Test drive: Hyundai Kona Hybrid

Η ανανεωμένη, υβριδική έκδοση του Hyundai Kona διατηρεί το ίδιο σύστημα κίνησης, αναβαθμίζοντας όμως τα ηλεκτρονικά και διάφορα άλλα περιφερειακά στοιχεία, έτσι ώστε να παραμένει ανταγωνιστική.

Εάν υπάρχει ένα απόλυτο συγκριτικό πλεονέκτημα στο μικρότερο SUV της Hyundai, αυτό είναι πως προσφέρεται σε τόσες διαμορφώσεις που πρακτικά είναι αδύνατο να μη βρεθεί μία για κάθε ανάγκη. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει συμβατικά ICE σύνολα, ήπια υβριδικά βενζίνης και πετρελαίου, αμιγώς ηλεκτρικά, ακόμα και το πολεμικό «Ν». Στην προκειμένη περίπτωση όμως θα μιλήσουμε για την υβριδική εκδοχή του, η οποία απευθύνεται σε όσους εκτιμούν την απόλυτη οικονομία στην καθημερινή χρήση.

Πράξη δεύτερη
Πρόκειται για ένα μοντέλο που είχαμε δοκιμάσει πριν από δύο χρόνια για πρώτη φορά και μας είχε αφήσει θετικές εντυπώσεις. Τώρα ήρθε η ώρα να αξιολογήσουμε το πόσο καλύτερο έγινε, χάρη στην ανανέωση που πρόσφατα το υπέβαλλε η Hyundai. Βουτώντας απευθείας στα βαθιά, στο σύστημα κίνησης δεν υπάρχουν αλλαγές. Κάτω από το καπό παραμένει ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,6 lt, οποίος λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και έχει λόγο συμπίεσης 13:1. Συνδυάζεται δε αρμονικά με έναν ηλεκτροκινητήρα που αντλεί την ενέργειά του από έναν συσσωρευτή ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 1,56 kWh.

Στη γλώσσα των αριθμών, το θερμικό μοτέρ αποδίδει 105 PS και το ηλεκτρικό 43,5 PS. Ο συνδυασμός των δύο κινητήρων αποδίδει συνολικά 141 PS και 256 Nm που είναι αρκετά για να κινήσουν αξιοπρεπώς ένα μικρό SUV περί τους 1,4 τόνους. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε 11,3” και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 161 km/h. 

Hyundai Kona Hybrid

Στην πράξη, το υβριδικό Kona προσφέρει αμεσότητα και ζωντάνια στις εντολές του δεξιού πεντάλ. Δεν διακρίνεται φυσικά για τις επιδόσεις του, θα δώσει όμως μία ευχάριστη νότα στην καθημερινότητα. Η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης -στο βαθμό που είναι εφικτό- περιορίζει τη μέση κατανάλωση σε περίπου έξι λίτρα για κάθε 100 km, τιμή ικανοποιητική για τη μάζα του αυτοκινήτου. Έναν ακόμα πόντο κερδίζει το σύστημα μετάδοσης, χάρη στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η λειτουργία του τελευταίου είναι συνολικά καλή, ενώ θετική είναι και η ύπαρξη paddles για τη σειριακή αλλαγή των σχέσεων από τον οδηγό.

Εκεί που υπάρχουν διαφοροποιήσεις ύστερα από την ανανέωση του μοντέλου είναι στο εσωτερικό Ειδικά για την πλούσια έκδοση εξοπλισμού Distinctive της δοκιμής. Με το που θα ανοίξει η πόρτα, την παράσταση κλέβουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25” (διαθέσιμος από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού), καθώς και η μεγάλη οθόνη του infotainment, επίσης 10,25” -στις δύο προηγούμενες εκδόσεις εξοπλισμού η διαγώνιος είναι 8”.

Hyundai Kona Hybrid

Στην προκειμένη περίπτωση συναντάμε το νεότερο user interface της εταιρείας, το οποίο δείχνει σαφώς πιο όμορφο αλλά ίσως να έχει χάσει κάτι από την πρακτικότητα του παρελθόντος. Από άποψης εξοπλισμού, προσφέρει όλα όσα θα μπορούσε να ζητήσει κάποιος. Ένα καλό ηχοσύστημα με την υπογραφή της Krell, σύστημα πλοήγησης, τηλεματικές υπηρεσίες Hyundai BlueLink, ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων και πολλά ακόμα καλούδια.

Τα χρησιμοποιούμενα πλαστικά είναι σκληρά σε μεγάλο βαθμό, χωρίς όμως να υστερούν ποιοτικά, ή σε συναρμογή. Ο εσωτερικός σχεδιασμός δεν έχει αλλάξει δραματικά, διαθέτει όμως πινελιές που τον κάνουν πιο φρέσκο, ενώ συνεχίζει να δίνει προτεραιότητα στην εργονομία και στην ευκολία της καθημερινής χρήσης.

Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι απολύτως ικανοποιητικοί, αν αναλογιστείς πως μιλάμε για ένα από τα μικρότερα σε διαστάσεις B-SUV της αγοράς, με μήκος 4,165 m. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, έχει ανέβει ελαφρά, στα 374 lt. Χωρητικότητα απλώς επαρκής για να καλύψει τις βασικές ανάγκες μίας οικογένειας.

Hyundai Kona Hybrid

Καλά υλικά, καλό αποτέλεσμα
Περνώντας τώρα στα της οδικής συμπεριφοράς, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως το Kona Hybrid δεν χρησιμοποιεί τον ημιάκαμπτο άξονα των συμβατικών εκδόσεων, αλλά την πίσω ανάρτηση των τετρακίνητων με τους πολλαπλούς συνδέσμους. Αυτό συνεπάγεται πιο ποιοτική λειτουργία αλλά και ελαφρά πιο σκληρή αίσθηση, προκειμένου το αυτοκίνητο να μπορεί να διαχειριστεί σωστά το αυξημένο βάρος του υβριδικού συστήματος και του συσσωρευτή.

Η κλίση στις στροφές παραμένει μετρημένη, από την άλλη όμως παρατηρείται πιο αισθητή μεταφορά των ανωμαλιών του οδοστρώματος στο εσωτερικό. Για μην παρεξηγηθούμε, μιλάμε για μικρές διαφορές που σε καμία περίπτωση δεν επισκιάζουν τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ίσως με ένα σετ λάστιχα υψηλότερου προφίλ να έκλεινε περαιτέρω αυτή η ψαλίδα. Και το αναφέρουμε αυτό διότι το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε λάστιχα Michelin Primacy 4 με διάσταση 225/45 R18, ενώ η βασική έκδοση εξοπλισμού διαθέτει 16άρηδες τροχούς με λάστιχα 205/60.

Hyundai Kona Hybrid

Από εκεί και πέρα, η γενικότερη συμπεριφορά παραμένει αμετάβλητη. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει μέτρια πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, δεν υπολείπεται όμως σε ακρίβεια. Το δυνατό του σημείο είναι ο μικρός κύκλος στροφής που βοηθά στην κίνηση μέσα στον αστικό ιστό. Τα φρένα με τη σειρά τους είναι καλά σε απόδοση, αν και με κάπως παράξενη αίσθηση. Όσο για τη σουίτα των ηλεκτρονικών ασφαλείας, κρίνεται πλήρης, με συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης λωρίδας, απόσπασης προσοχής, μέχρι και προειδοποίησης για την εκκίνηση του προπορευόμενου οχήματος στο φανάρι σε περίπτωση που ο οδηγός χαζεύει…

Συνολικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που βάζει σε πρώτη προτεραιότητα την πρακτικότητα και την οικονομία στη χρήση. Δεν είναι το πιο γρήγορο της γκάμας -για αυτή τη δουλειά υπάρχουν άλλες, πιο κατάλληλες εκδόσεις- είναι όμως αυτό που το παίρνεις για να ξενοιάσεις. Να νιώθεις πως οδηγείς ένα σύγχρονο μοντέλο, με πέντε χρόνια εγγύηση και δωρεάν οδική βοήθεια, χαμηλό κόστος χρήσης και τιμή λογική για τα όσα προσφέρει. 

Hyundai Kona Hybrid


Τι λέει το DRIVE
Στην υποκατηγορία των υβριδικών B-SUV δεν υπάρχουν πολλές εναλλακτικές. Το Kona Hybrid συνεχίζει να δείχνει ένα συνολικά καλό πρόσωπο και δεν υστερεί πουθενά. Μάλιστα, προσφέρει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού από τη βασική έκδοση, σε πολύ λογική τιμή.

Τιμή Από €25.090
Τεχνολογία, HEV, κινητήρας βενζίνης 1.580 cc, i4, 16V, άμεσος ψεκασμός, λειτουργία σε κύκλο Atkinson, 105 PS/5.700 rpm, 147Nm/ 4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 43,5 PS, 170 Nm, συσσωρευτής ιόντων λιθίου 1,56 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, έξι σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 141 PS, 256 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3”
Τελική ταχύτητα 161 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 112-115 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.165 x 1.800 x 1.565 mm
Χώρος αποσκευών 374 lt
Βάρος 1.376-1.453 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης