Test drive: Ford Kuga 1.6 EcoBoost 2WD

Test drive: Ford Kuga 1.6 EcoBoost 2WD

Οι «τζιπάδες» θα πουν ότι του λείπει το πιο ουσιαστικό: η τετρακίνηση. Για όλους τους άλλους όμως, η ουσία του Kuga διατηρείται ανέπαφη

Εξαρτάται πώς το βλέπεις. Αν η ουσία ενός SUV είναι για σένα η εξερεύνηση των βουνών, τότε πρέπει να δώσεις €4.700 παραπάνω για να πάρεις το αντίστοιχο τετρακίνητο Kuga (που πάει πακέτο με τον κινητήρα των 182 PS και το αυτόματο κιβώτιο). Αν όμως επιλέγεις ένα SUV για τη macho εμφάνιση, την ψηλή θέση οδήγησης και την πρακτικότητά του, τότε αυτό εδώ, με την μπροστινή κίνηση, τους 150 PS και το χειροκίνητο 6άρι, θα καλύψει όλες τις ανάγκες σου –και θα κάνεις και οικονομία.

Πέρα από την αγορά, οικονομία θα κάνεις και στα έξοδα κίνησης, αφού η κατανάλωση είναι περίπου 2 lt/100km χαμηλότερη στο μπροστοκίνητο Kuga. Η μέση τιμή στα χέρια μας ήταν 9,0 lt/100 km (11,0 στο τετρακίνητο) και με σχετικά οικονομική οδήγηση εύκολα κατέβαινε στα 8,4 –μια πολύ καλή τιμή για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου.

Και το ένα και το άλλο
Μιλώντας για μέγεθος και βάρος, το Kuga έχει κι από τα δύο. Φτάνει τα 4,524 m και τα 1.580 kg. Οι εξωτερικές διαστάσεις του δεν μεταφράζονται σε αντίστοιχους εσωτερικούς χώρους, όμως δεν παύει να είναι ευρύχωρο, με αρκετά μεγάλο πορτμπαγκάζ και πρακτικό μηχανισμό αναδίπλωσης των καθισμάτων. Όσο για το βάρος του, είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση κατά 80 kg μικρότερο από του αντίστοιχου τετρακίνητου.

Η διαφορά αυτή αντισταθμίζει πλήρως τους 32 επιπλέον ίππους του (αυτόματου) τετρακίνητου, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις να είναι εδώ εξίσου καλές ή και λίγο καλύτερες. Συνολικά, το Kuga των 150 PS είναι το ίδιο γρήγορο με ένα καλό 1.400άρι τούρμπο, τύπου Golf. Κινείται σβέλτα χωρίς προσπάθεια και προσπερνά με ασφάλεια.
   
Το Kuga ήταν ανέκαθεν το πιο σπορ SUV –και παραμένει. Τηρουμένων των αναλογιών, έχει κοφτερό τιμόνι, περιορισμένη κλίση στις στροφές και καλή πλευρική και ελκτική πρόσφυση –τουλάχιστον στη στεγνή άσφαλτο. Στο στροφιλίκι δεν δείχνει ποτέ μεγάλο ή άτσαλο. Μπορείς να στρίβεις γρήγορα και να το ευχαριστιέσαι, καθώς βοηθάει ο κινητήρας, που έχει ροπή από χαμηλά, και το κιβώτιο με τον εύχρηστο μοχλό και τις σωστές σχέσεις. Καλά είναι και τα φρένα – αν και στις μετρήσεις μας δεν διακρίθηκαν, μάλλον λόγω ελαστικών (Hankook Dunapro).

Στο προηγούμενο Kuga, τη «σπορ» συμπεριφορά την πλήρωνες σε άνεση. Όχι πια. Το νέο Kuga έχει εξαιρετική ανάρτηση, σφιχτή αλλά ενδοτική, και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Δεν κάνει και θόρυβο, οπότε είναι πολύ ξεκούραστο στο ταξίδι.

Χώμα ναι, αλλά τι χώμα;
Το μόνο που δεν έχει η ανάρτηση του Kuga είναι μεγάλες διαδρομές για τους άσχημους χωματόδρομους. Κοπανάει σαφώς λιγότερο από πριν, όμως και πάλι δείχνει ότι δεν νιώθει άνετα. Εδώ είναι και η μόνο περίπτωση που θα σου λείψει ελκτική πρόσφυση. Παρά τα ηλεκτρονικά, οι μπροστινοί τροχοί σπινάρουν στα δύσκολα περάσματα. Κοντολογίς, το μπροστοκίνητο Kuga θα σε πάει μεν στο χωματόδρομο (αφού έχει και 19,8 cm απόσταση από το έδαφος), αλλά μέχρις εκεί. Δεν πρέπει να πάρεις αέρα, νομίζοντας ότι οδηγείς πραγματικό SUV.

Είπαμε όμως: Η μεγάλη πλειονότητα των αγοραστών δεν ενδιαφέρεται για τέτοια πράγματα. Αυτοί θα δουν το Kuga σαν αυτοκίνητο δρόμου. Και ως τέτοιο, είναι πραγματικά ολοκληρωμένο και δίνει την αίσθηση της σωστά εξελιγμένης κατασκευής σε όλους του τομείς. Κερασάκι στην τούρτα η τιμή του, που αρχίζει από τα 25.400 ευρώ και είναι οπωσδήποτε λογική για μεσαίο SUV – έστω και δικίνητο.
 
Τι λέει το DRIVE
Ολοκληρωμένο κι ευχάριστο στο δρόμο, αλλά του λείπει ελκτική πρόσφυση στα δύσκολα περάσματα εκτός ασφάλτου. Συμφέρον ως αγορά.
Τιμή Από €25.400 (Titanium δοκιμής: €26.780)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.700 rpm, 24,5 kgm/1.600-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 6,9”
0-100 km/h 10,0”
0-120 km/h 13,5”
0-140 km/h 18,2”
0-160 km/h 25,2”
0-400 m 17,1”
0-1.000 m 31,0”
30-50 km/h 3η 3,0”
50-80 km/h με 4η 5,5”
80-110 km/h με 5η 8,0”
110-140 km/h με 6η 16,8”
100-0 km/h 42,9 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 gr/km
Διαστάσεις 4.524 x 1.838 x 1.702 mm
Βάρος 1.580 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube