Test drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC ΜΥ2014

Test drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC ΜΥ2014

Η Honda βελτίωσε στα σημεία το Civic και φρέσκαρε την εικόνα του, αλλά την παράσταση στην πρόταση των γιαπωνέζων στα μικρά οικογενειακά εξακολουθεί να κλέβει ο εξαιρετικός 1.6 i-DTEC.

Επ’ ευκαιρία του λανσαρίσματος της έκδοσης Tourer, η Honda φρεσκάρισε και την 5θυρη έκδοση του Civic, τοποθετώντας του φιμέ κρύσταλλα στο πίσω παρμπρίζ και σκούρα πίσω φανάρια.

Οι κοσμητικές αλλαγές περιλαμβάνουν ακόμα ένα διακοσμητικό στην πινακίδα κυκλοφορίας και ένα νέο διακοσμητικό στον πίσω προφυλακτήρα σε μαύρη απόχρωση.

Όπως ενημερώνει το σχετικό δελτίο Tύπου της ιαπωνικής φίρμας, ο εμπρός προφυλακτήρας απέκτησε ένα μαύρο διακοσμητικό, ενώ προστέθηκαν ακόμα πιο σκούρα διακοσμητικά στους θόλους των τροχών και νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε ασημί και μαύρη απόχρωση.

Ανάλογες αλλαγές έγιναν και στην καμπίνα, όπου προστέθηκαν λευκές ραφές στο τιμόνι, στα καθίσματα και στην επένδυση γονάτων, ενώ αλλάχτηκαν και τα μπουτόν στο πάνελ του ηχοσυστήματος και στα χειριστήρια στο τιμόνι! Ξεκοκκαλίζοντας το δελτίο Τύπου της Honda, το μόνο ουσιαστικό που βρίσκεις είναι οι αλλαγές σε ανάρτηση και τιμόνι που είχαν στόχο να κάνουν το πολύ καλό, ακόμα καλύτερο.

Από την πρώτη μας επαφή μαζί του, το ντίζελ Civic μας είχε εντυπωσιάσει με το πάτημα του στο δρόμο. Ελάχιστη κλίση στις στροφές και σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά, ενώ και το τιμόνι του ήταν μεστό σε πληροφόρηση. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι οι Ιάπωνες δεν εφησυχάζουν ποτέ και έχουν διαγράψει τη λέξη τέλειο από το λεξιλόγιό τους. Και στην περίπτωση του Civic είδαν ότι υπήρχε περιθώριo βελτίωσης.

Έτσι, τα ελαστικά σινεμπλόκ της πίσω ανάρτησης αντικαταστάθηκαν από υδραυλικά, ενώ ρυθμίστηκαν εκ νέου ελατήρια και αμορτισέρ με στόχο να βελτιωθεί η ευστάθεια στο φρενάρισμα, η άνεση και η οδική συμπεριφορά. Όσον αφορά τις αλλαγές στο τιμόνι, η χαρτογράφηση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας είναι νέα, με σκοπό να γίνει πιο άμεση η απόκριση και να βελτιωθεί η αίσθηση.

Στην πράξη, τα όργανα κατέγραψαν βελτίωση στο φρενάρισμα με το αυτοκίνητο να ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 39,0 m, έναντι 39,7. Από εκεί και πέρα η ανάρτηση παραμένει σφιχτή αλλά καταφέρνει να απορροφά ικανοποιητικά και χωρίς να κουράζει, λακκούβες και λοιπές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ενώ η οδική συμπεριφορά του παραμένει από τις πιο ευχάριστες στην κατηγορία των ντίζελ μικρών οικογενειακών αυτοκινήτων.

Δε γέρνει όσο και να το πιέσεις. Υποστρέφει ελάχιστα, με τους μπροστινούς τροχούς να «βιδώνουν» στο δρόμο και την ουρά να ακολουθεί χωρίς να παίρνει πρωτοβουλίες που θα φέρουν πιθανότατα τον οδηγό σε δύσκολη θέση. Για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, το τιμόνι παραμένει λίγο αχρείαστα βαρύ σε αίσθηση, αλλά στους δρόμους της περιφέρειας είναι άμεσο και με πολύ καλή πληροφόρηση.

Παρόλο τις αλλαγές, την παράσταση στο συγκεκριμένο Civic εξακολουθεί να κλέβει ο 1.6 i-DTEC. Ο εξελιγμένος στην Ευρώπη τουρμποντίζελ της Honda είναι από τους καλύτερους κινητήρες της κατηγορίας , με πολύ καλή απόδοση και εξαιρετικά οικονομικός. Με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5,8 lt/100 km, το Civic είναι από τα πιο οικονομικά της κατηγορίας του, ενώ οι εκπομπές ρύπων, που είναι μόλις 94 g CO2/km, το απαλλάσσουν από την καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Με 120 PS/4.000 rpm και 30,6 kgm ροπής από τις 2.000 rpm, ο εξ ολοκλήρου αλουμινένιος i-DTEC εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις στο Civic και εκπλήσσει με την ποιότητα λειτουργίας του. Έχει δύναμη από χαμηλά, άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και ξεφουσκώνει ύστερα από τις 4.000 rpm. Με εξαίρεση κάποιους κραδασμούς χαμηλά, «ακουστικά» σε κάνει να πιστεύεις πως βρίσκεται σε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Συνεργάζεται δε άψογα με το ίσως καλύτερο χειροκίνητο κιβώτιο της κατηγορίας.

Στην καμπίνα από την άλλη, η θέση οδήγησης και το χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι θα δυσκολέψει ίσως τους πιο ψηλούς, αλλά η εργονομία είναι πολύ καλή και τα υλικά ποιοτικά και με προσεγμένη συναρμογή. Οι χώροι βέβαια εξακολουθούν να αποτελούν σημείο αναφοράς τόσο για τους πίσω όσο και στο πορτμπαγκάζ, όπως επίσης και το σύστημα MagicSeats που απογειώνει την πρακτικότητα, καθώς επιτρέπει στα έδρανα των πίσω καθισμάτων να ανασηκώνονται για να δημιουργήσουν έναν επιπλέον χώρο φόρτωσης.

Τι λέει το DRIVE
Η τιμή δεν είναι στα ατού του, παρά τον πλήρη εξοπλισμό του, αλλά αυτό είναι και το μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό, ο οποίος βλέπει την πλάτη του στους περισσότερους τομείς.
Τιμή από € 21.170 (Comfort, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ισχύς 120 PS/4.000 rpm, ροπή 30,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
 10,5”
0-160 km/h 31,0”
0-400 m 17,4”,
0-1.000 m 32,1”
50-80 km/h (4η) 5,8”
80-110 km/h (5η) 7,5”
110-140 km/h (6η) 11,4”
100-0 km/h 39,0 m
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 94 gr/km
Διαστάσεις 4.285 x 1.770 x 1.472 mm
Βάρος 1.360 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube