Test drive: Fiat 500L 1.3 MultiJet 2

Test drive: Fiat 500L 1.3 MultiJet 2

Η σχεδιαστική συγγένεια με το κλασικό 500 συνεπάγεται ανάλογη συναισθηματική φόρτιση, «χρώμα» και χαρακτήρα που σπανίζουν στα αυτοκίνητα της κατηγορίας του Fiat 500L

Προσωπικά βρίσκω το 500L… άσχημο. Ειδικά από πίσω. Αλλά μάλλον είμαι η εξαίρεση. Στους περισσότερους φαίνεται χαριτωμένο, όπως ένα γιγάντιο αλλά απαλό στην αφή και τρυφερό στην έκφραση λούτρινο κουκλάκι. Τέλος πάντων, περί ορέξεως…

Το σίγουρο είναι πως η σχεδιαστική συγγένεια με το κλασικό 500 συνεπάγεται και ανάλογη συναισθηματική φόρτιση, «χρώμα» και χαρακτήρα που σπανίζουν στα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Το 500L συνδυάζει την πρακτικότητα ενός (όχι και τόσο) μικρού MPV με το αίσθημα υπεροχής που γεννά στους επιβάτες του ένα SUV. Αυτό το τελευταίο έχει να κάνει κυρίως με την ψηλή θέση οδήγησης. Η ανεμπόδιστη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση θυμίζει πύργο ελέγχου. Ιδιαίτερα χρήσιμη μέσα στην πόλη, αλλά και σε στενό δρόμο της περιφέρειας με διαδοχικές στροφές, αποδεικνύεται η σχεδίαση της εμπρός κολόνας σε σχήμα Λ με τζάμι στην περιεχόμενη γωνία.

Η αναλογία χώρων για τους επιβάτες και εξωτερικών διαστάσεων είναι κορυφαία για την κατηγορία. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, καμία σχέση με το οριακό Mini Countryman και κυρίως με το στενάχωρο Nissan Juke. Ακόμη και με οδηγό στα 1,90 μέτρα μου, ένας επιβάτης ανάλογου ύψους μπορεί να καθίσει πίσω χωρίς να ακουμπούν τα γόνατά του στην πλάτη του καθίσματος. Η γυάλινη ανοιγόμενη οροφή πάντως περιορίζει πολύ το διαθέσιμο ύψος.

Η πραγματική μεταφορική ικανότητα είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι φαντάζεται κάποιος διαβάζοντας για τα 400 λίτρα της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ. Τα πίσω καθίσματα σύρονται έτσι ώστε ο χώρος επιβατών και αποσκευών να κατανέμεται ανάλογα με τις ανάγκες. Μπορούν ακόμα να αναδιπλωθούν πλήρως, δίνοντας έναν τελείως επίπεδο χώρο φόρτωσης, ενώ διπλώνοντας μόνο τα δεξιά καθίσματα μπορεί να μεταφερθεί ένα αντικείμενο μήκους 2,4 μέτρων και δύο άτομα, εκτός φυσικά του οδηγού.

Η σχεδίαση του εσωτερικού συνδυάζει το ρετρό στιλ του 500 με την αισθητική των smartphones και την πρακτικότητα που εξασφαλίζουν οι 22 διαφορετικές θήκες για μικροπράγματα. Η ποιότητα των υλικών κρίνεται καλή, με τα δεδομένα του Countryman. Τα πλαστικά είναι σκληρά όπως και στο Mini, προσεκτικά φινιρισμένα, αλλά η συναρμογή είναι λίγο καλύτερη στο βρετανικό μοντέλο.

Μακρινός συγγενής
Το 500L πατά σε μια νέα πλατφόρμα της Fiat για την κατηγορία των σουπερμίνι. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το μεταξόνιο των 2,61 m είναι το μεγαλύτερο μεταξύ των στιλάτων, ενώ αν βάλουμε στην εξίσωση και τα λιγότερο φαντεζί Meriva και B-Max βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Περνώντας διαγώνια έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, ένα ρίγος διαπερνά το πλαίσιο από πίσω προς τα εμπρός. Αλλά τέλος πάντων αποδέχεσαι τον όποιο συμβιβασμό μόλις φτάσεις στην πρώτη καμπή. Παρότι κάθεσαι ψηλά, πράγμα που τονίζει την κλίση, τελικά διαπιστώνεις ότι αυτή είναι σχετικά μικρής γωνίας και σε καμία περίπτωση αγχωτική. Η σωστά ρυθμισμένη σχέση σκληρότητας ελατηρίων αμορτισέρ περιορίζει τις αναπηδήσεις, ενώ ταυτόχρονα η άνεση είναι ικανοποιητική.

Το πεντάλ του φρένου είναι ακριβές, με ευχάριστη αίσθηση, γεμάτη αυτοπεποίθηση. Το τιμόνι έχει μια μικρή ασάφεια γύρο από τη θέση της ευθείας και είναι αρκετά ελαφρύ. Η πληροφόρηση υπό γωνία είναι επαρκής, αλλά δεν έχει την λεπτομέρεια και τη σπορ αίσθηση του Countryman και του Juke. Έτσι κι αλλιώς όμως, ο κινητήρας οριοθετεί το ρυθμό πολύ χαμηλότερα από το σημείο που τέτοια πράγματα αρχίζουν να έχουν ιδιαίτερη σημασία.

Ο MultiJet των 1,3 λίτρων εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία και το χαμηλό θόρυβο, αλλά τα βρίσκει δύσκολα έχοντας να κινήσει 1.420 kg με 85 PS στις 3.500 rpm και 20,4 kgm στις 1.500 rpm. Οι επιδόσεις από στάση είναι απογοητευτικές, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 16,2”. Με κεκτημένη ταχύτητα δεν σιχτιρίζεις, αλλά για να κρατήσεις τον κινητήρα μέσα στο μικρό ωφέλιμο φάσμα πρέπει να ασχολείσαι πολύ με το κιβώτιο. Και ο λεβιές με τις μακριές διαδρομές και την ελαφρώς λαστιχένια αίσθηση δεν είναι η καλύτερη παρέα.
Τουλάχιστον ο κινητήρας είναι από τους πλέον ήσυχους και λιγότερο τραχείς,

Λες;
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα τυπικά, όπως ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κλιματισμό (όχι διζωνικό), ABS, ESP και αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς στα εμπρός καθίσματα και «κουρτίνες». Στο βασικό πακέτο περιλαμβάνεται και το cruise control, επιλογή μάλλον περίεργη όταν απουσιάζουν τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα που έχουν πάψει να θεωρούνται πολυτέλεια εδώ και 15 χρόνια. Επιπλέον χρεώνεται και το σύστημα multimedia με την 5,4ιντση οθόνη αφής και τη δυνατότητα σύνδεσης με smartphones και tablets, ακόμη και στην ακριβότερη έκδοση Lounge.

Με αρχική τιμή €19.300, που μπορεί να πέσει ως τα €17.590 αν εκμεταλλευτείτε την έκπτωση της αντιπροσωπείας και έχετε δικαίωμα απόσυρσης, μοιάζει παράλογα ακριβό. Διότι αν θέλεις απλώς να κάνεις την δουλειά σου, παίρνεις Opel ή Ford. Αν θέλεις κάτι πιο ιδιαίτερο πάντως, οπότε κινηθείς μεταξύ Mini και Nissan, η πρόταση της Fiat πέφτει κάπου στη μέση. Το 500L είναι πολύ φτηνότερο, πιο αργό και λιγότερο σπορ από το Mini. Αλλά πιο ευρύχωρο και εξίσου στιλάτο. Από την άλλη, είναι αρκετά ακριβότερο από το Juke. Που έχει ζωηρές επιδόσεις, αλλά και πολύ λιγότερους χώρους. Κοίτα να δεις που λίγο ακόμη θέλω και…

Τι λέει το DRIVE
Αρχικά μοιάζει παράλογο, αλλά αν κολλήσεις με την εμφάνιση, υπάρχουν επιχειρήματα για να νιώσεις καλά με την επιλογή σου.
Τιμή από € 17.590
Τεχνολογία 1.248 cc, ψεκασμός common rail τρίτης γενιάς, 85 PS/3.500 rpm, 20,4 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 16,2”, 80-110 km/h με 3η 11,7”, 100-0 km/h 38,5 m, τελική ταχύτητα 165 km/h
Κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 gr/km
Διαστάσεις 4.147x1.784x1.665 mm
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube