Test drive: Jaguar I-Pace EV400 MY’22

Η Jaguar βελτίωσε την I-Pace σε λίγους αλλά σημαντικούς τομείς, ενισχύοντας τη θέση του ηλεκτρικού της SUV απέναντι στον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Η Jaguar I-Pace παρουσιάστηκε πριν από τρία χρόνια και ήταν το πρώτο ηλεκτρικό πολυτελές SUV της Γηραιάς Ηπείρου. Μάλιστα, με το που έκανε την εμφάνισή της και έδειξε το ποιόν της στον πραγματικό κόσμο, κατάφερε να σαρώσει τα βραβεία σε παγκόσμιο επίπεδο. Βλέπετε η τεχνογνωσία της Jaguar από την Formula E απέδωσε χειροπιαστά αποτελέσματα, με ένα ηλεκτρικό SUV εμπρός από την εποχή του.

Ο καιρός όμως πέρασε και η αυτοκίνηση έχει πάρει συνολικά και για τα καλά το μονοπάτι της ηλεκτροκίνησης. Έτσι, μέσα σε αυτό το διάστημα η Jaguar I-Pace απέκτησε ισχυρό ανταγωνισμό από τους συνήθεις υπόπτους.

Για να μπορέσει λοιπόν να διατηρηθεί στις τοπ επιλογές, η Jaguar προχώρησε σε ορισμένες αναβαθμίσεις του πολυβραβευμένου της ηλεκτρικού SUV. Δίνοντας έμφαση στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, στα συστήματα υποβοήθησης και την δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης.

Annual updates
Εξωτερικά δεν έχουμε σημαντικές διαφορές με τις υφιστάμενες I-Pace, εκτός από την εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα, το νέο πακέτο Bright Pack και τα νέα σχέδια τροχών με διάμετρο από 19” έως 22”. Αυτό σημαίνει ότι το επιβλητικό ανάγλυφο αμάξωμα με τις σπορ αναλογίες και την μελετημένη αεροδυναμική δεν έχει διαφοροποιηθεί και παραμένει ένα από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα του είδους, ανεξαρτήτως καυσίμου.

Jaguar I-Pace EV400 MY'22 drive_gr 3

Αρκετές αναβαθμίσεις έχουμε στο ξεχωριστό εσωτερικό της I-Pace όσον αφορά την τεχνολογία. Το νέο infotainment Pivi Pro με την κεντρική οθόνη αφής 10” και τη διασύνδεση με τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, απέκτησε αναβαθμισμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης. Χάρη σε αυτό, ο οδηγός έχει πρόσβαση στους κοντινότερους φορτιστές, με πληροφόρηση για το ποιοι από αυτούς είναι διαθέσιμοι ή χρησιμοποιούνται, πόσο κοστίζουν και πόσο χρόνο θα χρειαστεί για να γεμίσει η μπαταρία της I-Pace. Επιπλέον, το νέο user interface είναι εύκολο στη χρήση και τα γραφικά της οθόνης από τα καλύτερα στην αγορά. Από την μικρότερη έγχρωμη οθόνη αφής των 5” που βρίσκεται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα μπορείς να χειριστείς το σύστημα κλιματισμού της καμπίνας και των εμπρός καθισμάτων, καθώς και τη λειτουργία μασάζ των τελευταίων. Στο κομμάτι της συνδεσιμότητας υπάρχει dual-modem με ενσωματωμένη κάρτα SIM 4G, θήκη ασύρματης φόρτισης κάτω από την κεντρική κονσόλα και δυνατότητα σύνδεσης δύο smartphone ταυτόχρονα μέσω Bluetooth. Επιπλέον, το αυτοκίνητο δέχεται αναβαθμίσεις over the air που το βελτιώνουν συνεχώς με την πάροδο του χρόνου.

Βελτιωμένο είναι επίσης το φίλτρο ιονισμού αέρα της καμπίνας (φιλτράρισμα PM2.5), ο κλιματισμός τεσσάρων ζωνών όπως και το ηχοσύστημα Meridian 3D Surround Sound System με τεχνολογία Trifield που περιλαμβάνει πλέον 16 ηχεία και subwoofer.

Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης και ασφαλείας, έχουμε νέο σύστημα 3D Surround Camera που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Χάρη σε αυτό, ο οδηγός έχει ορατότητα 360 μοιρών από την κεντρική οθόνη ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών και φωτισμού. Ακόμα, ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέφτης ClearSight τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Jaguar, παίρνει εικόνα από την κάμερα στην κεραία οροφής και προσφέρει ανεμπόδιστη θέα προς τα πίσω σε περίπτωση που κάθονται τρεις ψηλοί επιβάτες στο πίσω κάθισμα.

Jaguar I-Pace EV400 MY'22 drive_gr 6

Η ποιότητα της καμπίνας παραμένει υψηλή, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να έχουν πολύ ωραία υφή και όψη. Πάντως πλέον υπάρχουν ανταγωνιστικά μοντέλα με ελαφρώς καλύτερα υλικά στο ταμπλό και επίσης καλύτερο μοντάρισμα. Οι χώροι παραμένουν κορυφαίοι για έως και πέντε ενηλίκους, με τον ορθογώνιο χώρο αποσκευών των 656 lt να χωρά πολλά μπαγκάζια. Για τα καλώδια φόρτισης υπάρχει και το frunk, ο χώρος φόρτωσης κάτω από το εμπρός καπό. Είναι ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένο, επιτρέποντας τόσο την τοποθέτηση αερόσακου πεζών εκεί που συναντάται με το παρμπρίζ, όσο και την δημιουργία μιας διόδου που βελτιώνει τη ροή του αέρα.

Ξεχωριστό και ανταγωνιστικό
Αλλαγές υπάρχουν και στο σύστημα φόρτισης. Όλες οι I-Pace έχουν δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 400 PS και 696 Nm, με την μπαταρία να διατηρεί την χωρητικότητα των 90 kWh (84,7 kWh ωφέλιμη). Η σημαντικότερη όμως είδηση είναι ότι απέκτησε ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW (από 7 kW), δίνοντάς τη δυνατότητα να φορτίζει σε αντίστοιχης ισχύος wallbox σε λιγότερο από εννέα ώρες.

Οι επιδόσεις που προσφέρει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στη βάρους 2.208 kg I-Pace είναι πολύ δυνατές και η επιτάχυνση αδιάκοπη μέχρι και τα 200 km/h της ηλεκτρονικά περιορισμένης τελικής. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η I-Pace κάνει 0-100 km/h σε μόλις 4,7”, με τις ρεπρίζ να είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα 80-110 km/h και τα 110-140 km/h που επιτυγχάνονται σε μόλις 2” και 3,1” αντίστοιχα. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και τα φρένα με τους τέσσερις αεριζόμενους δίσκους να ακινητοποιούν το ηλεκτρικό SUV της Jaguar από τα 100 km/h σε μόλις 36 m.

Jaguar I-Pace EV400 MY'22 drive_gr 5

Και δεν είναι μόνο οι επιδόσεις που εντυπωσιάζουν στην I-Pace. Είναι και ο τρόπος που βγάζει τη δύναμη στον δρόμο. Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, διαχειρίζεται με τρομερή μαεστρία και ησυχία τις κακοτεχνίες των δρόμων, ακόμα και με τους τροχούς 22” του αυτοκινήτου δοκιμής. Σε συνδυασμό μάλιστα με την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας και την άνεση που προσφέρει η προαιρετική αερανάρτηση, ο οδηγός και οι επιβάτες αποκόβονται τελείως από τον έξω κόσμο, παρότι η ρύθμιση δεν είναι μαλακή.

Σε μια πιο στριφτερή διαδρομή, ο οδηγός θα νιώσει τον πειθαρχημένο έλεγχο με τη σχεδόν μηδενική κλίση, καθώς και τη σωστή κατανομή βάρους 50-50 που εμπνέει εμπιστοσύνη. Είναι τέτοια η πρόσφυση, που μόνο από λάθος του οδηγού θα υπάρξει αλλαγή στην πορεία που έχει χαράξει.

Το ηλεκτρικό σύστημα δεν παρέχει μόνο κορυφαίες επιδόσεις, αλλά διαχειρίζεται και πολύ σωστά την ενέργεια. Με μέση κατανάλωση 21 kWh/100 km είναι σίγουρο ότι θα φτάσεις τα 400 km, ενώ με ήπιο ρυθμό στην πόλη και ενεργοποιημένη την ισχυρότερη ρύθμιση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, είναι βέβαιο ότι θα καταφέρεις ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία. Με το τελευταίο σύστημα μάλιστα μπορείς να οδηγείς αποκλειστικά αυξομειώνοντας την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, χωρίς να πατάς φρένο.

Jaguar I-Pace EV400 MY'22 drive_gr 11

Πέρα από τα διάφορα πακέτα εξατομίκευσης, η Jaguar I-Pace EV400 MY’22 διατίθεται στις εκδόσεις εξοπλισμού S, SE και HSE με αρχική τιμή που κυμαίνεται από τις €89.357 έως τις €104.887.

Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις της Jaguar I-Pace EV400 MY'22


Τι λέει το DRIVE
Αν και ο ανταγωνισμός έχει σφίξει τα τελευταία χρόνια γύρω της, η Jaguar I-Pace παραμένει ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και υπολογίσιμο μοντέλο της κατηγορίας. Και με τις μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές που υπέστη, διατηρείται με άνεση μεταξύ των κορυφαίων προτάσεων.
Τιμή Από €89.357
Τεχνολογία BEV, δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 90 kWh (84,7 kWh ωφέλιμη)
Απόδοση 400 PS, 696 Nm
Μετάδοση Τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο με πλανητικό σύστημα γραναζιών μιας σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,7”
60-160 km/h 9,2”
80-110 km/h 2,0”
110-140 km/h 3,1”
100-0 km/h 36,0 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 21 kWh/100 km
Αυτονομία 428 km
Εκπομπές CO2 0 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.682 x 1.895 x 1.565 mm
Χώρος αποσκευών 656 lt
Βάρος 2.208 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης