Test drive: DS 3 1.2 PureTech 130 PS EAT8

Test drive: DS 3 1.2 PureTech 130 PS EAT8

Το αναβαθμισμένο DS 3 διεκδικεί την προτίμηση όσων ζητούν ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας των B-crossover που να μην μοιάζει με κανένα άλλο και να ξεχωρίζει σε όλους τους τομείς.

H DS Automobiles παρουσίασε το DS 3 για πρώτη φορά το 2018, μόνο που τότε δίπλα στο όνομα του μοντέλου υπήρχε και η λέξη Crossback. Όμως από τότε πέρασαν σχεδόν πέντε χρόνια και πολλά πράγματα άλλαξαν. Οι απαιτήσεις της κατηγορίας πολλαπλασιάστηκαν και ο ανταγωνισμός έγινε έως και εξοντωτικός.

Στο μεταξύ διάστημα, η DS Automobiles εξελίχθηκε, άλλαξε στρατηγική και έγινε ένα brand που μπορεί να σταθεί στην αγορά από μόνο του και επί της ουσίας είναι μοναδικό. Με άλλα λόγια, η DS Automobiles έφτιαξε αυτοκίνητα που δύσκολα θα βρεις αντίστοιχα στον ανταγωνισμό για να τα «στήσεις» σε μια man to man αντιπαράθεση. 

To DS 3 είναι ξεχωριστό από κάθε άποψη και δεν είναι φθηνό. Αν βάλεις όμως στη ζυγαριά την ποιότητα, τη διαφορετικότητα, το στιλ και τον εξοπλισμό, αποκτά ενδιαφέρον στη σημερινή πραγματικότητα.

Test drive: DS 3 1.2 130 PS EAT8 MY2023

Είναι premium; Χωρίς καμία αμφιβολία απαντάμε, ναι. Ωστόσο πέρα από premium, τα αυτοκίνητά της έχουν μια μοναδικότητα που συμπληρώνεται από τις ξεχωριστές υπηρεσίες που προσφέρει η αντιπροσωπία.  

Από αυτές ο ιδιοκτήτης εισπράττει από την πρώτη στιγμή μια αύρα που τον καθιστά επίκεντρο σε όλη τη διαδικασία αγοράς, κατοχής και χρήσης. Εμπειρία που επί της ουσίας σε κάνει να βάζεις το χέρι στην τσέπη και να αισθάνεσαι πως αξίζει τον κόπο.

DS3 1.2 PureTech 130 PS EAT8 Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η έγχρωμη οθόνη αφής 10,3” περιλαμβάνεται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του νέου DS 3.

Πάμε παρακάτω τώρα επί της ουσίας. Το DS 3 σχεδιάστηκε από την αρχή για να υπηρετεί όλα τα παραπάνω. Δεν έχει σημασία αν είναι το «μικρό» της οικογένειας. Το DNA το έχει και με το παραπάνω. Κάπως έτσι άλλαξε όλο το εμπρός μέρος για να αποκτήσει την εικόνα των μεγαλύτερων DS 4 και DS 7.

Ο σχεδιασμός του προφυλακτήρα σε συνδυασμό με τα κατακόρυφα LED φώτα ημέρας δίνουν μια επιθετική εικόνα, την ώρα που μεγάλωσε η γρίλια στη μάσκα και όλες οι εκδόσεις διαθέτουν πλέον φώτα LED. Μικρότερες είναι οι αλλαγές πίσω και οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στα φώτα και τον προφυλακτήρα.

DS3 1.2 PureTech 130 PS EAT8 Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ανοίγοντας τις πόρτες με τις κομψές αναδυόμενες χειρολαβές (εντυπωσιακό αν μη τι άλλο στοιχείο) αντικρύζεις ένα εσωτερικό με ψηλά τον πήχη τόσο σε ό,τι αφορά στα υλικά όσο και στο σχεδιασμό. Το τιμόνι είναι νέο και έχει ενσωματωμένους διακόπτες για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος και τη διαμόρφωση των ενδείξεων στον πίνακα οργάνων που είναι στην ουσία μια έγχρωμη οθόνη 7”. Πίσω από το τιμόνι, υπάρχουν τα paddles για την χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο EAT8 με τις οκτώ σχέσεις.

Στο βασικό εξοπλισμό έχουμε και μια έγχρωμη οθόνη αφής 10,3” υψηλής ανάλυσης, η οποία ενσωματώνει το σύστημα  infotainment που ακούει στο όνομα ID Iris. Αξίζει να πούμε πως η συγκεκριμένη οθόνη που είναι τώρα στάνταρ, στην προηγούμενη έκδοση του μοντέλου ήταν προαιρετική.

DS3 1.2 PureTech 130 PS EAT8 Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ποιότητα των υλικών ανταποκρίνεται πλήρως στον premium χαρακτήρα της DS Automobiles, με τους χώρους να είναι άνετοι για τους εμπρός επιβάτες, όχι όμως αντίστοιχα και για τους πίσω.

Μια και μιλάμε για αναβάθμιση, πρέπει να πούμε πως το νέο DS 3 ενσωματώνει στον στάνταρ εξοπλισμό μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, ενώ στην λίστα των προαιρετικών συστημάτων διατίθενται συστήματα που δεν συναντάς συχνά σε αυτοκίνητα της κατηγορίας. Όπως είναι για παράδειγμα η ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 («DS Drive Assist»), περιμετρική κάμερα 360 μοιρών, κλείδωμα και ξεκλείδωμα δίχως τη χρήση του κλειδιού, κ.ά.

Τόσο το προηγούμενο όσο και το νέο DS 3 πατούν πάνω στην πλατφόρμα CMP του Ομίλου Stellantis (PSA στην ουσία στην προκειμένη περίπτωση). Η κεντρική ιδέα είναι πάντα το ξεχωριστό στιλ, η πολυτέλεια και η άνεση. Οι σχεδιαστές του DS 3 αρχικά δημιούργησαν ένα αστικό crossover εξ ου και οι μεγάλοι θόλοι των τροχών. Η επιθυμία τους για το ξεχωριστό στιλ υλοποιήθηκε με τον τρόπο που έφτιαξαν τη μεσαία κολώνα και τα μικρά πίσω παράθυρα.

DS3 1.2 PureTech 130 PS EAT8 Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Δεν γέρνει υπερβολικά, κρατά τη γραμμή που έχεις χαράξει και η ανάρτηση απορροφά με ιδανικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Στην προηγούμενη έκδοση του DS 3 οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν ήταν από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, ενώ δεν είχαν ούτε εύκολη πρόσβαση. Στον τομέα αυτό δεν υπήρχε κάποια βελτίωση και αν οι πίσω είναι υψηλόσωμοι μάλλον δεν θα ικανοποιηθούν απόλυτα.

Αντίθετα οι εμπρός δεν θα γκρινιάξουν καθόλου, ενώ τα 350 lt του χώρου αποσκευών (που μπορεί να φτάσουν έως και 1.050 lt με τα πίσω καθίσματα πεσμένα) κρίνονται ικανοποιητικά.

Test drive: DS 3 1.2 130 PS EAT8 MY2023

Τέλος και σε ό,τι αφορά στη λειτουργικότητα, θα χρειαστείς λίγο χρόνο για να συνηθίσεις πως οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα δεν βρίσκονται στην πόρτα αλλά είναι δίπλα στον επιλογέα των ταχυτήτων. Αυτό όμως είναι ένα στοιχείο του DNA της DS Automobiles και μακροπρόθεσμα δεν ενοχλεί.

Κάτω από το καπό ζει ο γνωστός 3κύλινδρος 1.2 PureTech με 130 PS στο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε. Συνεργάζεται εξαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του το σύστημα παραμετροποίησης «Drive Mode» με έξι συνολικά επιλογές: «Eco», «Κανονική», «Σπορ», «Άμμος», «Λάσπη» και «Χιόνι». Ανάλογα με την επιλογή διαφοροποιείται τόσο η απόκριση στο γκάζι όσο και η αλλαγή σχέσεων στο κιβώτιο με την επιλογή «Eco» όπως είναι αναμενόμενο να είναι η πλέον ράθυμη.

DS3 1.2 PureTech 130 PS EAT8 Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι Γάλλοι έχουν ως πρωταρχικό στόχο την άνεση και στο νέο DS 3 δεν ξέφυγαν από την επιλογή τους αυτή. Έτσι το ταξίδι με το DS3 είναι αυτό που πραγματικά απολαμβάνεις και καθιστά το αυτοκίνητο ξεχωριστό στην κατηγορία του.

Σε κάθε περίπτωση έχεις να κάνεις ένα στιβαρό, ευχάριστο και σβέλτο σύνολο. Η ανάρτηση παρότι έχει σφικτή ρύθμιση φιλτράρει εντυπωσιακά της ανωμαλίες του οδοστρώματος, ισορροπώντας σχεδόν ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και το κράτημα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και σε πληροφορεί ανά πάσα στιγμή για τη θέση των τροχών, την ώρα που έχεις και σεβαστή απόσταση από το έδαφος η οποία σε ένα βατό χωματόδρομο αποδεικνύεται πολύ χρήσιμη. Έχοντας φροντίσει να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική ηχομόνωση, οι Γάλλοι αποδεικνύουν για άλλη μια φορά πως η άνεση είναι στην κορυφή των επιλογών τους.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση είδαμε τη σχετική ένδειξη να σταθεροποιείται στα 8,1 lt/100 km, έχοντας επιλέξει ελάχιστες φορές να κινηθούμε με επιλεγμένο το πρόγραμμα «Εco» -και δε φημιζόμαστε και για το ελαφρύ πόδι στο γκάζι. Είναι τιμή αξιόλογη για έναν κινητήρα βενζίνης χωρίς κάποιο υβριδικό σύστημα (ήπιο ή κανονικό) που να βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης. 

Αρχικά πως έχουμε να κάνουμε ένα ξεχωριστό από κάθε άποψη μοντέλο. Αυτό το είχαμε διαπιστώσει από την πρώτη του έκδοση και το ξαναλέμε τώρα. Μόνο που τώρα έχουμε ένα επανασχεδιασμένο αισθητικό σύνολο, πιο όμορφο, αναβαθμισμένο στον εξοπλισμό και στις λειτουργίες. Φθηνό δεν είναι καθώς η έκδοση BASTILLE ξεκινά από τις €35.000 με τους 130 PS, ενώ η βασική έκδοση των 100 PS είναι στις €29.900. Ωστόσο αν βάλεις στη ζυγαριά τα στοιχεία της ποιότητας, της διαφορετικότητας, του στιλ και του εξοπλισμού, τότε καταλήγεις ότι έχει ενδιαφέρον στη σημερινή πραγματικότητα.  
 

DS3 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Τι λέει το DRIVEΜε ατού τη διαφορετικότητα, το στιλ, τον σχεδιασμό και τον εξοπλισμό είναι premium και δικαιολογεί την τιμή του.
ΤιμήΑπό €35.000
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
Διαστάσεις4.118/1.802/1.534 mm
Πορτμπαγκάζ350-1.050 lt
Βάρος1.249 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h9,2" 
Τελική ταχύτητα201 km/h
Κατανάλωση*8,1lt/100 km
Εκπομπές CO2135 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή, Μέτρηση DRIVE*
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube