Test drive: Ford Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS

Test drive: Ford Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS

Η «ηλεκτρική» ένεση απογείωσε τις επιδόσεις και την σπορ διάθεση του Ford Fiesta, μειώνοντας παράλληλα τις απαιτήσεις του σε καύσιμο.

Η πορεία που χάραξε η Ford προς τον εξηλεκτρισµό των µοντέλων της, δεν θα µπορούσε παρά να συµπαρασύρει και το Fiesta. Έτσι, µε αφορµή ένα µικρό update στον τεχνολογικό κυρίως εξοπλισµό του, το ευρωπαϊκό best-seller της Ford ενσωµάτωσε στα σπλάχνα του και την υβριδική τεχνολογία που µας σύστησε η εταιρεία στις αρχές του χρόνου, µε το λανσάρισµα του ολοκαίνουργιου Puma.

Αν και η Ford έχει κάνει ήδη τα βήµατα της προς τον «πλήρη» ηλεκτρισµό µε την επιβλητική Mustang Mach-E (σ.σ.: στο άµεσο µέλλον θα τη δούµε και στη χώρα µας) και τον «µερικό» µε την plug-in έκδοση του νέου Kuga, η τεχνολογία που υιοθετεί το δηµοφιλές σουπερµίνι είναι στην απλούστερη µορφή του εξηλεκτρισµού που συναντάµε σήµερα. Ουσιαστικά έχουµε την προσαρµογή ενός ήπιου υβριδικού συστήµατος 48V στον πολυβραβευµένο 3κύλινδρο 1.000άρη τούρµπο άµεσου ψεκασµού της Ford, ο οποίος στη νέα εξηλεκτρισµένη εκδοχή του προσφέρεται στο Fiesta µε αρκετές βελτιώσεις και ισχύ 125 ή 155 PS. Στη χώρα µας προς το παρόν είναι διαθέσιµη µόνο η ισχυρότερη, στα επίπεδα εξοπλισµού ST-Line και Vignale, η οποία και αντικαθιστά την παλιότερη των 140 PS στην γκάµα. H µικρότερη των 125 PS αναµένεται σύντοµα στις εκθέσεις.

Παρόλο την απλοϊκή µορφή του, το µικρο-υβριδικό σύστηµα είναι ικανό όχι µόνο να προσφέρει έως και 5% βελτίωση στην οικονοµία καυσίµου, αλλά σύµφωνα µε τους ιθύνοντες του µπλε οβάλ έχει τονώσει περαιτέρω τον ήδη fun to drive χαρακτήρα του Fiesta. Ας δούµε κατά πόσο ισχύει!

Baby… ST
Όπως αναλύσαµε εκτενώς και στη δοκιµή του νέου Puma, το ήπιο υβριδικό σύστηµα της Ford χρησιµοποιεί µια αερόψυκτη συστοιχία µπαταριών ιόντων λιθίου σε τάση 48V. Αποτελείται ουσιαστικά από τη µίζα/γεννήτρια (BISG), την µπαταρία Li-Ion 10 Ah και το σύστηµα που µετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει. Όταν επιταχύνει, το BISG λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας που δίνει έξτρα ενέργεια στο στροφαλοφόρο άξονα του EcoBoost µέσω ιµάντα. 

Πέρα από τους επιπλέον 15 ίππους του βελτιωµένου EcoBoost -συγκριτικά µε την αντίστοιχη απερχόµενη έκδοση του Fiesta- και την ισχύ του ηλεκτροµοτέρ (11,5 kW), το µεγαλύτερο κέρδος και αυτό που έχει κάνει ακόµα καλύτερο το Fiesta είναι η επιπλέον ροπή των 50 Νm που παρέχει το υβριδικό σύστηµα και έχει βελτιώσει την απόδοση του κινητήρα στις χαµηλές στροφές, κάνοντας τον πιο γεµάτο σε όλο το φάσµα λειτουργίας του. Σ’ αυτή τη νέα δυνατότερη εκδοχή του, ο 1.0 EcoBoost αποδίδει 190 Νm µεταξύ 1.900-5.500 rpm και φτάνει τα 220 Nm στις 3.000 rpm στο overboost. Η συνδυασµένη απόδοση όµως, µε τη βοήθεια του ηλεκτρικού µοτέρ, ανεβάζει τη ροπή στα 240 Nm στις 2.500 rpm.

Fiesta

Στο δρόµο, πέρα από τις καλύτερες επιδόσεις που υποδεικνύουν τα 8,9’’ που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το σπριντ µέχρι τα 100 km/h από στάση αλλά και η τελική των 219 km/h (σ.σ.: τα αντίστοιχα νούµερα στο 140άρι Fiesta ήταν 9,0’’ και 202 km/h τελική), τα οφέλη από την προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήµατος φαίνονται κυρίως στις ρεπρίζ και στις επιταχύνσεις από τις πολύ χαµηλές στροφές. Ήδη από τις 1.500 rpm και χωρίς ίχνος lag, το µοτέρ εµφανίζεται πολύ πιο ψυχωµένο και πρόθυµο να στείλει γρήγορα τη βελόνα του στροφόµετρου στην κόκκινη περιοχή. Η περισσότερη δύναµη απλώνεται γραµµικά σε όλο το φάσµα λειτουργίας του και πλέον µπορείς να κινείσαι άνετα µε µια ταχύτητα πάνω, στο εξαιρετικό σε κούµπωµα και κλιµάκωση εξάρι κιβώτιο, σε κάθε είδους διαδροµή. Η έξοδος µε 3η σχέση από ανηφορική φουρκέτα είναι εφικτή χωρίς το αυτοκίνητο να σκορτσάρει, ακόµα και αν δεν έχεις φροντίσει να κουβαλά το Fiesta τα χιλιόµετρα που µπορεί, µέχρι την κορυφή της στροφής. Και είναι πολλά αυτά.

Έχουµε επαινέσει πολλές φορές την οδική συµπεριφορά του µικρού Ford και αυτό δεν χάνει την ευκαιρία να µας επιβεβαιώνει κάθε φορά που βρισκόµαστε πίσω από το άµεσο και γεµάτο πληροφορία τιµόνι του. Τα φρένα είναι δυνατά µε το µεσαίο πεντάλ να έχει σωστή διαδροµή και σε συνδυασµό µε το τρίπτυχο τιµόνι-κιβώτιο-πλαίσιο σε ωθούν να κινείσαι συχνά σε ρυθµούς… ST και να νοιώθεις την ανάρτηση να δουλεύει για να το κρατήσει ακλόνητο στην πορεία του ή να υπακούει στις εντολές σου και να αναδεικνύει τον πιο fun to drive χαρακτήρα στην κατηγορία. Επιτρέποντάς σου να στηριχθείς στο εξαιρετικό πλαίσιο και το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης για να διαγράφεις τις στροφές µε τους εµπρός τροχούς σε µικρότερη γωνία. 

Κι όλα αυτά χωρίς δράµατα για τους επιβάτες στο εσωτερικό. Καθώς η ανάρτηση ακόµα και στις πιο σφιχτές ρυθµίσεις του πακέτου ST-Line µε τους 17άρηδες τροχούς που δοκιµάζουµε εδώ, είναι αρκετά ενδοτική για να απορροφά τις κακουχίες των ελληνικών δρόµων καλύτερα από πολλά ανταγωνιστικά µοντέλα. Σίγουρα η άνεση της έκδοσης ST-Line δεν φθάνει στο κορυφαίο επίπεδο ενός VW Polo ή ενός Renault Clio, αλλά το τίµηµα που πληρώνεις σε αυτό τον τοµέα για να απολαµβάνεις εξαιρετικές επιδόσεις και κοφτερή οδική συµπεριφορά είναι πραγµατικά ελάχιστο.

Ως µπόνους σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η κατανάλωση που είναι εύκολο να διατηρηθεί σε χαµηλά νούµερα ακόµα και όταν το Fiesta σε παρασύρει στους δικούς του ρυθµούς. Η µέση κατανάλωση των 6,5 lt/100 km που σηµειώσαµε εµείς κατά τη διάρκεια της δοκιµής µας σηµειώθηκε χωρίς φειδωλή χρήση του γκαζιού. Αν εκµεταλλεύεσαι όλα τα επιπλέον τεχνολογικά καλούδια που σου παρέχει αυτό το Fiesta, όπως τo σύστηµα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου σε κίνηση µε χαµηλό φορτίο, αλλά και τη δυνατότητα του κινητήρα να σβήνει στις χαµηλές ταχύτητες όταν επιβραδύνεις για παράδειγµα σε ένα φανάρι, η κατανάλωση µπορεί να πέσει στα 6 λίτρα ακόµα και στην καθηµερινή κίνηση στην πόλη.

Fiesta

Γνώριµη καµπίνα
Στο εσωτερικό οι εµφανείς αλλαγές είναι περιορισµένες. Στο µενού του πίνακα οργάνων έχει προστεθεί ένδειξη που ενηµερώνει τον οδηγό πότε το BISG ανακτά και πότε παρέχει ενέργεια, ενώ οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν και τα µεγαλύτερα γραφικά στην οθόνη αφής 8’’ του συστήµατος ενηµέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 3. Εδώ θα πρέπει να τονίσουµε ότι όλα τα Fiesta πλέον είναι συµβατά µε την εφαρµογή FordPass Connect, που επιτρέπει τον αποµακρυσµένο έλεγχο ορισµένων λειτουργιών του οχήµατος (κλείδωµα/ξεκλείδωµα των θυρών, εντοπισµό του οχήµατος, δείκτης βενζίνης, συναγερµός, πίεση ελαστικών κτλ.) µέσω smartphone.

Από εκεί και πέρα τα υλικά και η συναρµογή είναι στο άνω άκρο της κατηγορίας όσον αφορά την ποιότητά τους, ενώ οι χώροι είναι επαρκείς ώστε να φιλοξενηθούν έως και τέσσερις ενήλικοι µε τις αποσκευές τους χωρίς παραχωρήσεις. Με τον οδηγό να διαθέτει µία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης στην κατηγορία µε αρκετές ρυθµίσεις και πολύ καλή πλευρική στήριξη.

Η µικρή αύξηση της τιµής, που για την έκδοση εξοπλισµού ST-Line µε 5θυρο αµάξωµα ξεκινά από τα €19.180, είναι σηµείο των καιρών αλλά δικαιολογείται τόσο από την υβριδική αναβάθµιση όσο και από τον πληρέστατο εξοπλισµό άνεσης και ασφάλειας. Που πέρα από τον αυτόµατο διζωνικό κλιµατισµό, το infotainment SYNC3, την κάµερα οπισθοπορείας και το πλήρη πακέτο συστηµάτων ασφάλειας, περιλαµβάνει µέχρι ενεργό cruise control και σύστηµα υποβοήθησης παρκαρίσµατος. 

Σε κάθε περίπτωση η τιµή του παραµένει ανταγωνιστική απέναντι στις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας. Πόσω µάλλον όταν στην ζυγαριά, πέρα από τον ολοκληρωµένο χαρακτήρα του συγκεκριµένου Fiesta, προστεθούν ο σπορ χαρακτήρας του και τα νέα ευνοϊκά χρηµατοδοτικά που ανακοίνωσε η Ford για την απόκτησή του έως το τέλος του χρόνου. Με επιτόκιο από 1,99% και δώρο την επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης στα 8 έτη. 

Τι λέει το DRIVE
Η προσθήκη του μικρο-υβριδικού συστήματος ενίσχυσε τον σπορ χαρακτήρα του Fiesta βελτιώνοντας παράλληλα την σχέση επιδόσεων/κατανάλωσης. Χώροι, ποιότητα και άνεση είναι το κερασάκι στην τούρτα ενός σουπερμίνι που πραγματικά χαίρεσαι να οδηγείς.  
Τιμή από €19.180 (ST-Line)
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 3 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο ηλεκτρικό μοτέρ 16 PS, 50 Nm, μπαταρία 0,48 kWh 
Απόδοση 155 PS/6.000 rpm, 240 Nm/2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 219 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 92 g/km (WLTP: 116 g/km)
Διαστάσεις 4.065 x 1.735 x 1.466 mm
Χώρος αποσκευών 303 lt
Βάρος 1.117 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube