Test drive: Hyundai Tucson Plug-In Hybrid 1.6T 265 PS 4WD

Test drive: Hyundai Tucson Plug-In Hybrid 1.6T 265 PS 4WD

Στην πλούσια γκάμα του Tucson η έκδοση PHEV έχει το ρόλο του πιο δυνατού χαρτιού, επιδεικνύοντας κορυφαία χαρακτηριστικά σε κάθε επίπεδο…

Το εγνωσμένης πλέον αξίας Hyundai Tucson έχει καταφέρει μέσα από την ιδιαίτερα πλούσια γκάμα του να τοποθετηθεί σε όλα τα υποσύνολα της C-SUV κατηγορίας. Για την ακρίβεια υπάρχουν 19 διαφορετικές εκδόσεις, όλες εξηλεκτρισμένες, οι οποίες απλώνονται σε ένα εύρος τιμής περίπου €20.000. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται από όλες τις απόψεις η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ.

Αποδίδει 265 PS, είναι αποκλειστικά τετρακίνητη και διατίθεται στο πλούσιο Premium επίπεδο εξοπλισμού (από €47.290) και στο πολύ πλούσιο Distinctive (από €49.290). Αμφότερα υπόκεινται σε μηδενικό φόρο για το καθεστώς της εταιρικής χρήσης.

Εμφανισιακά η έκδοση PHEV δεν κρίθηκε απαραίτητο να διαφοροποιηθεί από τις υπόλοιπες. Η αισθητική άλλωστε όλων των Tucson είναι αρκετά δυναμική και εκφράζει τον high-tech χαρακτήρα μέσω της «Sensuous Sportiness» φιλοσοφίας και ιδιαίτερα με τα «parametric jewels» φώτα.

Test drive: Hyundai Tucson PHEV, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Χωρίς αλλαγές είναι και το εσωτερικό που παραμένει αφενός προχωρημένο και ευχάριστο σε εικόνα, αφετέρου άρτιο κατασκευαστικά. Ο διάκοσμος είναι πλούσιος ενισχύοντας την high-tech εικόνα, ενώ ο εξοπλισμός διαθέτει όλα τα σύγχρονα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, μαζί με κάποια εντυπωσιακά προαιρετικά όπως η τεράστια πανοραμική ηλιοροφή.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής του infotainment με διαγώνιο 10,25” αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της καμπίνας, μαζί με τους διακόπτες για τον έλεγχο του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου στην κεντρική κονσόλα. Εμπρός από αυτά υπάρχουν τρία επιπλέον μπουτόν, με το ένα να αλλάζει το προφίλ οδήγησης, το δεύτερο να ενεργοποιεί το κλείδωμα της τετρακίνησης και το τρίτο να ελέγχει το υβριδικό σύστημα κίνησης.

Σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, μικρή διαφορά υπάρχει στο χώρο αποσκευών των 558 lt, έναντι των 577 lt των ήπια υβριδικών, 546 lt των ντίζελ και 616 lt των αυτοφορτιζόμενων υβριδικών εκδόσεων του μοντέλου. Ο διαθέσιμος χώρος για τον οδηγό και τους επιβάτες δεν έχει καμία αλλαγή.

Test drive: Hyundai Tucson PHEV, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Έχει ρεύμα…
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα του Tucson χρησιμοποιεί τον 1.6 lt τούρμπο βενζινοκινητήρα Smartstream των 180 PS που συναντάμε και στην υπόλοιπη γκάμα. Εδώ, αυτός συνδυάζεται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 91 PS. Η συνολική απόδοση έτσι ανέρχεται στους 265 PS και 350 Nm που περνούν στους τέσσερις τροχούς μέσω του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης HTRAC, το οποίο δεν είναι ηλεκτρικό αλλά μηχανικό. Και έχει επιπλέον επιλογές για οδήγηση σε χιόνι, λάσπη και άμμο, καθώς και δυνατότητα κλειδώματος της ροπής στο 50:50 εμπρός πίσω.

Η μπαταρία του συστήματος βρίσκεται κεντρικά κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου και έχει χωρητικότητα 13,8 kWh, μειώνον τας ωστόσο τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης στα 42 lt. Το σύστημα λειτουργεί ως υβριδικό στη θέση HEV του σχετικού μπουτόν, δηλαδή με το θερμικό και τον ηλεκτρικό κινητήρα να συνεργάζονται για τον καλύτερο συνδυασμό ισχύος και οικονομίας, χωρίς να ροκανίζεται το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Σε αυτή τη θέση, το Tucson PHEV πρακτικά δεν έχει διαφορά από το HEV.

Τη διαφορά κάνει η δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, προφανώς όταν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη. Ωστόσο η προεπιλεγμένη επιλογή είναι η Auto, όπου το αυτοκίνητο αποφασίζει από μόνο του εάν θα ενεργοποιήσει την ηλεκτρική ή την υβριδική λειτουργία. Με απλά λόγια, όταν η μπαταρία έχει απόθεμα και ο οδηγός δεν ζητάει περισσότερη ισχύ από αυτή που μπορεί να δώσει ο ηλεκτρικός κινητήρας το Tucson PHEV κινείται ηλεκτρικά, ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση υβριδικά.

Test drive: Hyundai Tucson PHEV, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Αντίθετα με άλλες εφαρμογές της επαναφορτιζόμενης υβριδικής τεχνολογίας, εδώ δεν υπάρχει η επιλογή για φόρτιση της μπαταρίας μέσω του θερμικού μοτέρ. Μοναδική πηγή φόρτισης εκτός από την ανάκτηση που κάνει το σύστημα, είναι η εξωτερική πηγή ρεύματος δηλαδή είτε οικιακή πρίζα είτε wallbox. Το Tucson PHEV δεν είναι συμβατό με παροχή συνεχούς ρεύματος (DC). Όμως στο εναλλασσόμενο (AC) τραβάει 7,2 kWh που σημαίνει από 2 έως 6 ώρες για πλήρη φόρτιση ανάλογα με την παροχή.

Στην πράξη το Hyundai Tucson PHEV εντυπωσιάζει με την απόδοση και το τράβηγμά του, με τα δύο μοτέρ να συνεργάζονται άψογα και ομαλά. Χαρίζουν δε 8,2” για την επιτάχυνση 0-100 km/h παρά τα 1.800+ kg, ενώ το κλασικό αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων με μετατροπέα ροπής, απλώνει πολιτισμένα τη δύναμη σε όλο το φάσμα στροφών.

Την ίδια στιγμή οι τιμές κατανάλωσης που βλέπεις είναι ικανοποιητικά χαμηλές αναλογικά με την αίσθηση που λαμβάνεις αλλά και το μέγεθος του αυτοκινήτου που οδηγείς. Συγκεκριμένα το Tucson PHEV καταναλώνει 4,2 lt βενζίνης σε έναν κύκλο 100 km, με δεδομένο ότι έχεις ξεκινήσει με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη ώστε να καλύψεις περίπου 50 km ηλεκτρικά. Διαφορετικά, με τη μπαταρία αφόρτιστη και τη συμβατική υβριδική λειτουργία, η κατανάλωση σταθεροποιείται στα 8,6 lt/100 km κατά μέσο όρο.

Από την πλευρά της, η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση όπως συνήθως συμβαίνει στα PHEV, για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο βάρος λόγω της μπαταρίας. Και τα καταφέρνει πολύ καλά τόσο ως προς αυτό όσο και ως προς την άνεση. Η θέση οδήγησης είναι λίγο πιο ψηλή από όσο θέλεις, όμως η συνολική αίσθηση είναι καλή ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό, με την τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά συστήματα να κάνουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους όταν η κατάσταση πάει να ξεφύγει από τον έλεγχο του οδηγού. Παράλληλα με την απόσταση των 17 cm από το έδαφος, το Tucson PHEV τα καταφέρνει αποδεκτά και σε εκτός δρόμου διαδρομές, στο ίδιο μήκος κύματος με τα υπόλοιπα 4κινητα αδέλφια του.

Test drive: Hyundai Tucson PHEV, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Οπότε κάπως έτσι, χωρίς δηλαδή να μειονεκτεί σε κάποιον τομέα συγκριτικά με τις υπόλοιπες, η Plug-In Hybrid έκδοση του Hyundai Tucson πείθει σε όλα τα επίπεδα και ενισχύει το προηγμένο και πλήρες προφίλ ενός έτσι κι αλλιώς ικανότατου και εντυπωσιακού μοντέλου. Να σημειώσουμε πάντως πως εάν δε μιλάμε για καθεστώς εταιρικής χρήσης και τις απαλλαγές φόρου που συνεπάγεται η πρίζα ενός PHEV, αξίζει εξίσου την προσοχή σας και η «συμβατικά» υβριδική έκδοση HEV που ξεκινάει από τις €38.640 για τις εκδόσεις 2WD και από τις €41.140 για τις 4WD.


Τι λέει το DRIVE
To Plug-In υβριδικό σύστημα του Tucson είναι αξιόμαχο και προσθέτει πόντους στο ούτως η άλλως απόλυτα ικανό και πλήρες σύνολο, διαμορφώνοντας την πιο εύγεστη εκτέλεση του C-SUV της Hyundai.
Τιμή Από €47.290 
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16V, 2EEK, άμεσος ψεκασμός βενζίνης, τούρμπο, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια βαλβίδων CVVD ,180 PS/5.500 rpm, 265 Nm/1.500-4.500 rpm, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη 91 PS, 304 Nm, μπαταρία 13,8 kWh, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 265 PS/5.500 rpm, 350 Nm/1.500-4.500 rpm 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
Τελική ταχύτητα 191 km/h
Μέση κατανάλωση* 4,2 lt/100 km
Αυτονομία* 54 km 
Εκπομπές CO2 31,4 g/km
Διαστάσεις 4.500 x 1.865 x 1.650 mm
Χώρος αποσκευών 558 lt
Βάρος 1.818-1.924 kg kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. * Μετρήσεις DRIVE για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube