Test drive: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo MY2020

Test drive: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo MY2020

Το Honda Civic είναι ένας ισχυρός παίκτης της μικρομεσαίας κατηγορίας και οι μικρές αλλαγές που υπέστη το αναβάθμισαν ακόμα περισσότερο.

Τρία χρόνια πέρασαν από τότε που ξεκίνησε η εμπορική καριέρα της δέκατης γενιάς του Civic και η Honda προχώρησε σε ένα μικρής έκτασης ρετουσάρισμα. Έτσι, μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές το φέρνουν και πάλι στο ουσιαστικό και επικοινωνιακό προσκήνιο.

Το MY2020 ξεχωρίζει αισθητικά χάρη στα μικρά διακοσμητικά πτερύγια στους πεντάγωνους αεραγωγούς εμπρός και πίσω, καθώς και στις ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου. Αλλαγές υπάρχουν και στην χρωματική παλέτα, όπου προστέθηκε μια νέα μπλε απόχρωση με την ονομασία Obsidian Blue. Οι μικρές αυτές λεπτομέρειες δεν το διαφοροποιούν σε μεγάλο βαθμό, αλλά δείχνουν ταιριαστές στην μακριά και σφηνοειδή σιλουέτα του Civic δέκατης γενιάς.

Αλλαγές ουσίας
Στην καμπίνα το facelift βελτίωσε το φινίρισμα και το μοντάρισμα των υλικών στα δυσπρόσιτα σημεία (όπως η ένωση της επένδυσης του ουρανού με το παρμπρίζ και των πλαστικών στα χαμηλά σημεία της καμπίνας), αναβαθμίζοντας ακόμα πιο πολύ την προσεγμένη εικόνα της καμπίνας. Μία ακόμα σημαντική αλλαγή είναι το αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων. Η έγχρωμη οθόνη αφής IPS των 7” απέκτησε φυσικά πλήκτρα αριστερά της οθόνης για το μενού, βελτιώνοντας την ευκολία χρήσης, κατά συνέπεια την ασφάλεια όταν το χρησιμοποιείς εν κινήσει. Τα πλαστικά παραμένουν πολύ καλής ποιότητας και οι νέες επενδύσεις δείχνουν πιο ανθεκτικές. Οι χώροι ευνοούνται από το μεγάλο μεταξόνιο των 2,7 μέτρων με αποτέλεσμα οι πίσω επιβάτες να νοιώθουν ιδιαίτερα άνετα. Μόνο ψηλοί (1,85+ m) ίσως ψάξουν λίγο περισσότερο χώρο για το κεφάλι, όχι όμως και για τα γόνατα. Ο χώρος αποσκευών που κρύβει το 5θυρο αμάξωμα παραμένει στα 478 lt και έχει διατηρήσει την πρακτική εταζέρα-ρολό. Εκείνο που δεν μπόρεσε είναι να απαλείψει το μικρό, αλλά με κλίση σκαλοπάτι που δημιουργεί η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Και πάλι η φόρτωση μεγάλων αντικειμένων είναι εύκολη, με μεγάλο άνοιγμα στην πέμπτη πόρτα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo MY2020

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή σε βαθμό που να θυμίζει σπορ μοντέλο, ενώ διαθέτει πολλές ρυθμίσεις και καλή πλευρική στήριξη στην πλάτη. Όχι όμως το ίδιο έντονη και στο έδρανο.

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo MY20 DRIVE 6

Σε ότι έχει να κάνει με τον μικρότερο 3κύλινδρο 1.0 VTEC Turbo, αποδίδει –από τις αρχές του 2019- 126 ίππους αντί για 129 που απέδιδε όταν είχε παρουσιαστεί. Πέρα από την ισχύ, δεν έχει άλλες αλλαγές, διαθέτοντας άμεσο ψεκασμό, τούρμπο, μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και μεταβλητό βύθισμα στην εισαγωγή. Η ροπή είναι 200 Nm στις 2.250 και υπάρχει χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή προαιρετικά με αυτόματο CVT. Ο λεβιές του πρώτου έχει μικρές διαδρομές και ακόμα καλύτερο κούμπωμα. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η ιαπωνική εταιρεία δεν παρουσιάζουν αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν και κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h απαιτούνται 10,8” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 207 km/h. Τα φρένα με την σειρά τους είναι δυνατά και το μεσαίο πεντάλ είχε καλή αίσθηση και ομοιόμορφη αντίσταση.

Καλοστημένο και άνετο
Αλλαγές στην ανάρτηση ή στις ρυθμίσεις της δεν ανακοινώνονται. Αυτό σημαίνει ότι η συγκροτημένη λειτουργία των εμπρός γονάτων και των πίσω πολλαπλών συνδέσμων με τις υδραυλικές βάσεις παραμένει και χαρίζει οδικά χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου. Ακόμα και υπό πίεση, δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό, ενώ το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και χαρίζει κάμποση πληροφορία. Η άνεση είναι καλή, τα αμορτισέρ δεν κοπανάνε ποτέ και σε συνθήκες ταξιδιού το Civic δεν πλέει. Μόνο σε τραχύ οδόστρωμα αυξάνεται αρκετά ο θόρυβος κύλισης. Στην πόλη, οι μεγάλες διαστάσεις και το τιμόνι που δεν κόβει πολύ δεν είναι ό,τι καλύτερο, αλλά υπάρχουν ικανού μεγέθους καθρέφτες και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που εξασφαλίζουν καλή ορατότητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT MY2020

Η ανανέωση του Civic έφερε αλλαγές και στα επίπεδα εξοπλισμού του 1.0 VTEC Turbo. Η προσθήκη της έκδοσης Comfort Sport Line (€22.200) ανεβάζει τις διαθέσιμες επιλογές στις τρεις μαζί με την βασική Comfort (€20.650) και την Elegance Navi (€22.500) του αυτοκινήτου δοκιμής. Στάνταρ παντού είναι το Honda Sensing που περιλαμβάνει συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, όπως τα Collision Mitigation Braking System, Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist System και Traffic Sign Recognition, ενώ από τον βασικό εξοπλισμό δεν απουσιάζει και το μεταλλικό χρώμα. Ο εξοπλισμός άνεσης είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει μέχρι και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αλλά από την βασική έκδοση απουσιάζουν οι δερμάτινες επενδύσεις στο τιμόνι και τον επιλογέα. Μικρό το κακό.

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo MY20 DRIVE 4

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας έχει καθοριστεί με την τρέχουσα προσφορά κάτω από τις €20.000 (€19.950), και συνδυάζεται με δωρεάν επέκταση εγγύησης στα πέντε χρόνια και δωρεάν οδική βοήθεια για το ίδιο διάστημα για όλες τις εκδόσεις.

Συμπερασματικά, η μικρή ανανέωση έκανε το καλό καλύτερο, ισχυροποιώντας ακόμα πιο πολύ την θέση του στην κατηγορία.

Δείτε ΕΔΩ τις εκδόσεις και τον εξοπλισμό του ανανεωμένου Honda Civic

Τι λέει το DRIVE
Οι αλλαγές του MY20 βελτίωσαν στα σημεία το Civic δέκατης γενιάς, εμπλουτίζοντας πετυχημένα τον ήδη ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.
Τιμή από €20.650 (Από €19.950 με προσφορά)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 988 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 126 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.250 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 110 g/km (WLTP: 134 g/km)
Διαστάσεις 4.518 x 1.799 x 1.434 mm
Χώρος αποσκευών 478 lt
Βάρος 1.281 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube