Test drive: Fiat Panda TwinAir Trekking

Test drive: Fiat Panda TwinAir Trekking

Η FIAT το αποκαλεί City Utility Vehicle, δηλαδή –σε ελεύθερη μετάφραση– αυτοκίνητο πόλης πολλαπλών χρήσεων. Και πραγματικά, έτσι είναι.

Το Trekking διατηρεί τις μικρές διαστάσεις και τον μικρό κύκλο στροφής των απλών Panda για ευελιξία στην πόλη, με μπόνους το αυξημένο ύψος από το έδαφος για να καβαλάει άνετα τα πεζοδρόμια. Παράλληλα, η απόσταση από το έδαφος των 15 εκατοστών τού επιτρέπει να κινείται άνετα σε χωματόδρομους, ενώ το σύστημα Traction+, που μεταφέρει τη ροπή από τον ένα κινητήριο τροχό στον άλλο ανάλογα με τη διαθέσιμη πρόσφυση, εξασφαλίζει μεγαλύτερη κινητικότητα σε ολισθηρά και χαλαρά εδάφη.

Το σύστημα αυτό δουλεύει αποτελεσματικά και σε συνδυασμό με τα ειδικά λάστιχα M+S δίνει στο Panda Trekking δυνατότητες εκτός ασφάλτου που θα υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του 90% των αγοραστών (για τους υπόλοιπους υπάρχει το αντίστοιχο Panda 4x4).

Και στην άσφαλτο όμως το Trekking υπερέχει σε σχέση με το απλό Panda. Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει αισθητά καλύτερη ορατότητα και η ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές δίνει σαφώς καλύτερη άνεση χωρίς από την άλλη να επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει έντονη κλίση στις στροφές. Το μόνο «μείον» είναι τα λάστιχα M+S που δεν δίνουν τόσο καλές αποστάσεις φρεναρίσματος.

Κατά τα άλλα, το Trekking δεν διαφέρει από το απλό Panda TwinAir. Ο 2κύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 875 κυβικών τραβάει δυνατά και δίνει γρήγορα προσπεράσματα. Αν όμως εκμεταλλεύεσαι και τους 85 ίππους του, καίει αρκετή βενζίνη. Για να είναι οικονομικός πρέπει να οδηγείς ανάλογα, πράγμα που πάντως το μαθαίνεις αρκετά γρήγορα. Η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή μας ήταν 6,8 λίτρα/100 km, μια οπωσδήποτε καλή τιμή για βενζινοκίνητο.

Στην επιτάχυνση ο TwinAir κάνει θόρυβο και νιώθεις κραδασμούς. Στον ανοιχτό δρόμο όμως είναι εκπληκτικά ήσυχος και χαλαρωτικός, κάνοντας το Trekking απρόσμενα ταξιδιάρικο. Προσθέστε το αρκετά ευρύχωρο (για μίνι), ιδιαίτερα πρακτικό και καλά εξοπλισμένο εσωτερικό, και έχετε πραγματικά ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές.    

Τι λέει το DRIVE
Διατηρεί όλες τις αρετές του Panda, έχοντας επιπλέον πολύ πιο άνετη ανάρτηση και σημαντικές δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου.
Τιμή €13.900 (€12.700 με προσφορά και απόσυρση)
Τεχνολογία 875 cc, i2 8v, ψεκασμός, τούρμπο, 85 PS/5.500 rpm, 14,8 kgm/1.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 11,4”
0-400 m 18,1”
0-1.000 m 33,5”
30-50 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (3η) 6,1”
110-140 km/h (4η) 11,7”
100-0 km/h 51,3 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 gr/km
Διαστάσεις 3.686 x 1.672 x 1.605 mm
Βάρος 1075 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube