Test drive: Hyundai i30 1.4

Test drive: Hyundai i30 1.4

Το βενζινοκίνητο Hyundai i30 αποδίδει 10 PS παραπάνω από το 1.4 ντίζελ, αλλά αναμενόμενα υστερεί σε ροπή. Κοστίζει όμως και €2.000 λιγότερο

Καίει ελαφρύτερο κλάσμα του αργού από το ντίζελ και είναι ελαφρύτερο τόσο σε κιλά όσο και σε τιμή.

Το 1.4 CRDi του Master Test δεν είναι το “entry level” i30. Υπάρχει και το βενζινοκίνητο 1.4 που κοστίζει €2.000 λιγότερο.

Ο 1.4 βενζίνης αποδίδει 10 PS παραπάνω από τον 1.4 ντίζελ, αλλά αναμενόμενα υστερεί σε ροπή. Πολύ: κατά 8,4 kgm ή 37,5%. Και τη διαφορά τη νιώθεις ολοκάθαρα στις χαμηλομεσαίες και μεσαίες στροφές. Σχεδόν παθαίνεις πολιτισμικό σοκ καθώς στις 2.000 rpm, όπου το ντίζελ τουρμπίζει και τραβάει δυνατά, το βενζινοκίνητο ανεβάζει στροφές πολύ αδύναμα και διστακτικά. Απαιτεί ένα διαφορετικό τρόπο οδήγησης, με αλλαγές πάνω από τις 3.500 rpm για να κινείσαι αξιοπρεπώς. Ευτυχώς, το κιβώτιο είναι πολύ ακριβές και εύχρηστο.

Τη διαφορά ροπής την έδειξαν γλαφυρά και τα μετρητικά μας όργανα. Στην επιτάχυνση από στάση, τα δύο αυτοκίνητα πάνε μαζί μέχρι τα 80 km/h και από εκεί και πάνω το βενζινοκίνητο ξεφεύγει ελαφρά. Στις ρεπρίζ όμως, στις μεσαίες στροφές, το ντίζελ είναι σε άλλη κλάση –π.χ. 80-110 με 4η σε 7,7” αντί 10,4”– παρόλο που έχει 110 παραπάνω κιλά και μακρύτερες σχέσεις. Τα 10 παραπάνω άλογα και η ευστροφία του βενζινοκίνητου φαίνονται στις ψηλές στροφές, π.χ. στο εικονικό μας προσπέρασμα των 80-110 με 3η: βενζινοκίνητο 6,9” αντί για τα 8,0” του ντίζελ.

Παρά τις στροφές και το γκάζι που απαιτεί το βενζινοκίνητο i30, δεν καίει πολύ παραπάνω από το ντίζελ: η διαφορά τους περιορίζεται στα 1,1 περίπου lt/100km, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη και τη διαφορά στις τιμές των δύο καυσίμων, που θα αυξηθεί πολύ σύντομα. Με αυτό το σκεπτικό, η απόσβεση της διαφοράς κόστους  των €2.000 θα γίνει μετά από κάπου 40.000 km – ή σε δυόμισι με τρία χρόνια. Αν σας φαίνεται πολύ, σκεφτείτε ότι το ντίζελ είναι και αισθητά καλύτερο αυτοκίνητο.


Τι λέει το DRIVE
Η διαφορά με το ντίζελ στην τιμή είναι σημαντική, αλλά η διαφορά στη ροπή είναι τεράστια. Το ντίζελ είναι αναμφίβολα καλύτερο αυτοκίνητο.
Τεχνολογία 1.396 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, CVVT εισαγωγής, ψεκασμός, 100 PS/5.500 rpm, 14,0 kgm/4.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 12,4”, τελική 182 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139-143 gr/km
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube