Test drive: DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155 PS

Το DS 3 Crossback δεν είναι ακόμη ένα μοντέλο της μικρής κατηγορίας των premium SUV. Πρόκειται για ένα μοντέλο που τα χαρακτηριστικά του την αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο.

Η δεύτερη γενιά μοντέλων στη βραχεία ιστορία της DS Automobiles προχωρά την αρχική ιδέα κάμποσα βήματα προς τα εμπρός. Ύστερα λοιπόν από το πληθωρικό DS 7 Crossback, προς επίρρωση της εξέλιξης αυτής έρχεται ένα εντυπωσιακό αστικό SUV, το DS 3 Crossback.

Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς στο αυτοκίνητο και που μαρτυρά τη μοναδικότητά του είναι η σχεδίαση. Ξεχωριστή, γλυπτική, με μια κομψή μάσκα που πλαισιώνεται από τους αποδοτικούς αυτορυθμιζόμενους προβολείς DS Martix LED Vision και τα κατακόρυφα φώτα ημέρας. Το αμάξωμα έχει περιφερειακά πλαστικά προστασίας, ελαφριά κλίση στο πίσω μέρος της οροφής και έναν χαρακτηριστικό κυματισμό στη βάση των παραθύρων, πίσω από τη μεσαία κολόνα. Ένα άλλο ασυνήθιστο στοιχείο είναι οι κρυφές χειρολαβές στις πόρτες. Αναδύονται αυτόματα όταν πλησιάζεις ή όταν ξεκλειδώνεις και «εξαφανίζονται» όταν κλειδώνεις ή αρχίζεις να κινείσαι. Η λειτουργία τους είναι «έξυπνη» και η στιβαρότητά τους δεδομένη.

Η καμπίνα του νέου DS 3 Crossback δεν θα μπορούσε να είναι συμβατική, όπως συμβαίνει με την πλειονότητα του ανταγωνισμού. Στο εσωτερικό κυριαρχεί το μοτίβο του «διαμαντιού» και η εικόνα της δεν απαντάται σε κανένα μοντέλο της κατηγορίας. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας, με αντίστοιχου επιπέδου μοντάρισμα και οι επενδύσεις στο ταμπλό και στα παχιά καθίσματα έχουν όμορφη και ταιριαστή υφή. Η σύγχρονη τεχνολογία και οι νέες τάσεις της αυτοκίνησης είναι πανταχού παρούσες, με όλα πλήκτρα να είναι αφής (ακόμα και τα σποτ ανάγνωσης στην πλαφονιέρα) και εύκολα στη χρήση. Όλες οι λειτουργίες απεικονίζονται στην ευκρινή οθόνη των 10,3” του συστήματος πολυμέσων, ενώ ο οδηγός έχει εμπρός του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων σε σχήμα διαμαντιού με διάφορες διαμορφώσεις.

DS 3 Crossback Rear view

Μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια έχουν δείξει οι μηχανικοί της DS Automobiles και σε πράγματα που δεν βλέπουμε, όπως η μείωση του θορύβου και των κραδασμών (NVH). Χάρη στο ηχομονωτικό παρμπρίζ, στα παχύτερα κρύσταλλα στα παράθυρα και στην πιο χοντρή λαμαρίνα στις πόρτες, η καμπίνα μετατρέπεται σε ένα κουκούλι απόλυτης ηρεμίας. Η τελευταία έχει καλούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους και το πορτμπαγκάζ των 350 λίτρων κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, αλλά έχει ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Η έκδοση κινητήρα που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία της γκάμας και πρόκειται για τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech με απόδοση 155 ίππους. Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή της συγκεκριμένης έκδοσης ισχύος του γαλλικού μοτέρ 1.2 και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Διαθέτει τουρμπίνα και ψεκασμό πολλαπλών σημείων, και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 240 Nm στις 1.750 rpm. Οι επιδόσεις που δίνει στο DS 3 Crossback είναι ανταγωνιστικές στην κατηγορία, ενώ με τέρμα γκάζι δεν παίζει ρόλο το προεπιλεγμένο πρόγραμμα στο Drive Mode -Eco, Normal και Sport οι διαμορφώσεις του. Είναι υποδεέστερες από του Audi Q2 με τον 1.4 TFSI των 150 ίππων –πλέον, διατίθεται με το νεότερο μοτέρ 1.5- και ανώτερες από του MINI Countryman Cooper με τον 1.5. Για την κλασική μέτρηση του 0-100 km/h χρειάζεται 9,4” και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 208 km/h. Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις παρουσιάζει το ίδιο καλό πρόσωπο, πραγματοποιώντας τις μετρήσεις 80-110 km/h και 110-140 km/h σε 4,4” και 7,1” αντίστοιχα.

DS 3 Crossback Interior

Το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων πραγματοποιεί ομαλές και σβέλτες αλλαγές, αλλά στη χειροκίνητη λειτουργία θα θέλαμε πιο άμεση ανταπόκριση στις εντολές. Στο Sport πρόγραμμα τις αλλάζει πιο «καρφωτά» για σπορ αίσθηση, ενώ στο Eco διαθέτει λειτουργία ελεύθερου τροχασμού για μεγαλύτερη οικονομία. Τα φρένα της έκδοσης (μεγαλύτεροι εμπρός δίσκοι 302 mm από τα 100άρια) δαγκώνουν με δύναμη του δίσκους και για πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 km/h χρειάζονται 38,8 m, τιμή ελαφρώς μακρύτερη από του μέσου όρου της κατηγορίας.

Στον ανοιχτό δρόμο, η ανάρτηση του DS 3 Crossback εντυπωσιάζει με τον τρόπο που διαχειρίζεται τις ανωμαλίες. Ακόμα και με τους τροχούς των 18” του αυτοκινήτου δοκιμής, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την ήδη πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί πετυχημένα ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα, και μόνο υπό πίεση θα αντιληφθείς να γέρνει και να έχει πιο αργές αντιδράσεις από αυτές που περίμενες. Το ESP δεν απενεργοποιείται (μόνο μέχρι τα 50 km/h), επεμβαίνει διακριτικά και όταν το κάνει η επέμβασή του διαρκεί μέχρι να ισιώσεις και πάλι το τιμόνι. Το σύστημα διεύθυνσης με το μικρό τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και με καλό βάρος στο πρόγραμμα Normal, ενώ δίνει και κάμποση αίσθηση στο οδηγό για το τι κάνουν οι τροχοί.

Για να υποστηριχθεί και να αναδειχθεί η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής του νέου DS 3 Crossback, ο εξοπλισμός έπρεπε να είναι ανάλογος. Από τη βασική κιόλας έκδοση, τα premium στοιχεία εξοπλισμού είναι παρόντα, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και άνεσης, κάνοντας τον ολιγομελή ανταγωνισμό να κοκκινίζει. Για παράδειγμα, υπάρχει στάνταρ ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και πλευρικοί αερόσακοι πίσω. Επίσης, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι οι αναδυόμενες χειρολαβές χρωμίου στο αμάξωμα (εμπρός και πίσω), οι εξωτερικοί καθρέφτες σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, το κεντρικό υποβραχιόνιο, ο έγχρωμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7”, τα χειριστήρια αφής στην κεντρική κονσόλα και το ηχοσύστημα με οθόνη αφής.

DS 3 Crossback wheel

Τιμολογιακά, το νέο DS 3 Crossback δεν είναι προσιτό. Aλλά στην κατηγορία που παίζει, θεωρείται ένα ολοκληρωμένο συνολικά πακέτο που από τον εξοπλισμό δεν λείπει κυριολεκτικά τίποτα. Τοποθέτηση που εκτιμούμε ότι θα αναγκάσει τον ανταγωνισμό να αναθεωρήσει την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί στο επίπεδο του εξοπλισμού.

Τι λέει το DRIVE
Ολοκληρωμένο μοντέλο που υποστηρίζει με τα χαρακτηριστικά του τον premium χαρακτήρα και την μοναδική σχεδίαση.
Τιμή Από € 31.850
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, τούρμπο, 155 PS/5.500 rpm, 240 Nm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
0-160 km/h 26,9”
0-400 m 16,9” @ 133,7 km/h
0-1.000 m 31,0” @ 167,5 km/h
50-110 km/h 7,9”
50-80 km/h 3,2”
80-110 km/h 4,4”
110-140 km/h 7,1”
Φρένα 100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 208 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 - 128 g/km
Διαστάσεις 4.118 x 1.791 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα