Test drive: Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi 90 PS MY2017

Test drive: Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi 90 PS MY2017

Όπως ακριβώς και στην 5θυρη έκδοση, η πολύ ελαφριά ανανέωση δεν θα μπορούσε να αλλάξει την εικόνα ούτε της πλέον πρακτικής εκδοχής του Clio.

Οι άνθρωποι της Renault είναι πολύ ευχαριστημένοι από την πορεία της τελευταίας γενιάς του Clio.

Και το κλειδί της επιτυχίας της δεν είναι άλλο από τη σχεδίαση, η οποία στην ανανεωμένη έκδοση έμεινε ουσιαστικά ανέγγιχτη. Είναι σχεδόν αδύνατο να ξεχωρίσεις τις αλλαγές στη μάσκα ή στον πίσω προφυλακτήρα και μόνο τα εμπρός φώτα LED της έκδοσης Dynamic κάνουν διαφορά.

Οπότε η σιλουέτα του Sport Tourer διατηρεί απροσδόκητη σχεδιαστική ισορροπία για τα δεδομένα των μικρών στέισον και δυναμικό, θελκτικό προφίλ. Σε σχέση με το χάτσμπακ έχει 20,5 cm μεγαλύτερο πίσω πρόβολο, με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 4.267 mm.

Καμία αλλαγή
Αυτό σημαίνει 145 lt μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ σε σχέση με τα 300 lt του χάτσμπακ, σε ένα χώρο που έχει διπλό πάτωμα, τεράστιο άνοιγμα φόρτωσης και αναδιπλούμενη πλάτη στο κάθισμα του συνοδηγού, για επίπεδο χώρο μήκους έως και 2,48 m.

Μεγαλύτερος από του χάτσμπακ Clio είναι και ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών. Όχι όμως και ο μέτριος χώρος για τα γόνατά τους ή το διαθέσιμο πλάτος που δεν ξεφεύγει από το πλαίσιο των σουπερμίνι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.2 TCe

Η συνολική αίσθηση ωστόσο είναι πολύ ευχάριστη, με κορυφαία θέση οδήγησης, καλή εργονομία και μοντέρνα σχεδίαση. Την εικόνα αναβαθμίζει σημαντικά η οθόνη αφής 7” που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό μαζί με σύστημα πλοήγησης, τόσο στην έκδοση Expression όσο και στην πλούσια Dynamic που περιλαμβάνει ακόμα και αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και φώτα LED.

Τα πλαστικά δεν είναι κορυφαία και μόνο στο επάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει μια λεπτή αφράτη κάλυψη. Η συναρμολόγηση πάντως είναι φροντισμένη.

Εγγύηση dCi
Κάτω από το καπό τις υπηρεσίες του προσφέρει ο 1.5 dCi των 90 ίππων σε συνδυασμό με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Όπως σε όλα τα Clio εδώ και σχεδόν ένα χρόνο καλύπτει το πρωτόκολλο ρύπων Euro6b και μάλιστα χωρίς πρόσθετη κατάλυση.

Σε σχέση με το παρελθόν, όλες οι σχέσεις του κιβωτίου (πλην της 1ης) είναι πιο μακριές, μαζί και η τελική σχέση, έτσι ώστε συνολικά να έχεις 10% πιο μακρύ βήμα. Γι’ αυτό κι αισθάνεσαι το μοτέρ λίγο πιο νωθρό σε απόκριση και απόδοση, κυρίως στις χαμηλές στροφές και με τη λειτουργία Eco ενεργοποιημένη. Πάντως η συνολική εικόνα επιτάχυνσης του Clio είναι αποδεκτή, με 0-100 km/h σε 11,5” και 80-110 km/h με 3η σε 6,3”.



Η πλούσια ροπή στις μεσαίες στροφές είναι αυτό που τελικά μετράει, κάνοντας την οδήγηση ευχάριστη τόσο στον αστικό ιστό όσο και στον ανοιχτό δρόμο όπου πλέον ο κινητήρας ακούγεται λιγότερο.

Τα φρένα (δίσκοι εμπρός, ταμπούρα πίσω) είναι αποδοτικά, με 100-0 km/h σε 38 m, και η συμπεριφορά στο δρόμο κορυφαία. Η ανάρτηση είναι σφιχτή -το νοιώθεις περισσότερο με τους έξτρα 17άρηδες τροχούς-, αλλά απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και παράλληλα δίνει κοφτερή συμπεριφορά, με άριστο έλεγχο του αμαξώματος και ζωντανό εμπρός σύστημα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Renault Megane 1.5 dCi

Εκτός από ευχάριστη, η οδήγηση του Clio είναι και οικονομική, αφού αφενός υπάρχει απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, αφετέρου η μέση κατανάλωση είναι πολύ χαμηλή. Τη μετρήσαμε στα 5,3 lt/100 km καθ’ όλη τη δοκιμή, ενώ μπορεί να πέσει ακόμα και σε χαμηλά τεσσάρια.

Η τιμή πάντως δεν είναι χαμηλή, αφού η βασική έκδοση Expression ξεκινά από τα €16.310 και η πλούσια Dynamic από τα €17.635. Είναι πιο ρεαλιστικό όμως να μην την κρίνεις με τα δεδομένα των σουπερμίνι, αλλά με εκείνα των προσιτών μικρών οικογενειακών. Διότι το Clio Sport Tourer 1.5 dCi τις ίδιες ανάγκες με αυτά καλύπτει, δίνοντας μάλιστα προτεραιότητα στο πορτμπαγκάζ.

Τι λέει το DRIVE
Το φρεσκαρισμένο Clio Sport Tourer παραμένει ένα καλοσχεδιασμένο σουπερμίνι που δίνει έμφαση στο μεγάλο πορτμπαγκάζ, ώστε ουσιαστικά να πατά με το ένα πόδι στα προσιτά μικρά οικογενειακά.
Τιμή Από € 16.130
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.750 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5”
0-140 km/h 24,5”
0-400 m 18,1” @ 123,8 km/h
0-1.000 m 33,5” @ 153,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10”
50-80 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (3η) 6,3”
80-110 km/h (4η) 7,5”
110-140 km/h (4η) 11,1”
110-140 km/h (5η) 16,0”
Φρένα 100-0 km/h 38 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO285 g/km
Διαστάσεις 4.267 x 1.732 x 1.475 mm
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube