Test drive: Kia Rio 1.4 CRDi

Test drive: Kia Rio 1.4 CRDi

Το 1.400άρι πετρελαιοκίνητο Kia Rio διευρύνει σημαντικά προς τα επάνω την γκάμα του μοντέλου, βάζοντας πλέον στην εξίσωση και τις αξιόλογες επιδόσεις

Έχουμε ξαναγράψει πολλές φορές το πόσο ευχάριστη έκπληξη ήταν η τελευταία γενιά του σουπερμίνι της Kia. Καλό σε όλους τους τομείς, είχε να περιμένει μόνο έναν κινητήρα που να πιάνει κορυφή με την απόδοσή του, καθώς το Rio 1.1 CRDi δεν απέδιδε στον τομέα των επιδόσεων τα αναμενόμενα. Τώρα που με τον 1.400άρη CRDi τον βρήκε, έχει πλέον όλα τα εχέγγυα να φέρει σε δύσκολη θέση τον ανταγωνισμό του.

Ο 1.400άρης κινητήρας του Rio αποδίδει 90 ίππους και διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του. Είναι ήσυχος, χωρίς κραδασμούς, με καλή απόκριση στο γκάζι και ομαλή απόδοση. Δεν του αρέσει πάντως να γυρίζει στις πολύ χαμηλές στροφές, όπου η ροπή δεν του περισσεύει. Το 6άρι κιβώτιο έχει πυκνή κλιμάκωση και λεβιέ που είναι σαφής και μαλακός. Έτσι το νέο Kia Rio 1.4 CRDi προσπερνά με ασφάλεια και οι επιδόσεις του κινούνται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Εκεί που χρειάζεται βελτίωση είναι το φρενάρισμα. Τα 53,8 m για τα 110-0 km/h είναι μέτρια επίδοση, ειδικά από τη στιγμή που δύο από τα κορυφαία αυτοκίνητα, το Clio και το Yaris χρειάζονται για την ίδια δοκιμασία 45,7 και 48,9 m αντίστοιχα.

Το Rio το νιώθεις επίσης στιβαρό και σίγουρο στο πάτημά στο δρόμο, το τιμόνι όμως είναι πολύ ελαφρύ και με μέτρια αίσθηση, ενώ στον ανοιχτό δρόμο χρειάζεται μικροδιορθώσεις για να κρατήσεις την ευθεία. Κρατά πάντως καλά, δεν γέρνει υπερβολικά όταν στρίβει και το ESP επεμβαίνει όποτε χρειάζεται.

Ό,τι ξέραμε
Σε σχέση με τις εκδόσεις που ξέραμε μέχρι σήμερα, το συγκεκριμένο Rio δεν έχει καμία διαφορά. Αυτό σημαίνει ότι χαρακτηρίζεται από μοντέρνα εικόνα και γεροδεμένη αίσθηση, χάρη στην προσεγμένη συναρμολόγηση. Το πλαστικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό δεν είναι κορυφαίας ποιότητας, αλλά οι επενδύσεις και οι διακόπτες σε κερδίζουν.

Στο πίσω κάθισμα, δύο ενήλικοι θα καθίσουν χωρίς παράπονο και το πορτμπαγκάζ των 288 λίτρων είναι επαρκές. Κανένα παράπονο και από την εργονομία ή τη θέση οδήγησης με το αναπαυτικό κάθισμα.

Οι κολόνες του παρμπρίζ περιορίζουν λίγο την ορατότητα, αλλά συνολικά απολαμβάνεις τη ζεστή αίσθηση της καμπίνας, κάτι στο οποίο βοηθά η προσεγμένη εργονομία και η καλή ηχομόνωση του κινητήρα.

Με 16.160 ευρώ ονομαστικής τιμής, το Rio 1.4 CRDi στη μεσαία έκδοση Uptown σίγουρα δεν είναι φτηνό. Την κατάσταση όμως σώζει αφενός η έκπτωση των 1.300 ευρώ, αφετέρου οι έξι αερόσακοι και το ESP, οι προβολείς ομίχλης, τα αυτόματα φώτα, η θύρα USB και το Bluetooth που είναι στάνταρ.

Δύο όψεις
Στην κατανάλωσης το Rio είναι λίγο τσιμπημένο, παρά το ISG –stop/start κατά Kia- με μέση τιμή τα 6 lt/100 km, μισό λίτρο παραπάνω από τα κορυφαία της κατηγορίας στον τομέα αυτό. Στην εγγύηση όμως δεν έχει ταίρι, καθώς καλύπτεται εργοστασιακά για επτά χρόνια στα μηχανικά μέρη του, μια χρήσιμη παρακαταθήκη ξενοιασιάς από απρόοπτα έξοδα.
 
Όσον αφορά τη συντήρηση, το Rio 1.4 CRDi χρειάζεται αλλαγή λαδιών κάθε 15.000 km ή κάθε χρόνο και περιοδική συντήρηση κάθε 30.000 km ή κάθε δύο χρόνια.

Στον τυποποιημένο υπολογισμό του DRIVE  για το κόστος χρήσης, το Kia Rio 1.4 CRDi στοιχίζει σε βάθος τριετίας και για 15.000 km διανυόμενα κατ’ έτος €4.970: €3.564 για πετρέλαιο, €389 για service και 1.107 για ασφάλιση, ενώ δεν επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Οπότε η μέση μηνιαία επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του είναι €138.

Το φθηνότερο των κορυφαίων
Το 1.400άρι Rio είναι μια ουσιαστική προσθήκη στην γκάμα του μοντέλου. Μπορεί να μην είναι κορυφαίο σε επιδόσεις ή οικονομία καυσίμου, αλλά είναι το φτηνότερο ανάμεσα στα κορυφαία 1.400-1.500άρια ντίζελ σουπερμίνι τον κορυφαίο ανταγωνισμό, με σημαντική διαφορά και μάλιστα χωρίς να ζητά παραχωρήσεις σε κάποιον τομέα. Η καμπίνα του θα σε καλύψει απόλυτα, η συμπεριφορά στο δρόμο το ίδιο και η 7ετής εγγύηση είναι μια χρήσιμη παρακαταθήκη ξενοιασιάς από απρόοπτα έξοδα.

Τι λέει το DRIVE
Η σχέση τιμής/αξίας είναι πολύ δελεαστική, αφού στην ουσία σου δίνει περισσότερο από επαρκώς ό,τι κι εάν του ζητάς.
Τιμή από € 16.160 (τιμοκαταλόγου, χωρίς απόσυρση, ισχύει έκπτωση €1.300)
Τεχνολογία 1.396 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.500-2.760 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
0-80 km/h 8,7”
0-100 km/h 12,7”
0-120 km/h 19,6”
0-140 km/h 28,6”
0-400 m 18,6”
0-1.000 m 34,6”
30-50 km/hμε 3η 5,0”
50-80 km/h με 4η 7,7”
80-110 km/h με 5η 9,7”
110-140 km/h με 6η 16,5”
Φρένα 100-0 km/h σε 44,0 m
Φρένα 110-0 km/h σε 53,8 m
Τελική ταχύτητα 172 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 94 g/km
Διαστάσεις 4.050 x 1.720 x 1.460 mm
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube