρόπο, ο οποίος διαχρονικά έχει δώσει εξαιρετικά μοντέλα.

Το CX-30 είναι ένα ολοκαίνουργιο SUV το οποίο τοποθετείται μεταξύ του μικρότερου CX-3 και το μεγαλύτερου CX-5. Βασίζεται στην πλατφόρμα του Mazda3 που ονομάζεται Skyactiv-Vehicle Architecture και για την περίσταση έχει 70 mm μικρότερο μεταξόνιο. Το συνολικό μήκος είναι 65 mm μικρότερο από του 3, στα 4,4 m, το πλάτος 1,8 και τo ύψος 1,54. Ακριβώς όσο και ένα Nissan Qashqai με άλλα λόγια.

Εκφράσου ελεύθερα
Η σχεδίαση είναι σαφώς δυνατό χαρτί. Είναι η πιο πρόσφατη εξέλιξη της αρχιτεκτονικής KODO της Mazda και θα αποτελέσει τον οδηγό για όλα τα επερχόμενα SUV της εταιρείας. Συνδυάζει απαλές και έντονες γραμμές με ιδιαίτερο χαρακτήρα, σε ένα προφίλ πιο σφηνοειδές απ’ ό,τι συνηθίζεται στα SUV. Γι’ αυτό και δείχνει χαμηλό, σχεδόν σπορ. Βοηθάει σε αυτό και το μυώδες πίσω μέρος που είναι δυναμικό και με λεπτομέρειες, όπως τα λεπτά φώτα, χωρίς ωστόσο να διχάζει με υπερβολές.

Εάν το αμάξωμα θα σου αρέσει μια φορά, η καμπίνα θα σου αρέσει δέκα. Ακολουθώντας το πρότυπο του 3, το ταμπλό είναι απόλυτα μίνιμαλ και λειτουργικά εστιασμένο στον οδηγό. Ταγμένο στη φιλοσοφία «Ma» που σημαίνει «άδειο χώρο», είναι χτισμένο με τρόπο που να προάγει την επικοινωνία του αυτοκινήτου με τον οδηγό.

Mazda CX-30

Η θέση οδήγησης είναι άψογη, με το τιμόνι εκεί ακριβώς που πρέπει και αναπαυτικό κάθισμα. Υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι και ο πίνακας οργάνων είναι καθαρός, ευκρινής, με τρία στρογγυλά όργανα εκ των οποίων το μεσαίο ψηφιακό. Η εργονομία είναι κορυφαία, με φυσικά χειριστήρια για όλα όσα πρέπει και εύκολο έλεγχο του infotainment. Το κερασάκι είναι η αίσθηση κορυφαίας ποιότητας σε κάθε έναν διακόπτη, η οποία σε πείθει για την προσοχή στη λεπτομέρεια. Χωρίς υπερβολή δεν θα αδικούσε ακόμα και πολύ ακριβότερα μοντέλα με τη σφραγίδα του premium.

Σε αντίστοιχο επίπεδο βρίσκεται η ποιότητα και το φινίρισμα, τόσο των κατά πλειονότητα μαλακών πλαστικών όσο και των υπόλοιπων επενδύσεων. Το μόνο σημείο που δεν ακολουθεί είναι τα πάνελ στις πίσω πόρτες που καλύπτονται από μαύρο σκληρό πλαστικό. Όπως σε όλα τα σύγχρονα Mazda, η ευρυχωρία δεν είναι η κορυφαία της κατηγορίας. Υπάρχει ωστόσο απόλυτα επαρκής χώρος για δύο μεγαλόσωμους ενηλίκους στο πίσω κάθισμα, στο οποίο το μπες-βγες είναι πιο εύκολο από όσο αφήνει να εννοηθεί η σχετικά χαμηλή γραμμή του αμαξώματος. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του χωράει 430 lt, τιμή περίπου στο μέσο όρο για την κατηγορία των 4,5 m. Έχει κανονικό σχήμα και εύκολη φόρτωση από την μεγάλη πόρτα με το χαμηλό κατώφλι.

Ιαπωνικός πολιτισμός
Για όποιον θέλει ένα ντίζελ CX-30, τη λύση δίνει ο 1.800άρης Skyactive-D που αποδίδει 116 PS στις 4.000 rpm και 270 Nm από τις 1.600 έως και τις 2.600 rpm. Η Mazda αναφέρεται ειδικά στην λειτουργία των εξελιγμένων μπεκ πολλαπλών οπών. Αυτό που κάνουν είναι να ψεκάζουν καύσιμο με τεράστια πίεση σε διαδοχικούς παλμούς όταν το έμβολο βρίσκεται κοντά ή ακριβώς στο άνω νεκρό σημείο της διαδρομής, προκειμένου η διαδικασία της έκρηξης να είναι πιο ομαλή και πιο σύντομη. Η απόλυτα ακριβής ποσότητα καυσίμου αποτρέπει τις απότομες μεταβολές στο ρυθμό που ελευθερώνεται η θερμότητα από την καύση, περιορίζοντας έτσι το κλασικό κροτάλισμα των ντίζελ.

ΔEITE AKOMH Test drive: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Εάν όλα αυτά ακούγονται πολύπλοκα, κρατήστε την ουσία: Μιλάμε για έναν εξαιρετικά πολιτισμένο πετρελαιοκινητήρα που όταν λειτουργεί σε σταθερό φορτίο παράγει πραγματικά ελάχιστο κραδασμό και θόρυβο. Ο τελευταίος είναι αισθητός μόνο όταν πατάς τέρμα το γκάζι, χωρίς και πάλι να ενοχλεί. Σε ό,τι έχει να κάνει με την απόδοση, η καλή περιοχή ξεκινά στις 1.500 rpm και πολύ σπάνια έρχεσαι αντιμέτωπος με την υστέρηση που υπάρχει χαμηλότερα. Σε αυτό βοηθάει τα μέγιστα το 6άρι αυτόματο κιβώτιο που είναι κλασικό, με μετατροπέα ροπής. Με τα σύγχρονα δεδομένα, η κλιμάκωσή του δεν είναι ιδιαίτερα πυκνή ούτε οι αλλαγές πολύ γρήγορες. Είναι όμως ομαλό, εξασφαλίζει την απαιτούμενη ευκολία στην οδήγηση και συνεργάζεται πετυχημένα με τον κινητήρα, δίνοντας πολύ χαμηλή κατανάλωση. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 6,8 lt/100 km, η οποία με λίγη προσπάθεια πέφτει σε χαμηλά 6άρια και δύσκολα υπερβαίνει τα 7,5.

Από την άλλη, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει 0-100 km/h σε 12,6”, αυτό το CX-30 δεν απευθύνεται σε εκείνον που ζητάει τη σβέλτη επιτάχυνση. Υπάρχουν βενζινοκίνητες εκδόσεις γι’ αυτό. Ωστόσο στο μεσαίο εύρος η αίσθηση επιτάχυνσης είναι αρκετά ζωντανή και κατά βάση σε πιο ανοιχτό πεδίο και με υψηλή ταχύτητα αντιλαμβάνεσαι το όριο των 116 PS απέναντι στα 1.371 kg. Αυτό πάντως καθόλου δεν αφαιρεί από την ικανότητά του να ταξιδεύει ευθύβολα, αθόρυβα και με ποιοτική κύλιση.

Mazda CX-30

Εξίσου ευχάριστο είναι και στην πόλη, όπου αναδεικνύεται η μεγάλη ευελιξία και η καλοκουρδισμένη ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Χωρίς να είναι μαλακή απορροφά πετυχημένα τις ανωμαλίες, ενώ διατηρεί στο ακέραιο τον έλεγχο του αμαξώματος. Το CX-30 δεν γέρνει πολύ στις στροφές ούτε βυθίζεται έντονα όταν απευθύνεσαι στους τέσσερις δίσκους που αναλαμβάνουν την επιβράδυνση. Η τελευταία είναι πάντα καθησυχαστική σε αίσθηση και με ακριβές πεντάλ.

Στις στροφές, το εμπρός μέρος δεν είναι ακριβώς κοφτερό, είναι όμως ακριβές και σταθερό, όπως και το συνολικό πάτημα. Η πρόσφυση είναι υψηλού επιπέδου, πολύ ανώτερου από τις δυνατότητες των 116 PS. Το πίσω μέρος είναι επίσης σταθερό εάν δεν προκαλέσεις εσύ κάτι διαφορετικό και ο έλεγχος της ευστάθειας ρυθμισμένος για να σου θυμίζει πως η Mazda έχει εμμονή στην λεπτομέρεια.

Αυτή η εμμονή εξαργυρώνεται όμως στον τιμοκατάλογο. Το βασικό ντίζελ CX-30 με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από τις €27.085, που είναι σαφώς τσιμπημένα. Και εάν προσθέσεις το αυτόματο κιβώτιο, ανεβαίνεις στην έκδοση Plus που με τη βοήθεια και του φορολογικού μας συστήματος σημαίνει αυτομάτως €35.283. Τουλάχιστον υπάρχουν όλα όσα οφείλει να έχει για την άνεση, την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα ένα ακριβό σύγχρονο αυτοκίνητο.

Ωστόσο, το απόλυτο νούμερο παραμένει υψηλό και θα περιορίσει το κοινό στο οποίο απευθύνεται ένα εξαιρετικά ικανό μεσαίο SUV που παίζει σε κορυφαίο επίπεδο σχεδόν σε όλους τους τομείς και εκτιμάς κάθε μέρα και περισσότερο. 


Τι λέει το DRIVE
Η αντικειμενικά υψηλή τιμή θα περιορίσει το κοινό ενός εξαιρετικά ικανού μεσαίου SUV που παίζει σε κορυφαίο επίπεδο σχεδόν σε όλους τους τομείς.
Τιμή Από €27.085 (€35.283 το αυτόματο)
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.759 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, Απόδοση 116 PS/4.000 rpm, 270 Nm/1.600-2.600 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,6”
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km*
Εκπομπές CO2129 g/km (WLTP: 158 g/km)
Διαστάσεις 4.395 x 1.795 x 1.540 mm
Χώρος αποσκευών 430 lt
Βάρος 1.371 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *κατανάλωση DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube