Test drive: Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost

Με το σπορ χαρακτήρα του ST και κινητήρα πολύ συμβατό με τις ελληνικές συνθήκες, αυτό το αυτοκίνητο ίσως είναι η χρυσή τομή της γκάμας του Focus.

Μια σπορ έκδοση αντιμετωπίζεται συνήθως με σκεπτικισμό, αφού συχνά αυτό μεταφράζεται στην τοποθέτηση μιας ανάρτησης τόσο σκληρής που μπορεί να χαλάσει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου. Ωστόσο στη Ford, όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει από την επαφή μας με τα Fiesta ST-Line και Kuga ST-Line, ξέρουν τι κάνουν.

Πριν φτάσουμε στην ουσία όμως, ας ασχοληθούμε με το περιτύλιγμα. Με το σετ των διακριτικών σπόιλερ, τα σκούρα εμπρός φώτα και την κυψελωτή μάσκα που το χαρακτηρίζει, το ST-Line διαφοροποιείται αισθητά σε εμφάνιση από τις συμβατικές εκδόσεις του Focus. Αλλά και από το Focus ST που έχει πολύ πιο επιθετικό εμπρός προφυλακτήρα και 18άρες ζάντες. Το ST-Line, που πατάει σε 17άρες με ανθρακί φινίρισμα, είναι διακριτικά σπορ απ’ όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις. Περνώντας στην καμπίνα, για να εντοπίσεις κάποια διαφορά από τα άλλα Focus πρέπει να προλάβεις να δεις τις επενδύσεις των μαρσπιέ με τους λογότυπους ST-Line. Άπαξ και κλείσεις την πόρτα, το μόνο στοιχείο διαφοροποίησης είναι οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα.

Ο 1.0 EcoBoost των 125 PS που είναι τοποθετημένος κάτω από το καπό του Focus της δοκιμής είναι ένας από τους τρεις κινητήρες με τους οποίους διατίθεται η έκδοση ST-Line στην ελληνική αγορά. Οι άλλοι δύο είναι ο 1.5 EcoBoost των 180 PS και ο ντίζελ 1.5 TDCi των 120 PS. Ο μικρός 3κύλινδρος που ξεκίνησε τη μόδα των 1.000αριών τούρμπο δουλεύει όσο ωραία θυμάσαι. Με αρκετή δύναμη ακόμα και κάτω από τις 2.000 rpm και τη χροιά του να γίνεται αισθητή μόνο με αρκετά βαθύ πάτημα του γκαζιού. Θα κάψει λιγότερα από 8,0 lt/100 km με στοχευμένα οικονομική οδήγηση και σαφώς όχι με το σχετικά βαρύ πόδι που έχει συνήθως ο αγοραστής μιας σπορ έκδοσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Focus 1.5 TDCi 120 PS

Πατώντας το δεξί πεντάλ τέρμα, οι επιδόσεις ικανοποιούν και καθιστούν το Focus ανταγωνιστικό απέναντι στα άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας με κινητήρα 1.0 ή 1.2 τούρμπο. Το χρονόμετρο δείχνει ότι υστερεί μόνο σε σχέση με τα αρκετά ελαφρύτερα SEAT Leon 1.0 TSI και Volkswagen Golf 1.0 TSI. Για παράδειγμα, στα 80-110 km/h με 3η το χρονόμετρο γράφει 5,5” για το Focus, 4,7” για το Leon και 5,0” για το Golf, ενώ το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,4” για το ST-Line και σε 9,9” για τα άλλα δύο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι αντίστοιχοι χρόνοι ενός Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS είναι 5,3” και 10,3”, και ενός Kia cee’d 1.0 T-GDI 120 PS 5,4” και 10,3”.



Η ουσία αυτού του Focus βέβαια βρίσκεται αλλού. Η σπορ ανάρτηση φέρνει το ST-Line έναν πόντο πιο κοντά στο έδαφος, αλλά κάθε φόβος ότι μπορεί να είναι δυσάρεστα σκληρό στην καθημερινή χρήση διαλύεται με την πρώτη βόλτα. Η επαναφορά της ανάρτησης είναι λίγο πιο άμεση σε σχέση με τα υπόλοιπα Focus, αλλά όχι πολύ έντονη με σπορ κριτήρια. Ταυτόχρονα, δύσκολα θα βρεις σαμαράκι ικανό να εξαντλήσει τη διαδρομή της, οι ανωμαλίες στρογγυλεύονται αρκετά πριν φτάσουν στους επιβάτες και όταν βγεις εκτός πόλης βρίσκεται πλέον στο στοιχείο του.

Στον αυτοκινητόδρομο, το κέρδος είναι η αυξημένη σταθερότητα σε απαγορευμένη ταχύτητα. Η μεγαλύτερη βελτίωση όμως έρχεται αναμενόμενα στους δρόμους της περιφέρειας. Με ελάχιστη κλίση και πιο άμεσο εμπρός μέρος από το αντίστοιχο στάνταρ Focus, το ST-Line είναι σαφώς πιο ζωντανό οδηγικά, με πιο άμεσες αντιδράσεις. Απλώς, οδηγώντας επιθετικά, με τιμονιές και απότομα φρένα, είναι πιθανό το ESP να επέμβει και να σου κόψει τη φόρα. Χρειάζεται πιο μετρημένες κινήσεις και οδήγηση με ροή για να πατήσεις στο πλαίσιο και να προσεγγίσεις το όριο της πρόσφυσης χωρίς να ξυπνήσει ο ηλεκτρονικός φύλακας-άγγελος, που δεν απενεργοποιείται.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Focus RS

Κατά τα άλλα, το Focus παραμένει το αυτοκίνητο που γνωρίζουμε. Αν δεν σε απασχολεί το ότι υστερεί σε χώρο για τους επιβάτες και έχει το μικρότερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας, δεν θα βρεις άλλο σημαντικό μειονέκτημα να του προσάψεις. Το infotainment SYNC 2 είναι εντυπωσιακά εύχρηστο με δεδομένες τις δυνατότητες που ενσωματώνει η οθόνη αφής 8,0”. Αν τώρα ψάξεις αναλυτικά τον εξοπλισμό που διαθέτει, μπορεί να βρεις μοντέλα με καλύτερο value for money σε αυτά τα λεφτά. Μοντέλα με καλύτερη οδική συμπεριφορά όμως; Δύσκολα. Πολύ δύσκολα.

Τι λέει το DRIVE
Το Focus δεν είναι το πιο ολοκληρωμένο χάτσμπακ της αγοράς σήμερα, στην έκδοση ST-Line όμως ίσως και να είναι το πιο καλοστημένο.
Τιμή €18.107 (με προωθητικό πρόγραμμα)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 125 PS/6.400 rpm, 17,3 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 29,9”
0-400 m 17,3” @ 130,0 km/h
0-1.000 m 31,9” @ 163,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,9”
50-80 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (3η) 5,5”
80-110 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (4η) 9,3”
110-140 km/h (5η) 11,4”
110-140 km/h (6η) 13,7”
Φρένα 100-0 km/h 40,4 m
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.360 x 1.823 x 1.469 mm
Χώρος αποσκευών 316 lt
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις DRIVE