Test drive: Jeep Compass 1.5 e-Hybrid 130

Test drive: Jeep Compass 1.5 e-Hybrid 130

Η αμερικανική εταιρεία εμβαθύνει στον ήπιο εξηλεκτρισμό με μια υβριδική έκδοση του Jeep Compass που κρατά αποστάσεις από το άγχος της πρίζας.

Και ξαφνικά το μότο «There is only one Jeep» αντικαταστάθηκε με το «There is only one earth». Οι ανησυχίες για το περιβάλλον και το μέλλον του πλανήτη έκαναν την εξηλεκτρισμένη οικογένεια του Jeep Compass να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο. Έτσι πλέον δεν έχει μόνο τις εκδόσεις PHEV αλλά και τη νέα e-Hybrid.

Λιγότερο ακριβή, η έκδοση Jeep Compass e-Hybrid ανεβάζει σε τρεις τις διαθέσιμες υβριδικές επιλογές του μοντέλου στον κατάλογο της εταιρείας. 

Στην πράξη, πίσω από το διακριτικό «e-Hybrid» κρύβεται ένας νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο 1,5 lt με απόδοση 129 PS και 240 Nm. Συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 20 PS και 55 Nm που λειτουργεί σε τάση 48V αλλά βρίσκεται στο κιβώτιο που είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Ο βενζινοκινητήρας του Jeep Compass 1.5 e-Hybrid λειτουργεί στον κύκλο Miller, έχει σχέση συμπίεσης 12,5:1, διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και άμεσο ψεκασμό στα 350 bar. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος έχει χωρητικότητα 0,8 kWh, ζυγίζει μόλις 13,5 kg και είναι τοποθετημένη στο πάτωμα ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, έτσι ώστε να μην επηρεάζει σημαντικά ούτε το κέντρο βάρους ούτε το χώρο αποσκευών των 424 lt. Χωρητικότητα μόλις 14 lt λιγότερα από αυτήν του «συμβατικού» Compass 1.3.

Test drive: Jeep Compass 1.5 e-Hybrid 130, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Jeep Compass θα σε τα ταξιδέψει άνετα και με ασφάλεια, και θα κινηθεί παραπάνω από αξιοπρεπώς στον χωματόδρομο για το βουνό ή την παραλία. 


Στην πράξη, τα όποια οφέλη αυτού του υβριδικού συστήματος ξετυλίγονται στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Εκεί, στο συνεχές σταμάτα-ξεκίνα και με τις χαμηλές ταχύτητες κίνησης, ο βενζινοκινητήρας παραμένει σβηστός και είναι ο ηλεκτροκινητήρας αυτός που κινεί το αυτοκίνητο. Εντάξει, μη φανταστείτε μεγάλες αποστάσεις, αλλά είναι αρκετό για να ρυπαίνεις και για να καις λιγότερο.

Η Jeep λέει πως η κατανάλωση είναι μειωμένη συνολικά κατά 15%. Αυτό μπορεί να συμβεί μέσα στην πόλη, αλλά αν βγεις παραέξω και πατήσεις κανονικά το δεξί πεντάλ, η κατανάλωση σταθεροποιείται στα 7,9 lt/100 km. Η οποία είναι πολύ καλή για ένα SUV που ζυγίζει 1.575 kg. Εντός των τειχών πάντως, είναι εφικτό και να μην ξεπεράσει τα 6 lt/100km.

Όσο για τις συνθήκες που απαιτείται η μέγιστη επιτάχυνση, στο χαμηλομεσαίο φάσμα στροφών υπάρχει η λειτουργία e-Boosting όπου ο ηλεκτροκινητήρας δρα επικουρικά στον θερμικό, με την προϋπόθεση βέβαια ότι η μπαταρία έχει απόθεμα ενέργειας.

Test drive: Jeep Compass 1.5 e-Hybrid 130, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών συνεργάζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect, το οποίο διαθέτει πληθώρα πληροφοριών και δυνατοτήτων ελέγχου των συστημάτων του αυτοκινήτου.


Η ανάκτηση της τελευταίας πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ή απλώς αφήνοντας το γκάζι. Η διαδικασία σε αριθμούς εμφανίζεται στην έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής των 10,1” (από το επίπεδο εξοπλισμού Limited και πάνω), η οποία φιλοξενεί και το νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect, το οποίο διαθέτει πληθώρα πληροφοριών και δυνατοτήτων.

Την ίδια στιγμή υπάρχουν αρκετοί φυσικοί διακόπτες που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή στους «παραδοσιακούς» χρήστες. Πλούσιος σε πληροφορίες αλλά και με εναλλακτική διαμόρφωση είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,5 ιντσών, ενώ η σουίτα ADAS (Αdvanced Driver-Assistance System) με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης Eπιπέδου 2 συμπληρώνει το πακέτο.

Το σύστημα κίνησης του Jeep Compass 1.5 e-Hybrid διαθέτει επίσης τις λειτουργίες e-Launch όπου το αυτοκίνητο ξεκινά ηλεκτρικά και e-Creeping όπου ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει ομαλή εκκίνηση. Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, το σύστημα δίνει τη δυνατότητα κίνησης στο συνεχές «σταμάτα-ξεκίνα» αμιγώς ηλεκτρικά. Το e-Parking τέλος, επιτρέπει την ολοκλήρωση των ελιγμών στάθμευσης αμιγώς ηλεκτρικά.

Στον δρόμο και πέρα από τη λειτουργία του συστήματος κίνησης, έχουμε ένα προσθιοκίνητο SUV που τα καταφέρνει πολύ καλά στους βατούς χωματόδρομους παρά τα καθαρά ασφάλτινα λάστιχά του. Σε δρόμους της περιφέρειας έχει την αναμενόμενη συμπεριφορά που σημαίνει πως στις στροφές θα δείξει το βάρος του αλλά δεν θα σε τρομάξει ποτέ με υπερβολική κλίση.

Test drive: Jeep Compass 1.5 e-Hybrid 130, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα 1.575 kg του Compass e-Hybrid δηλώσουν παρόντα στις στροφές, αλλά διακριτικά και δίχως ενοχλητική κλίση και άλλα… φοβικά φαινόμενα.


Στον αυτοκινητόδρομο θα ταξιδέψεις άνετα μαζί με τρεις επιβάτες, με έναν τέταρτο να βολεύεται στη μέση του πίσω καθίσματος. Ο τελευταίος θα δυσανασχετίσει μόνο σε μεγάλες αποστάσεις. O θόρυβος από τον κινητήρα δεν είναι ενοχλητικός ακόμη και όταν τον πιέζεις, το ίδιο και ο αεροδυναμικός. Μοναδική μας ένσταση αποτελεί το κιβώτιο που δεν έχει τόσο άμεση απόκριση, ειδικά στα κατεβάσματα και στην επανεκκίνηση του κινητήρα κατά την λειτουργία του stop/start.

Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη και απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ακόμη και στο χώμα, όπου αν θελήσεις να το παρακάνεις θα σκοντάψεις μόνο στην έλλειψη τετρακίνησης. Ωστόσο, η σεβαστή απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 19,8 cm θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις πολλές κακοτοπιές.

Test drive: Jeep Compass 1.5 e-Hybrid 130, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στην έκδοση «Upland» της δοκιμής, τα καθίσματα καλύπτονται από την επένδυση SEAQUAL, η οποία αποτελείται από ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν βρεθεί στη θάλασσα.


Σε ό,τι αφορά στην τιμή, η γκάμα ξεκινά με την ειδική έκδοση Night Eagle, συνεχίζει στη Limited και ακολουθούν οι RED και S. Συνακόλουθα, η τιμή ξεκινά από τις €35.400 και καταλήγει στις €40.800, ενώ ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και σε συμφωνία με την τιμή της εκάστοτε έκδοσης.

Συμπερασματικά, το Jeep Compass e-Hybrid είναι μια καλή επιλογή γι' αυτόν που θέλει να απολαμβάνει ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης με κάτι από τα οφέλη ενός αυτοφορτιζόμενου υβριδικού. Μάλιστα, μέσα στην πόλη αποδεικνύεται αξιοσημείωτα οικονομικό, ξεφεύγοντας από τα δεδομένα της Jeep. Άνεση, στιλ και πρακτικότητα συμπληρώνουν το παζλ και σε συνδυασμό με τα τέσσερα χρόνια εργοστασιακής εγγύησης (ή 160.000 km) αναδεικνύεται σε ένα συνολικά συμφέρον πακέτο.


Τι λέει το DRIVE
Μια καλή επιλογή για μέσα και έξω από την πόλη, με πλούσιο εξοπλισμό, λογική κατανάλωση, άνεση, πρακτικότητα και το απαραίτητο στιλ.
Τιμή Από €33.400
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.468 cc με 129 PS και 240 Nm, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, ηλεκτρικό μοτέρ με 20 PS και 55 Nm. μπαταρία 0,77 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων.
Απόδοση 129 PS/5.500 rpm, 240 Nm/1.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10”
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128 g/km 
Διαστάσεις 4.404 x 1.874 x 1.629mm
Χώρος αποσκευών 424 lt
Βάρος 1.575 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube