Test Drive: FIAT 500L 1.6 MJT 120 PS City Cross

Με 2,5 πόντους παραπάνω απόσταση από το δρόμο, ποδιές και προστατευτικά πλαστικά χαμηλά και γύρω γύρω, το 500L επιχειρεί να καρπωθεί τη δημοφιλία των crossover.

Με τα MPV να πνέουν τα λοίσθια στην ευρωπαϊκή σκηνή, η FIAT από το καλοκαίρι του 2017, μαζί με ένα φρεσκάρισμα για το 500L, αποφάσισε να του δώσει και μια νότα crossover. Έτσι προέκυψε επιπλέον του μίνι κομιούτερ Urban, η έκδοση City Cross. Ένα αυτοκίνητο στην ουσία του παραμένει 500L, μόνο που κάθεται στο δρόμο 2,5 πόντους ψηλότερα. Ως εκ τούτου, σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο, το MPV της FIAT μπορεί να βαδίζει πιο εύκολα στους χωματόδρομους και όσο του επιτρέπουν τα ασφάλτινα λάστιχα 205/55 R16. Επιπλέον προστατεύεται από ποδιές εμπρός πίσω και μπόλικο πλαστικό χαμηλά και γύρω γύρω. 

Στο πακέτο του φρεσκαρίσματος περιλήφθηκαν υποχρεωτικά και αναβαθμισμένα μοτέρ σύννομα κατά το πρότυπο Euro 6d-TEMP. Στην περίπτωσή μας πρόκειται για τον 1.600άρη MultiJet με 120 άλογα και 32,6 kgm, συνδυασμένο με 6άρι χειροκίνητο σασμάν.

Το MJet είναι ένα εξαιρετικό μπλοκ, αλλά χρειάζεται να το κρατάς πάνω από τις 1.750 rpm, καθώς από εκεί και κάτω δεν έχει πολλά να πει. Με το που το βάζεις εμπρός, το 500L εγκλιματίζεται αμέσως στην κυκλοφορία της πόλης. Η ηχομόνωσή του θα μπορούσε να είναι καλύτερη, μιας και με σταθερό γκάζι μόλις που ακούγεται, αλλά υπό φορτίο το μοτέρ γίνεται θορυβώδες.

Test Drive: FIAT 500L 1.6 MJT 120 PS City Cross
Ανασχεδιασμός που φέρνει το 500L αισθητικά πιο κοντά στο crossover 500X. Τα λάστιχα δρόμου δίνουν σαφώς καλύτερη πρόσφυση στην άσφαλτο, αλλά είναι και πιο ευπαθή σε χωματόδρομο από τα M+S.


Το ήρεμο στιλ οδήγησης εξακολουθεί να είναι αυτό που ταιριάζει καλύτερα στο 500L. Το τιμόνι δεν έχει τη σαφήνεια και το βάρος που θα σε προδιέθετε για σπορ οδήγηση, το σασμάν είναι σχετικά χαλαρό και το αμάξωμα κάθεται πολύ ψηλά για τέτοια οδήγηση. Πράγματα λογικά για το είδος και το ύφος του αυτοκινήτου. Το προτιμότερο είναι η στρωτή οδήγηση και να παρακολουθείς τη ροή της κυκλοφορίας, με τη σφιχτή ανάρτηση να απορροφά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου. Η κατανάλωση θέλει προσοχή με το γκάζι για να γράψει κάτω από τα επτά λίτρα. Αλλιώς το 7,1 lt/100 που έγραψε το 500L στα χέρια μας είναι μια δίκαιη τιμή.

To τελευταίο φρεσκάρισμα και ο ανασχεδιασμός που σύμφωνα με τη FIAT εισέφερε ανανέωση 40%, μας δίνει ένα MPV μήκους 4,27 m που προσφέρει μπόλικο χώρο για τις σχετικά μικρές διαστάσεις του. Το πορτμπαγκάζ είναι 455 lt, αλλά μπορεί να γίνει 1.480 όταν αναδιπλώσεις το συρόμενο πίσω κάθισμα. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης παραμένει πλεονέκτημα, αλλά η μεγάλη πίσω πόρτα θέλει προσοχή σε στενά πάρκινγκ.

 Test Drive: FIAT 500L 1.6 MJT 120 PS City Cross
To 500L ξεχωρίζει για τους χώρους και το πορτμπαγκάζ των 455 lt. Ένα Mokka X με ίδιο μήκος, για παράδειγμα, είναι λιγότερο φιλόξενο πίσω και με πορτμπαγκάζ 100 lt μικρότερο.


Ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι γενναιόδωρος. Εντούτοις, ο «ουρανός» χαμηλώνει σημαντικά με την πανοραμική γυάλινη οροφή. Ωστόσο, χάρη σε αυτή και στις λεπτές κολόνες, η καμπίνα είναι φωτεινή και με τέλεια περιφερειακή ορατότητα. Όσον αφορά όμως τα σκληρά πλαστικά και την ποιότητα του φινιρίσματος, το φρεσκαρισμένο 500L θέλει ακόμη δουλειά.

Μέρος του λίφτινγκ βασίστηκε στο νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect που στην περίπτωσή του City Cross υποστηρίζεται από 7άρα οθόνη. Μια σύνδεση USB, και μια σύνδεση Bluetooth είναι φυσικά παρούσες, αλλά μπορεί επίσης να συνδυαστεί με AppleCarPlay και Android Auto, ενώ η πλοήγηση προέρχεται από την Tom Tom. Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει αισθητήρες βροχής, παρκαρίσματος πίσω και κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης «citybrake» που επεμβαίνει σε ταχύτητα μέχρι 30 km/h.

Test Drive: FIAT 500L 1.6 MJT 120 PS City Cross
Tο τιμόνι, το ευκρινέστερο καντράν και η οθόνη των 7” προέρχονται από το 500X. H αναθεωρημένη γωνία του τιμονιού και η ανατοποθέτηση του λεβιέ έδωσαν επιτέλους την τυπική θέση οδήγησης IX. Υπάρχει ακόμη μπόλικο περιθώριο βελτίωσης ορισμένων πλαστικών, ειδικά στα χαμηλότερα τμήματα.


Το FIAT 500L 1.6 MJT 120 PS City Cross τιμάται €20.400 με τον υπόλοιπο εξοπλισμό μεταξύ άλλων να περιλαμβάνει: Διζωνικό κλιματισμό, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, έξι αερόσακους, τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια, hill holder, 16άρες αλουμινένιες ζάντες…

Στο διά ταύτα, το 1.600άρι CityCross αποτελεί εν συνόλω ευχάριστο αυτοκίνητο. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του είναι το ευρύχωρο και διαμορφώσιμο εσωτερικό, ιδανικό για νέες οικογένειες που θέλουν κάτι διαφορετικό σε εικόνα από τα κόμπακτ crossover που έχουν κυριεύσει την αγορά.

Τι λέει το DRIVE
Η τεράστια, διαμορφώσιμη και φωτεινή καμπίνα αποτελούν το μεγάλο δέλεαρ για τις οικογένειες που χρειάζονται χώρο που δεν μπορεί να τους δώσει ένα αντίστοιχων διαστάσεων και τιμής crossover.
Τιμή Από €20.400
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ψεκασμός common rail, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-160 km/h 36,6”
0-400 m 18,1” @ 125 km/h
0-1.000 m 33,3” @ 157 km/h
60-160 με αλλαγές 30,6”
50-80 km/h με 3η 3,7”
80-110 km/h με 3η 6,0”
80-110 km/h με 4η 5,9”
110-140 km/h με 4η 9,3”
110-140 km/h με 5η 9,7”
110-140 km/h με 6η 10,7”
Φρένα 100-0 km/h 40,6 m
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.270 x 1.800 x 1.679 mm
Χώρος αποσκευών 455-1.480 lt
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις DRIVE