Test drive: Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic

Test drive: Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic

Το ξέρουμε ως ένα από τα πιο fun to drive μικρομεσαία της αγοράς. Τώρα φαίνεται πως ήρθε ο καιρός να το μάθουμε και ως ένα από τα πιο οικονομικά. Ο λόγος για το Focus στην έκδοσή του με αυτοσκοπό τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση.

Το ξέρουμε ως ένα από τα πιο fun to drive μικρομεσαία της αγοράς. Τώρα φαίνεται πως ήρθε ο καιρός να το μάθουμε και ως ένα από τα πιο οικονομικά. Ο λόγος για το Focus στην έκδοσή του με αυτοσκοπό τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση.

Φέρνοντας στο νου μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά μικρομεσαία της αγοράς, το Focus θα ήταν ο πρώτος επιλαχών αφήνοντας κατά μέρος την πολυτελή υποκατηγορία του είδους. Τώρα ήρθε η ώρα να αποδείξει ότι με τη σύγχρονη τεχνολογία που έχει για προίκα, μπορεί να εξασφαλίσει οδηγική ευχαρίστηση και μεγάλη οικονομία, δηλαδή και μια πίτα ολόκληρη και ένα σκύλο χορτάτο. Ή τουλάχιστον έναν που δε θα λυσσάει από την πείνα.

Το Focus βεβαίως δεν είναι άγνωστη ποσότητα στην αγορά και πάντως είναι σημαντικά πιο φρέσκο σε ηλικία παρότι η σχεδίασή του δεν το δείχνει. Η αλήθεια είναι ότι δεν στηρίζεται ιδιαίτερα στην αισθητική για να ξεχωρίσει, όπως μια Alfa Romeo Giulietta για παράδειγμα, μιας και η Ford, από το προηγούμενο μοντέλο κιόλας δεν έδωσε συνέχεια στη φουτουριστική προσέγγιση του πρώτου Focus. Σε ό,τι έχει να κάνει με το μήκος, το Focus είναι από τα μεγάλα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας με μήκος στα 4,36 m.

Με το σταγονόμετρο
Οι μηχανικοί της Ford έχουν ρίξει πολλή δουλειά προκειμένου να περιορίσουν όσο γίνεται την κατανάλωση. Η τουρμπίνα μεταβαλλόμενης γεωμετρίας, τα εξελιγμένα μπεκ υπέρ-υψηλής πίεσης, το ψαγμένο κύκλωμα ψύξης για να μην πάει χαμένη η θερμότητα, το σύστημα stop/start, η μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης και η ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα, είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που οδηγούν τον 1.600άρη TDCI της Ford στο στόχο του.

Επίσης, η Ford ανακοινώνει ότι το μοτέρ της έχει πιο ήπια χαρτογράφηση από την έκδοση με τους 115 ίππους, λιπαίνεται με λάδι χαμηλού ιξώδους, έχει λάστιχα μειωμένης αντίστασης στην κύλιση και ενεργή εμπρός γρίλια που ανοιγοκλείνει ανάλογα με την ταχύτητα για να βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση.

Παρά την μακροσκελή απαρίθμηση των τεχνολογιών που οδηγούν στο οικονομικό αποτέλεσμα, μην περιμένετε να επαληθευτούν τα εργοστασιακά νούμερα κατανάλωσης, ήτοι 3,7 λίτρα πετρελαίου/100 km. Έτσι κι αλλιώς, ο ρεαλισμός της τυποποιημένης διαδικασίας μέτρησης αμφισβητείται εδώ και καιρό σοβαρά. Εμείς σε πραγματικές συνθήκες μετρήσαμε 6,2 lt.

Μερίδιο ευθύνης σε αυτό έχει η υπερβολικά μακριά κλιμάκωση του Focus που φαίνεται να ζορίζει το μοτέρ πιο πολύ από ό,τι χρειάζεται. Φυσικά, ούτε λόγος για τέλη κυκλοφορίας και περιορισμούς στο δακτύλιο. Με εκπομπές 99 g CO2/km το Focus 1.6 TDCI ECOnetic δε δίνει δεκάρα κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Η πράξη κάνει τη διαφορά
Δύσκολα δεν θα καταλάβεις το ράθυμο χαρακτήρα του μοτέρ του Focus. Ο 1.6 TDCI ECOnetic με τους 105 ίππους αντιδρά λίγο τεμπέλικα στην εντολή που του δίνει το γκάζι και το εύρος «καλής» απόδοσής του είναι αρκετά στενό, ενώ πολύ χαμηλά αποδεικνύεται και κάπως τραχύς. Την ίδια ακριβώς άποψη έχουν και οι αριθμοί. Όχι τόσο με την απόλυτη επιτάχυνση του 0-100 km/h στα 12,2 sec. Οι τιμές στις ρεπρίζ είναι οι πλέον καταδεκτικές: 50-80 km/h με 4η 9,4” ή 80-110 km/h με 5η 10,2”.

Κατά τα λοιπά, η λειτουργία του λεβιέ ταχυτήτων είναι απλώς καλή, οι διαδρομές σχετικά κοντές και οι επιδόσεις στο φρενάρισμα μέτριες. Τα «πράσινα» λάστιχα εμποδίζουν το Focus να κάνει κάτι καλύτερο από 40,2 m για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h. Και για να πάρετε την τάξη μεγέθους, αν μιλούσαμε για κορυφαίες επιδόσεις, η παραπάνω απόσταση θα έπρεπε να πέσει κάτω από τα 38 m. Τουλάχιστον το πεντάλ είναι προοδευτικό, σε βοηθά να ζυγίσεις το φρενάρισμα με ακρίβεια, και τα υλικά τριβής δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης στη σκληρή χρήση.

Το ελπιδοφόρο σε ένα αυτοκίνητο όπως αυτό το Focus είναι ότι, αν κι εστιασμένο στο κυνήγι και της τελευταίας σταγόνας καυσίμου, δεν σου απαγορεύει να ευχαριστηθείς την οδήγηση. Κάθε άλλο! Και δε μιλάμε μόνο για τον ανοιχτό δρόμο που έτσι κι αλλιώς είναι πολύ σταθερό, ραφιναρισμένο και καλά ηχομονωμένο.

Όταν θελήσεις να οδηγήσεις σβέλτα, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ακουμπήσεις στη ροπή του τουρμποντίζελ και στη δουλειά που έχει γίνει στο σασί και στη ρύθμιση της ανάρτησης. Παρότι η τρίτη γενιά του μικρομεσαίου Ford έχει κάνει λίγο πίσω στο κοφτερό του χαρακτήρα της, το Focus παραμένει ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο για να το οδηγείς, με ακρίβεια στο πάτημά του και ζωντανό turn-in. Παράλληλα, η ανάρτηση φιλτράρει πολύ καλά τις ανωμαλίες κάθε είδους και ναι μεν επιτρέπει σεβαστή κλίση στις στροφές, όχι όμως και πλεύση ή λοιπά περίεργα.

Το ακραία σπορ στιλ οδήγησης βέβαια, δεν υποστηρίζει το ESP που και δεν απενεργοποιείται και είναι αυστηρό, κόβοντάς σου το βήχα σαν δυνατή αντιβίωση: Δραστικά! Από την άλλη, το πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων διαχειρίζεται τα φορτία που δέχεται υπό μεγάλη πίεση με μεγαλύτερη ακρίβεια και ευκολία από οποιονδήποτε αντίπαλο με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, π.χ. ένα  Renault Megane ή ένα VW Golf.

Για μικρούς και μεγάλους
Το Focus δεν έγινε γνωστό για την ευρυχωρία του. Ειδικά αυτή του πίσω καθίσματος που δύο ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα χωρέσουν χωρίς ιδιαίτερη άνεση και του πορτμπαγκάζ που φτάνει τα 316 lt και μάλιστα με ρεζέρβα ανάγκης. Με κιτ επισκευής ελαστικού, η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 363.

Στις εμπρός θέσεις πάντως, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Έστω κι εάν έχεις την αίσθηση ότι το πολύ ογκώδες ταμπλό κλέβει πολύτιμο χώρο. Εκείνο που δεν είναι ιδέα σου είναι ότι  είναι φορτωμένο με λεπτομέρειες και κουμπάκια στην κεντρική κονσόλα του, γι’ αυτό και σε δυσκολεύει μέχρι να προσαρμοστείς μαζί του. Έχει όμως πολύ καλή θέση οδήγησης, κυρίως χάρη στο κάθισμα που σε στηρίζει πολύ καλά στις στροφές.

Αυτό πάντως που χαρακτηρίζει την καμπίνα του Focus, είναι η high end εικόνα που σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται ακριβή. Αλλά και στο ουσιαστικό κομμάτι, η ποιότητα και η συναρμολόγηση είναι σαφώς πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό.

Καλύτερα 10 PS επιπλέον
Το ιδιαίτερο οδηγικό προφίλ, οι απλώς ικανοποιητικοί χώροι επιβατών και η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση που σε κάνει να φεύγεις χωρίς να σιχτιρίζεις από το βενζινάδικο, είναι κύρια χαρακτηριστικά του Ford Focus 1.6 TDCI ECOnetic. Σε αυτά θα χριστεί να προσθέσετε τον πλήρη εξοπλισμό με έξι αερόσακους, ESP και τις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες.

Από την άλλη μπορεί να μην βρείτε ζάντες αλουμινίου, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και δερμάτινο τιμόνι, αλλά τους γκατζετάκηδες θα αποζημιώσει το σύστημα σύνδεσης του κινητού SYNC με το αυτοκίνητο.

Όποιος ενδιαφέρεται λοιπόν, καλό θα ήταν να ξέρει ότι η τσουχτερή τιμή των 22.025 ευρώ για τη βασική έκδοση Trend συνοδεύεται από έκπτωση 3.000 ευρώ και πέφτει αυτομάτως στα 19.025. Καθόλου άσχημα δηλαδή. Κατά την άποψή μας, όμως, είναι προτιμότερο να επιλέξεις το Focus 1.6 TDCI των 115 ίππων που έχει σημαντικά καλύτερες επιδόσεις, χωρίς να καίει ιδιαίτερα παραπάνω. Και χαλάλι τα 98 ευρώ το χρόνο για τα τέλη κυκλοφορίας.

Τι λέει το DRIVE
Οι τεχνολογικές λύσεις για να κατέβει το 1.600άρι Focus TDCI ECOnetic κάτω από τα 100 g/km το έκαναν οικονομικότερο, αλλά όχι και καλύτερο αυτοκίνητο από το στάνταρ TDCI.
Τιµή € 22.025 (€ 19.025 με προσφορά)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 105 PS @ 3.600 rpm, 27,5 kgm @ 2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 8,4”
0-100 km/h 12,2”
0-120 km/h 17,4”
0-140 km/h 24,7”
0-160 km/h 36,7”
0-400 m 18,4”
0-1.000 m 33,6”
30-50 km/h με 3η 6,2
50-80 km/h με 4η 9,4”
80-110 km/h με 5η 10,2”
110-140 km/h με 6η 17,4”
100-0 km/h 40,2 m
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.358 x 1.823 x 1.484 mm
Βάρος 1.340 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube