Test drive: Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

Test drive: Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο SUV 4x4 με τον νέο, πιο καθαρό κινητήρα ντίζελ προδιαγραφών Euro 6d-temp.

Ακούγοντας για “success story” στην αυτοκινητοβιομηχανία, το μυαλό πάει αμέσως στην Dacia και το Duster. Η εμπορική επιτυχία του μικρού 4x4, από το 2010 που παρουσιάστηκε, έχει δώσει αποφασιστική ώθηση όχι μόνο στη ρουμάνικη φίρμα, αλλά και σε ολόκληρο το Groupe Renault.

Αρχικά αντιμετωπίζαμε το Duster ως φθηνό αλλά τίμιο αυτοκίνητο, δικαιολογώντας τις ατέλειές του λόγω της χαμηλής τιμής του. Όμως, από τη δεύτερη γενιά του, το 2018, το ρουμάνικο SUV έκανε άλματα σε φινίρισμα, ποιότητα λειτουργίας κι εργονομία, ώστε να αντέχει σε κριτική χωρίς ελαφρυντικά. Φέτος, η θέσπιση του νέου πρωτοκόλλου μέτρησης κατανάλωσης και ρύπων WLTP ανάγκασε την Dacia να ανανεώσει την γκάμα των κινητήρων του Duster με ό,τι πιο σύγχρονο έχει ο όμιλος – στη συγκεκριμένη περίπτωση, με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.5 Blue dCi με έγχυση ουρίας. Πέρα από το σύστημα επιλεκτικής αναγωγής SCR, ο καινούργιος ντίζελ έχει επίσης νέο εναλλάκτη θερμότητας αέρα-νερού για το τούρμπο και σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης 2.000 bar. Αποδίδει την ίδια ροπή με πριν, αλλά 5 ίππους παραπάνω.

Οι προδιαγραφές μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, όμως το V-Box μας έδειξε ότι το Duster με το νέο κινητήρα είναι σαφώς ταχύτερο από το περσινό (δείτε αναλυτική δοκιμή), κάνοντας το 0-100 km/h σε 11,6” αντί 12,5” και το χιλιόμετρο σε 34,2” αντί 34,6”, ενώ η τελική έχει ανέβει από τα 169 στα 175 km/h. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, οι επιδόσεις αυτές είναι ασύγκριτα καλύτερες από του μικρού FIAT Panda Cross 1.3 MTJ (13,3”/35,3”/168 km/h), καλύτερες από του νέου Suzuki Jimny 1.5 (12,1”/34,5”/145 km/h) και όχι πολύ μακριά από εκείνες του Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD (11,4”/32,6”/180 km/h).

Dacia Duster Blue dCi 4x4 rear

Επειδή οι σχέσεις μετάδοσης του Duster είναι πολύ κοντές, το εικονικό «προσπέρασμα» των 80-110 km/h δεν μετρήθηκε με 3η αλλά με 4η. Ο χρόνος ήταν 6,2”, ασύγκριτα μικρότερος από το 7,8” του προηγούμενου μοντέλου και καλύτερος από αυτόν του Panda (6,7”), αλλά και από εκείνον που χρειάζεται με 3η το Jimny (6,6”).

Το πολύ κοντό κιβώτιο του Duster χαρακτηρίζει την οδηγική εμπειρία. Μπορείς στις περισσότερες περιπτώσεις να ξεκινάς με 2η και να χρησιμοποιείς το κιβώτιο σαν 5άρι με μακριά τελευταία σχέση. Η 6η δίνει κάπου 48 km/h ανά 1.000 rpm (στο κοντέρ) κάνοντας το αυτοκίνητο ξεκούραστο στο ταξίδι κι εξαλείφοντας έτσι ένα από τα βασικότερα μειονεκτήματα των παλιότερων μοντέλων. Από την άλλη, η πολύ κοντή 1η είναι ανεκτίμητη εκτός δρόμου, όπου το Duster σκαρφαλώνει παντού και μπορεί να περνάει τα εμπόδια με ελάχιστο γκάζι και χωρίς να πατινάρεις το συμπλέκτη.

Έχοντας τετρακίνηση που κλειδώνει, ικανές διαδρομές ανάρτησης, 21 cm απόσταση από το έδαφος και μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης (31/21/33 μοίρες), το Duster δεν παύει να εκπλήσσει με τις εκτός δρόμου δυνατότητές του – ακόμη και με τα στάνταρ λάστιχα «M+S». Αυτό είναι γνωστό, όμως τώρα το νέο μοντέλο είναι απόλυτα αποδεκτό και στην άσφαλτο. Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος σε λειτουργία, καλά ηχομονωμένος και οικονομικός (7,4 lt/100km μέση κατανάλωση), το κιβώτιο πολύ εύχρηστο, το τιμόνι ελαφρύ και κόβει αρκετά, η ανάρτηση άνετη και οι χώροι επαρκείς για 4 άτομα με τις αποσκευές τους. Μπορεί το αυτοκίνητο να μην είναι τόσο ραφιναρισμένο και καλοφινιρισμένο όσο άλλα crossover, μπορεί να έχει κάποια μικρά θέματα αίσθησης του πεντάλ των φρένων, ορατότητας κι εργονομίας, όμως όλα αυτά τα κρίνεις δευτερεύοντα ακόμη και πριν δεις την τιμή του. Κι όταν μάθεις ότι ξεκινά από τα €17.250 με επαρκή εξοπλισμό, που περιλαμβάνει Hill Start Assist, Hill Descent Control και αυτόματα φώτα, ενώ με €1.590 παραπάνω μπορείς να έχεις επιπλέον σύστημα πολυμέσων με πλοηγό, cruise control, αλουμινένιες ζάντες και πλήρες ηλεκτρικό πακέτο, τότε λες πως πρόκειται για πραγματικό κελεπούρι.

Τι λέει το DRIVE
Δεν παύει να εκπλήσσει με τις εκτός δρόμου δυνατότητές του, αλλά τώρα, εκτός από πιο «καθαρό», είναι και σαφώς πιο γρήγορο, οικονομικό και γενικά απόλυτα αποδεκτό και στην άσφαλτο.
Τιμή Από €17.250 (έκδοση δοκιμής Prestige €19.840)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 115 PS/3.750 rpm, 260 Nm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-400 m 18,9” @ 125,1 km/h
0-1.000 m 34,2” @ 152,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,0”
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (3η) -”
80-110 km/h (4η) 6,2”
110-140 km/h (4η) -”
110-140 km/h (5η) 10,5”
110-140 km/h (6η) 13,8”
Φρένα 100-0 km/h 40,3 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 123 g/km
Διαστάσεις 4.341 x 1.804 x 1.682 mm
Χώρος αποσκευών 376* lt
Βάρος 1.450 kg
Μετρήσεις DRIVE.*Με ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube