Test drive: FIAT 500L Mirror 1.6 MTJ 120 PS

Test drive: FIAT 500L Mirror 1.6 MTJ 120 PS

Το «οικογενειακό» 500 αποκτά τον high-tech εξοπλισμό των εκδόσεων Mirror της FIAT και μας ξανασυστήνεται σε ένα ενδιαφέρον από άποψη τιμής, πακέτο.

Η πρόσφατη ανανέωση έδωσε νέο αέρα στο 500L, τόσο σε επίπεδο εµφάνισης όσο και νέων τεχνολογιών. Αλλά η FIAT δεν αρκέστηκε σ’ αυτά. Εµπλούτισε το πιο οικογενειακό 500 και µε τα καλούδια της νέας έκδοσης εξοπλισµού Mirror. Έκδοση που διακρίνεται για την πληθώρα στοιχείων high-tech, εµπλουτίζοντας τον ήδη πλούσιο εξοπλισµό άνεσης και ασφαλείας του ιταλικού µοντέλου.

Η νέα έκδοση, πέρα από τις ζάντες αλουµινίου 16” και την ηλεκτρικά ανοιγόµενη πανοραµική οροφή, αναβαθµίζει την άνεση των επιβατών: Αυτόµατος διζωνικός κλιµατισµός, κάµερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσµατος. Ακόµα, υπάρχει ένα πλήρες πακέτο βοηθηµάτων ενεργητικής ασφάλειας που περιλαµβάνει προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, έλεγχο νεκρής γωνίας, προσαρµοζόµενο cruise control και το σύστηµα Autonomous City Brake. Το τελευταίο φρενάρει αυτόµατα το αυτοκίνητο σε περίπτωση πιθανής σύγκρουσης µε ταχύτητες κάτω των 30 km/h.

Πέρα από τις περισσότερες επιλογές εξατοµίκευσης και τις επιπλέον επιλογές σε χρώµατα, το µεγαλύτερο ατού του 500L Mirror παραµένει το εσωτερικό του. Σε αυτό, τη διαφορά στη συγκεκριµένη έκδοση κάνει το σύγχρονο infotainment Uconnect HD Live µε την έγχρωµη οθόνη 7” που περιλαµβάνει σύστηµα πλοήγησης και τη δυνατότητα να συνδεθεί πλήρως µε κάθε smartphone µέσω Android Auto ή Apple CarPlay.

Από εκεί και πέρα, στο ευχάριστο οπτικά και «χρωµατιστό» εσωτερικό, η θέση οδήγησης είναι άνετη, η εργονοµία σωστή και τα υλικά στις επιφάνειες µε τις οποίες έρχεσαι σε επαφή ως επί το πλείστον προσεγµένα και ποιοτικά. Οι χώροι είναι παραπάνω από καλοί για µια οικογένεια, µε τους πίσω επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και άφθονο αέρα πάνω από το κεφάλι τους. 

Το πορτµπαγκάζ των 455 lt είναι µεγάλο και η πρακτικότητα που προσφέρει το 500L είναι αυτή που περιµένεις από ένα κόµπακτ πολυµορφικό. Υπάρχουν πολλές θέσεις για µικροαντικείµενα διάσπαρτες στο εσωτερικό και αρκετές έξυπνες λύσεις, όπως το αναδιπλούµενο κάθισµα του συνοδηγού ή το συρόµενο/αναδιπλούµενο πίσω κάθισµα για αυξοµείωση και διαµόρφωση του χώρου επιβατών/αποσκευών.

Το 500L Mirror της δοκιµής µας φοράει τον ντίζελ 1.6 MTJ των 120 PS και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων -τον αγαπηµένο µας συνδυασµό για το 500L από καταβολής µοντέλου. Με το βάρος να αγγίζει τον 1,5 τόνο, το έργο του δεν είναι εύκολο. Αλλά τα 32,6 kgm ροπής, διαθέσιµα ήδη από τις 1.750 rpm, του επιτρέπουν να πετυχαίνει καλές ρεπρίζ και να προσπερνά µε ασφάλεια. Το συγκεκριµένο µοτέρ δείχνει το καλύτερό του πρόσωπο στις χαµηλές και µεσαίες στροφές. Και όταν το δουλεύεις εκεί, σε αποζηµιώνει µε χαµηλή κατανάλωση, η µέση τιµή της οποίας κυµάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιµής µας, στα 6,3 lt/100 km.

Στο δρόµο το 500L είναι ένα αυτοκίνητο προσανατολισµένο στην άνεση. Χαρακτηριστικό που θα εκτιµηθεί από τους επιβάτες, τόσο στις αστικές µετακινήσεις όσο και στο ταξίδι. Το τιµόνι δεν διακρίνεται για την πληροφορία που µεταφέρει στα χέρια του οδηγού, όµως στρίβει µε ασφάλεια, χωρίς το αυτοκίνητο να υποστρέφει εύκολα ή να παίρνει έντονη κλίση στις στροφές. Το µεσαίο πεντάλ µε τη σειρά του έχει σωστή διαδροµή και αίσθηση, αλλά τα 40,6 m που χρειάζεται το 500L για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h είναι µέτρια επίδοση.

Σχεδιασµένο µε γνώµονα την πρακτικότητα, αλλά χωρίς να υπολείπεται σε στιλ, το 500L ακολουθεί ένα µοναχικό δρόµο σε µια αγορά όπου τον πρώτο λόγο έχουν τα mainstream 5θυρα και τα µοδάτα SUV. Απέναντι σ’ αυτά έχει να αντιπαραθέσει τους πολύ καλούς χώρους, την άνεση και τον κορυφαίο, στην έκδοση Mirror, εξοπλισµό. Τα 20.300 ευρώ που κοστίζει η συγκεκριµένη έκδοση του 500L δεν είναι πολλά αν στην τιµή συνυπολογιστεί ο εξοπλισµός που κουβαλά, η 5ετής εγγύηση που το συνοδεύει, αλλά και η δυνατότητα απόκτησής του µε άτοκη χρηµατοδότηση. 

Τι λέει το DRIVE
Το απαράμιλλο στιλ και η ευρυχωρία του 500L εμπλουτίζονται στην έκδοση Mirror με περισσότερο τεχνολογικό εξοπλισμό και προσφέρεται σε τιμή που δεν θα τινάξει στον αέρα τον οικογενειακό προϋπολογισμό!

Τιμή Από €20.300
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσος ψεκασμός common rail, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-160 km/h 36,6”
0-400 m 18,1” @ 125 km/h
0-1.000 m 33,3” @ 157 km/h
60-160 (με αλλαγές) 30,6”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 6,0”
80-110 km/h (4η) 5,9”
110-140 km/h (4η) 9,3”
110-140 km/h (5η) 9,7”
110-140 km/h (6η) 10,7”
Φρένα 100-0 km/h 40,6 m
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 112 g/km
Διαστάσεις 4.242 x 1.784 x 1.665 mm
Χώρος αποσκευών 455 lt
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube