Test drive: FIAT Tipo SW 1.6 MTJ TCT

Test drive: FIAT Tipo SW 1.6 MTJ TCT

Ένα FIAT Tipo με ακόμα μεγαλύτερους χώρους και με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που συνδυάζεται με τον καλύτερο κινητήρα της γκάμας, ακούγεται πολύ καλή ιδέα.

Στο τρίτο μέλος της οικογένειας του FIAT Tipo που φτάνει στα χέρια μας, ύστερα από τα σεντάν και χάτσμπακ, ο επιπλέον όγκος έχει ενσωματωθεί ιδανικά.

Η οροφή χαμηλώνει ελαφρώς στο πίσω μέρος της, καταλήγοντας σε μια διακριτική αεροτομή, και τα πλαϊνά παράθυρα είναι σχετικά μικρά. Οπότε εκ πρώτης όψεως ίσως και να μην αντιληφθείς πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σχεδόν κατά 20 πόντους μακρύτερο από το Tipo 5d και τέσσερις από το σεντάν, με μήκος 4,57 m. Σαφώς όμως καταλαβαίνεις το πλεονέκτημα αυτής της διαφοράς όταν ανοίξεις την πέμπτη πόρτα.

Ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος από του σεντάν, με 550 lt αντί για 520, αλλά και πολύ πιο πρακτικός. Χάρη στο Magic Cargo Space της FIAT, το διαμορφώνεις με το ένα χέρι, ορίζοντας π.χ. τη θέση του διπλού πατώματος. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργείται ένας σχεδόν επίπεδος χώρος. Υπάρχουν τέσσερις κρίκοι πρόσδεσης για τις αποσκευές, τα αφαιρούμενα διαχωριστικά στα πλάγια δημιουργούν δύο πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους, ενώ προστασία από τα αδιάκριτα βλέμματα προσφέρει μια εύχρηστη εταζέρα-ρολό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: FIAT Tipo Hatchback 1.6 MJT

Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν ότι το ταμπλό προέρχεται από το 5πορτο Tipo, με την οθόνη πολυμέσων να εξέχει από το πάνω μέρος, αντί να είναι χωνευτή σε αυτό, όπως στο σεντάν. Τόσο τα σκληρά πλαστικά στις πόρτες και στην κονσόλα όσο και η μέτρια ποιότητα συναρμογής, φανερώνουν τη διαφορά σε σχέση με τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας. Η εργονομία όμως είναι προσεγμένη και τα πλήκτρα στο τιμόνι αρκετά πρακτικά. Ειδική μνεία αξίζει να γίνει για την οθόνη 7,0” του συστήματος Uconnect HD Live, που έχει πολύ καλή απόκριση στις εντολές και παραμένει ευδιάκριτη ακόμα και με έντονη ηλιοφάνεια.



Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά και, χάρη στο μεγάλο εσωτερικό πλάτος, νιώθει ότι οδηγεί μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Σαφώς θα ήθελε να έχει καλύτερη ορατότητα, αφού προς τα εμπρός αυτή περιορίζεται από τις φαρδιές κολόνες και προς τα πίσω από τα ογκώδη προσκέφαλα και τα μικρά πίσω τζάμια. Σε χώρους όμως, το Tipo SW είναι όσο καλό περιμένεις. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι υπερεπαρκής, εκείνος για το κεφάλι είναι λίγο μεγαλύτερος απ’ ό,τι στο 5πορτο και βέβαια το μεγάλο διαθέσιμο πλάτος επιτρέπει την άνετη μεταφορά ενός πέμπτου επιβάτη. Ερωτηματικά προκαλεί μόνο η επιλογή της FIAT να τοποθετήσει μόνο μία ποτηροθήκη στο υποβραχιόνιο των πίσω επιβατών.

Εν κινήσει, η ανάρτηση εξασφαλίζει ένα καλό επίπεδο άνεσης. Κραδασμοί μεταφέρονται μόνο σε έντονα κοψίματα της ασφάλτου ή διαδοχικές ανωμαλίες. Ο θόρυβος κύλισης δεν είναι έντονος στην πόλη, αντίθετα με εκείνον του κινητήρα. Ο 1.6 MTJ έχει ούτως ή άλλως τραχιά χροιά και το Tipo δεν έχει αρκετή ηχομόνωση για να τον φιμώσει, παρότι το αυτόματο κιβώτιο φροντίζει να κρατά τις στροφές χαμηλά. Το TCT είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να αλλάζει σχέσεις πατιναριστά, ακόμα και στο τέρμα γκάζι. Προσανατολισμός του είναι η άνεση και όχι οι άμεσες αλλαγές, και πράγματι προσθέτει αρκετή ευχρηστία στην καθημερινή χρήση του Tipo. Προσοχή χρειάζεται μόνο κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα, αφού όταν ο κινητήρας έχει σβήσει λόγω του stop/start το hill holder δεν λειτουργεί, οπότε το αυτοκίνητο εύκολα κυλά προς τα πίσω. Το κιβώτιο ελάχιστα επηρεάζει τη μειωμένη όρεξη του 1.6 MTJ για καύσιμο. Μετρήσαμε 7,1 lt/100 km κατά μέσο όρο, τιμή που με προσεκτική χρήση μπορεί να πέσει κάτω από τα 6,5 lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: FIAT Tipo Sedan 1.6 MTJ

Οι 120 ίπποι και τα 32,6 kgm επαρκούν για να κινήσουν ζωηρά και αυτό το Tipo, αν και στις μετρήσεις αποδεικνύεται πιο αργό από το χειροκίνητο, 5πορτο 1.6 MTJ. Παρότι η διαφορά βάρους δεν ξεπερνά τα 20 kg σύμφωνα με την πλάστιγγά μας, τα 5,8” και 9,0” που χρειάζεται το αυτόματο Tipo SW για τα 80-110 km/h και τα 110-140 km/h, υστερούν σε σχέση με τα 5,2” και 8,2” που γράφει το χειροκίνητο Tipo 5d με 3η και 4η, αντίστοιχα. Από στάση, με το TCT να μην επιτρέπει μια πραγματικά γρήγορη εκκίνηση, η διαφορά είναι μεγαλύτερη, με 0-100 km/h σε 10,8” αντί για 9,7”, αν και αυτό ελάχιστη σημασία έχει σε ένα τέτοιο μοντέλο. Πιο σημαντική είναι η άριστη επίδοση στο φρενάρισμα, με 37,8 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h.



Όσο το αντιμετωπίζεις σαν αυτό που είναι, δηλαδή ένας οικογενειακός μεταφορέας, το Tipo SW συμπεριφέρεται μια χαρά. Η σταθερότητά του σε υψηλή ταχύτητα είναι δεδομένη, και η κλίση όχι ιδιαίτερα μεγάλη. Χρειάζεται να το πιέσεις παραπάνω για να διαπιστώσεις πως αντιδρά με νωθρότητα στις εντολές σου για άμεση αλλαγή κατεύθυνσης. Ειδικά σε δρόμους με ανωμαλίες οι αδυναμίες της ανάρτησης γίνονται πιο εμφανείς, υπαγορεύοντας έναν πιο ήπιο ρυθμό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: FIAT Tipo Sedan 1.3 MTJ

Στην κορυφαία έκδοση κινητήρα και με τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης Lounge, που είναι και η μοναδική διαθέσιμη με αυτόματο κιβώτιο, το Tipo SW κοστίζει €21.550. Είναι δηλαδή κατά €600 ακριβότερο από το αντίστοιχο χάτσμπακ. Διαφορά πολύ μικρή, με δεδομένο το κέρδος σε πρακτικότητα. Ακριβώς ίδια είναι και η διαφορά τιμής σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση, κάτι που καθιστά το TCT, σε αυτή την περίπτωση, ένα από τα πιο προσιτά αυτόματα κιβώτια της αγοράς. Άλλωστε και αυτό το Tipo χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή σχέση τιμής-εξοπλισμού, παραμένοντας φτηνότερο από τα περισσότερα αντίστοιχα μοντέλα. Ειδικά αν κάποιος προλάβει να το αποκτήσει μέσα στον Ιούλιο, έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί την έκπτωση €1.200 που ισχύει σήμερα.


Τι λέει το DRIVE
Το πιο ολοκληρωμένο Tipo είναι και το ακριβότερο της γκάμας. Παραμένει όμως μια συμφέρουσα επιλογή, με ευχρηστία και πρακτικότητά που μπορούν να υπερνικήσουν τα μειονεκτήματά του, για πολλούς αγοραστές.
Τιμή €21.550
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 31,1”
0-400 m 17,6” @ 128,7 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 161,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,2”
50-80 km/h 3,8”
80-110 km/h 5,8”
110-140 km/h 9,0”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 101 g/km
Διαστάσεις 4.571 x 1.792 x 1.514 mm
Χώρος αποσκευών 550 lt
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube