Test drive: DS 3 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Test drive: DS 3 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Το ανανεωμένο DS 3 με τον 1.500άρη ντίζελ έρχεται να κερδίσει εκείνους που αναζητούν ένα premium Β-SUV για να κάνουν μαζί αμέτρητα χιλιόμετρα με χαμηλή κατανάλωση.

Από το 2018 που παρουσιάστηκε το DS 3 Crossback αμέσως τοποθετήθηκε στην αφρόκρεμα των B-SUV.

Έχοντας ήδη στην πλάτη του σχεδόν πέντε χρόνια πορείας και με το πεδίο μάχης της κατηγορίας να είναι πιο δύσκολο από ποτέ, η DS Automobiles προχώρησε στην ανανέωση του, αφαιρώντας του το «Crossback». Σκέτο DS 3, λοιπόν.

Αισθητικά, το εμπρός μέρος έγινε πιο επιβλητικό καθώς ακολουθεί τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας με νέα φώτα, γρίλια και προφυλακτήρα. Μικροεπεμβάσεις έγιναν στα φώτα και τον προφυλακτήρα πίσω, ενώ στην οροφή εμφανίστηκε ένα μικρό φτερό καρχαρία που εκτελεί χρέη κεραίας.

Το DS 3 με τον 1.500άρη BlueHDi ξεχωρίζει ως ο ιδανικός σύντροφος για εκείνους καταπίνουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά εντός και εκτός πόλης

Στο εσωτερικό υπάρχει ανασχεδιασμένο τιμόνι και νέα καθίσματα κατασκευασμένα με πρωτοποριακό αφρό υψηλής πυκνότητας, ενώ στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε την οθόνη αφής διαγωνίου 10,3” για το infotainment που λειτουργεί με το νέο λογισμικό DS IRIS. Επί της ουσίας, ο οδηγός θα βρει απροβλημάτιστα την ιδανική θέση οδήγησης έχοντας μπροστά του τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”. Τα καθίσματα είναι άνετα, προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη και δε θα κουράσουν όσες ώρες και αν σε φιλοξενήσουν.

DS 3 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Οι επιτυχημένες επεμβάσεις στο εμπρός μέρος είναι εμπνευσμένες από μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας, κάνοντας το DS 3 ακόμα πιο ιδιαίτερο και επιβλητικό.

Πίσω, ο χώρος για κεφάλι και γόνατα αντιστοιχεί στο μέσο όρο της κατηγορίας είναι όμως ικανοποιητικός για δύο ενήλικους. Πάντως το σχεδιαστικό τρικ με τη γραμμή των πίσω θυρών, αν και παιχνιδιάρικο μειώνει αισθητά την ορατότητα και το φως για τους πίσω επιβάτες. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 350 lt που ανεβαίνει στα 1.050 lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Όμως αυτό που κάνει την καμπίνα του DS 3 να σε κερδίζει είναι το μοναδικό ντιζάιν και τα υλικά υψηλής ποιότητας. Η σικάτη σχεδίαση δε μοιάζει με τίποτα άλλο στην αγορά εκτός από μοντέλα της DS Automobiles. Βέβαια, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι για παράδειγμα η τοποθέτηση διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα γύρω από τον επιλογέα του κιβωτίου απαιτεί σίγουρα χρόνο εξοικείωσης, το ίδιο και η διάταξη των υπόλοιπων χειριστηρίων στο ταμπλό όπου ο ρόμβος επικρατεί σα μοτίβο.

Όσο για τα υλικά της καμπίνας, είναι προφανές ότι η γαλλική φίρμα έβαλε τα δυνατά της για να δώσει στον Βενιαμίν της γκάμας premium αύρα, με ποιοτική αίσθηση σε όλους τους διακόπτες και μαλακά πλαστικά να βρίσκονται στα περισσότερα σημεία.

DS 3 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Η καμπίνα είναι ευχάριστη και καλοφτιαγμένη, με εργονομία που θέλει συνήθεια. Η εικόνα δε θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας.

Κάτω από το φινετσάτο περιτύλιγμα του DS 3 της δοκιμής βρίσκεται ο ντίζελ συνήθης ύποπτος του Ομίλου Stellantis, δηλαδή ο 1.5 BlueHDi των 130 PS που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο 8άρι κιβώτιο.

Ήδη από το ραλαντί η κορυφαία για την κατηγορία ηχομόνωση δείχνει την αξία της, με το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των ντίζελ να μένει έξω από την καμπίνα. Η λειτουργία του κινητήρα παραμένει πολιτισμένη και εν κινήσει, ενώ το αυτόματο κιβώτιο φροντίζει πάντα για την επιλογή σωστής σχέσης και ομαλές αλλαγές. Την ίδια στιγμή η ανάρτηση (εμπρός γόνατα MacPherson, πίσω ημιάκαμπτος άξονας) που είναι ρυθμισμένη με κύριο γνώμονα την άνεση απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες και το DS 3 διατηρεί πάντα την αίσθηση στιβαρότητας.

Στον αυτοκινητόδρομο θα ορκιζόσουν ότι πρόκειται για μοντέλο από μεγαλύτερη κατηγορία καθότι έχει πληθωρικό πάτημα, άριστη ποιότητα κύλισης και τα 300 Nm μόλις από τις 1.750 rpm διασφαλίζουν ότι μπορείς να ταξιδέψεις αγόγγυστα με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. 

DS 3 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Το πάτημα είναι στιβαρό κάτω από όλες τις συνθήκες και η ποιότητα κύλισης από τις κορυφαίες της κατηγορίας.

Το άνετο set-up της ανάρτησης δε σημαίνει όμως ότι το DS 3 δε μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά με σβέλτο ρυθμό. To τιμόνι είναι ακριβές, το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό, χωρίς την ύπαρξη απρόβλεπτων αντιδράσεων. Μονάχα υπό πίεση σε εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου ο ημιάκαμπτος άξονας θα αντιδράσει κάπως άτσαλα, δημιουργώντας ένα μικρό αποσυντονισμό του πίσω μέρους. Αυτό πάντως αφορά περισσότερο σε επίπεδο αίσθησης παρά ουσίας.

Συνολικά το DS 3 με τον 1.500άρη BlueHDi ξεχωρίζει ως ο ιδανικός σύντροφος για εκείνους που σκοπεύουν να καταπίνουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά εντός και εκτός πόλης, εκμεταλλευόμενοι στο έπακρο τον άνετο χαρακτήρα, την κύλιση από το πάνω ράφι της κατηγορίας και την απλόχερη οικονομία που προσφέρει ο ντίζελ. Σημειώστε ότι η μέση κατανάλωση της δοκιμή ανήλθε χωρίς ιδιαίτερα ελαφρύ πόδι στα 6,2 lt/ 100 km και δεν ξεπέρασε τα 7 lt/100 km σε καμία περίπτωση.

DS 3 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Η τιμή εκκίνησης των €38.500 σημαίνει ότι το DS 3 αναπόφευκτα απευθύνεται σε μια πολύ συγκεκριμένη μερίδα αγοραστικού κοινού. Σε όσους δηλαδή αναζητούν ένα αισθητικά ιδιαίτερο και πολύ καλοφτιαγμένο B-SUV που μπορεί να συνδυαστεί με την οικονομία ενός ντίζελ κινητήρα. Από την άλλη, με την βενζινοκίνητη έκδοση που έχει επίσης 130 PS και το αυτόματο κιβώτιο να ξεκινά μόνο €3.500 φθηνότερα, ο ντίζελ έχει σίγουρα λόγο ύπαρξης στην γκάμα.

Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρος, με τη βασική έκδοση Bastille να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ζάντες 17", αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας εμπρός και πίσω.

DS 3 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Τι λέει το DRIVEΕάν ψάχνετε για ένα B-SUV με μοναδική σχεδίαση, premium αίσθηση, αντίστοιχη τιμή και την οικονομία ενός καλού ντίζελ μοτέρ, το DS 3 φαντάζει η τέλεια λύση.
ΤιμήΑπό €38.500
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαKινητήρας ντίζελ 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση130 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm
Διαστάσεις4.118 x 1.802 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών350 lt
Βάρος1.283 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h9,9" 
Τελική ταχύτητα195 km/h
Μέση κατανάλωση*6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2133 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή, μέτρηση DRIVE*
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube