Test drive: Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG

Test drive: Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG

Όταν σύσσωµη η αυτοκίνηση βαδίζει προς την πρίζα, το Dacia Duster διπλού καυσίµου είναι εδώ για να µας υπενθυµίσει ότι το «ρεύµα»… δεν είναι πανάκεια!

Οι όποιες συστάσεις για το Dacia Duster, φαντάζουν εν έτει 2022 περιττές. Το SUV της Dacia από την πρώτη του εµφάνιση στο αυτοκινητικό στερέωµα το 2010 µέχρι και σήµερα έχει καταφέρει να δηµιουργήσει ένα «success story» που θα ζήλευαν πολλά ανταγωνιστικά µοντέλα.

Δώδεκα χρόνια µετά και 2,5 γενιές αργότερα, το value for money SUV της Dacia, έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 2 εκατ. µονάδες, έχει µαζέψει κάµποσες διακρίσεις στο βιογραφικό του αλλά κυρίως χαίρει βαθιάς εκτίµησης από το αγοραστικό κοινό. Η έκδοση διπλού καυσίµου (βενζίνη/LPG) όµως που δίνει ξανά βροντερό «παρών» και στην ανανεωµένη εκδοχή, φαντάζει στις µέρες µας πιο επίκαιρη από ποτέ.

Επεµβάσεις ουσίας
Με την ανανέωσή του, το Dacia Duster φρέσκαρε την εικόνα του χωρίς να αλλοιώσει την επιτυχηµένη σιλουέτα του. Απέκτησε νέα τονισµένη µάσκα και προβολείς ECO LED εµπρός/πίσω σε σχήµα λοξού «Y», τονίζοντας µε τον τρόπο αυτό τη νέα ταυτότητα της εταιρείας.

Πίσω νέα είναι η αεροτοµή που σε συνδυασµό µε τα νέα ελαστικά χαµηλής τριβής (Continental EcoContact 6) ευνοούν σύµφωνα πάντα µε τη Dacia την κατανάλωση καυσίµου αλλά και τις εκποµπές ρύπων.

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG

Στην καµπίνα το µάτι πέφτει πάνω στις νέες ταπετσαρίες για τα καθίσµατα και στην ανασχεδιασµένη κονσόλα, µε τα δύο νέα συστήµατα πολυµέσων (Media Nav & Media Display) να συνοδεύονται από µια οθόνη αφής 8’’ που διαθέτει και ελληνική χαρτογράφηση.

Όπως κάθε σύγχρονο SUV που σέβεται τον εαυτό του και φυσικά το πλήρωµα του, το Duster εφοδιάζεται µεταξύ άλλων µε πολλά συστήµατα ασφαλείας όπως το σύστηµα Blind Sport Warning, το σύστηµα Park Assist µε τέσσερις αιθητήρες υπερήχων αλλά και κάποια συστήµατα ηµιαυτόνοµης οδήγησης όπως το Lane Departure Warning κ.α.

Κόντρα στην κρίση
Προφανώς το µεγαλύτερο ατού της συγκεκριµένης έκδοσης δεν είναι άλλο από το σύστηµα κίνησης µε βενζίνη αλλά κυρίως υγραέριο (LPG). Το κατάλληλο σύστηµα τοποθετείται εργοστασιακά σε έναν 3κύλινδρο τούρµπο κινητήρα ενός λίτρου µε έµµεσο ψεκασµό και σχεδίαση που έλαβε εξ αρχής υπόψη την λειτουργία µε LPG. Προφανώς δεν επηρεάζεται η εγγύηση των 5 ετών στα µηχανικά µέρη, ενώ αναµενόµενα η ισχύς είναι χαµηλότερη όταν χρησιµοποιείται βενζίνη (91 PS) από ότι υγραέριο (100 PS), µε αντίστοιχες διαφορές και στις επιδόσεις.

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG

Η δεξαµενή του υγραερίου είναι κατασκευασµένη από ατσάλι υψηλής αντοχής, χωράει 60 lt (49,8 lt ωφέλιµα) και τοποθετείται στο δάπεδο του αποθηκευτικού όγκου, εκεί ακριβώς όπου βρίσκεται υπό φυσιολογικές συνθήκες η ρεζέρβα. Όπως ίσως έχετε αντιληφθεί, το Duster LPG (ECO-G 100 στη γλώσσα της Dacia) φέρει κιτ επισκευής ελαστικού προκειµένου να µην περιοριστεί ο χώρος φόρτωσης που αναφέρεται στα 445 lt. Αυτή η τιµή πάντως συµπεριλαµβάνει κι ένα χώρο κάτω από το κανονικό πάτωµα, ο οποίος εδώ δεν υπάρχει. Όπως και να έχει πάντως, οι αποσκευές σας δε θα µείνουν παραπονεµένες.

Η λειτουργία του διπλού συστήµατος είναι εξαιρετικά απλή. Το καύσιµο αλλάζει από έναν διακόπτη αριστερά από το τιµόνι, ενώ όλες οι πληροφορίες για τη στάθµη του εκάστοτε καυσίµου και την αυτονοµία, προβάλλονται µέσα στον πίνακα οργάνων. Η µετάβαση από το ένα καύσιµο στο άλλο γίνεται και µε αυτόµατο τρόπο, όταν τελειώσει πλέον το υγραέριο. Σύµφωνα µάλιστα µε τη Dacia όταν η καύση γίνεται µε LPG εκπέµπεται 9,5% λιγότερο CO2 συγκριτικά µε την έκδοση που καίει αποκλειστικά βενζίνη.

Στην πράξη όλο αυτό µεταφράζεται σε αυτονοµία που ξεπερνά τα 1.200 km! Να το θέσω πιο απλά; Ξεκινάς έχοντας φουλάρει στην Αθήνα και τα δυο ρεζερβουάρ (50 lt βενζίνη, 49,8 lt υγραέριο), φθάνεις Αλεξανδρούπολη και έχεις ακόµα καύσιµο για να επιστρέψεις στη Θεσσαλονίκη!

Κατά τη διάρκεια της δοκιµής µας, καταναλώσαµε κοντά στα 7,5 lt/100 km βενζίνης, ενώ το υγραέριο οριακά άγγιξε τα 8,5 lt/100 km. Την ώρα που γράφονταν αυτές εδώ οι γραµµές, η µέση τιµή του υγραερίου ήταν 0,99 €/lt και της αµόλυβδης βενζίνης 1,82 €/lt. Αυτό σηµαίνει πως το Duster µε λιγότερα από €100 ευρώ (91 για την ακρίβεια) µπορεί να καλύψει πάνω από 1.200 km! Εντυπωσιακό όσο και σηµαντικό…

Στο δρόµο η προσθήκη κιβωτίου έξι σχέσεων µε σχετικά σφικτή κλιµάκωση έχει χαρίσει ζωντάνια στο Duster. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή στις χαµηλές και µεσαίες στροφές και σίγουρα σε εκπλήσσει ευχάριστα. Δεν λείπει βέβαια ο θόρυβος από το 3κύλινδρο µοτέρ, κάτι που όσο περνά η ώρα βέβαια θέλοντας και µη το συνηθίζεις...

​​​​​​Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG

Το σύστηµα διεύθυνσης είναι βελτιωµένο, εξακολουθεί όµως να παραµένει αρκετά ελαφρύ και µε σαφή χωµάτινο προσανατολισµό, χωρίς να είναι αταίριαστο σε ένα αυτοκίνητο που η άνεση είναι το βασικό ζητούµενο. Η ανάρτηση έχει µεγάλη διαδροµή, «ισοπεδώνει» τα πάντα στο πέρασµα της και δεν αφήνει θόρυβο να εισχωρήσει στην καµπίνα.

Βέβαια η αρκετά µαλακή ρύθµιση έχει αντίκτυπο στην κλίση του αµαξώµατος που είναι αντικειµενικά αισθητή αλλά όχι υπερβολική για το χαρακτήρα του µοντέλου. Οπότε το Duster είναι ασφαλές και ουδέτερο στο δρόµο και µόνο υπό συνθήκες έντονης πίεσης θα σου βροντοφωνάξει ότι δεν βρίσκεται στο στοιχείο του.

Εάν πατήσεις όµως χώµα, τα πάντα αλλάζουν. Ακόµα και στην δικίνητη έκδοση, όπως τη δική µας. Η απόσταση των 217 mm από το έδαφος, οι µεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράµπας και διαφυγής (30, 21 και 34ο αντίστοιχα) αλλά η ενδεδειγµένη ρύθµιση της ανάρτησης εξασφαλίζουν µεγάλη ελευθερία κίνησεων και σε χωµατόδροµους. Προσοχή όµως µην υπερβάλετε γιατί ούτε σύστηµα τετρακίνησης υπάρχει ούτε ρεζέρβα.

Οι εκδόσεις 1.0 TCe 100 LPG του ανανεωµένου Dacia Duster δεν διαφέρουν σε επίπεδο τιµών από τις απλές βενζινοκίνητες 1.0 TCe 90. Η τιµή εκκίνησης ανέρχεται στις €17.990 για το βασικό επίπεδο εξοπλισµού Ambiance και φτάνουν µέχρι τις €19.890 για την κορυφαία Prestige όπως αυτή της δοκιµής µας.


Τι λέει το DRIVE
Για όσους αναζητούν ένα SUV με προσιτή τιμή κτήσης, τεράστιο όφελος σε κόστος χρήσης και εύκολο ανεφοδιασμό, η επιλογή είναι μονόδρομος: Dacia Duster 1.0 TCe LPG.
Τιμή Από €17.690
Τεχνολογία κινητήρας LPG/βενζίνης 999 cc, i3, 12v, έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 91 PS/4.400-4.900 rpm (βενζίνη) 100 PS/4.600-5.000 rpm (LPG) Ροπή 160 Nm/2.200-3.750 rpm (βενζίνη) 170 Nm/2.000-3.500 rpm (LPG), κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,1” (βενζίνη) – 13,8’’ (LPG)
Τελική ταχύτητα 168 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km (βενζίνη) 8,5 lt/100 km (LPG)
Εκπομπές CO2 127 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.341 x 1.804 x 1.693 mm
Χώρος αποσκευών 445 lt
Βάρος 1.331 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube