Test drive: Citroën C5 Aircross PureTech 130 EAT8

Για να προλάβουν την άφιξη του φρέσκου και να αντιμετωπίσουν τον ισχυρό υφιστάμενο ανταγωνισμό, οι Γάλλοι ανανέωσαν το Citroën C5 Aircross. Επαρκεί αυτό το φρεσκάρισμα; Απαντάμε, δοκιμάζοντας το βενζινοκίνητο με τα 130 άλογα και το αυτόματο σασμάν.

Με διώροφη ασυνήθιστη μουσούδα, το Citroën C5 Aircross εξέπληξε την αγορά με το ντεμπούτο του στο τέλος του ’18. Ένα μοναδικό ρύγχος που όμως δεν εμπόδισε το γαλλικό SUV να διαγράψει επιτυχημένη πορεία σε αυτό το πρώτο μισό της εμπορικής καριέρας του, με 260.000 αυτοκίνητα να πωλούνται σε μόλις τρία χρόνια.

Πειστικό σε πλεονεκτήματα και λιγότερο σε αισθητική, το Citroën C5 Aircross ανανεώθηκε για να παραμείνει ανταγωνιστικό και στον αφρό της επικαιρότητας.

Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι το Citroën C5 Aircross μπορεί να βρέθηκε εμπορικά μακράν πίσω από το ομογάλακτο Peugeot 3008 (στην Ελλάδα ούτε το 1/20 των πωλήσεων), αλλά ως οντότητα τα πήγε πολύ καλά μέσα στην οικογένεια του Groupe PSA και νυν Ομίλου Stellantis. Πέντε πόντους μακρύτερο από το 3008, φορτώνει μέχρι 720 lt αποσκευών έναντι 520 lt του ξαδέρφου του. Όσο για τους πίσω επιβάτες, με τρία ξεχωριστά καθίσματα, συρόμενα και ανακλινόμενα, νιώθουν πολύ πιο ζεστά ως φιλοξενούμενοι απ’ ό,τι σε ένα κλασικό διαιρούμενο κάθισμα 70:30. Όσο για την άνεση, η ανάρτηση με τα περίφημα «υδραυλικά τέρματα» κάνουν το αυτοκίνητο μαγικό χαλί και σημείο αναφοράς στην κατηγορία. 

Test drive: Citroën C5 Aircross PureTech 130 EAT8, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ιδιαίτερα στρωτή στον ανοιχτό δρόμο, η οδήγηση του C5 Aircross PureTech 130 EAT8 θα ήταν τέλεια και στην πόλη με λίγο καλύτερη συνεργασία του κιβωτίου με τον κινητήρα.


Με αναθεωρημένη και ηπιότερη σχεδίαση (ενιαία εμπρός φανάρια, μεγαλύτερη μάσκα, πίσω φώτα με εφέ 3D), το ανανεωμένο Citroën C5 Aircross ποντάρει στην ενίσχυση των ποιοτήτων του. Τα καθίσματα Advanced Comfort διαθέτουν πρόσθετο αφρώδες υλικό πάχους 15 mm (από το επίπεδο εξοπλισμού Feel Pack), η κεντρική οθόνη αφής ανέβηκε από τις οκτώ ίντσες διαγωνίου στις 10 (από το C-Series) και ο λεβιές του αυτόματου σασμάν (με παλινδρόμηση) έγινε λεβιεδάκι, αφήνοντας ένα νέο ανοιχτό χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα που μπορεί να χωρέσει ένα smartphone.

Μιας και αναφέραμε το αυτόματο κιβώτιο, όλα τα διαθέσιμα μοτέρ μπορούν να συνδυαστούν με το EAT8. Όχι ότι είναι και πολλά, δηλαδή: Μόνο το BlueHDi 130, το Hybrid 225 και το 3κύλινδρο PureTech 130 που δοκιμάζουμε.

Test drive: Citroën C5 Aircross PureTech 130 EAT8, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι αεραγωγοί από κατακόρυφοι και εκατέρωθεν της κεντρικής οθόνης μετακινήθηκαν στη βάση της. Η απτή ποιότητα παραμένει αποδεκτή, παρά τα σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος της καμπίνας.
Πρέπει να ανέβεις στο επίπεδο Shine ή στην έκδοση λανσαρίσματος C-Series για να απολαύσεις τη νέα έγχρωμη οθόνη αφής των 10”. Πιο λαμπερή και αποκρινόμενη στην αφή, διατηρεί το παλιό interface και δεν μεγέθυνε το «ενεργό» τμήμα της. Οι λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay απαιτούν τη σύνδεση μέσω καλωδίου USB.


Με τιμή εκκίνησης τις €31.500 για το χειροκίνητο κιβώτιο, το C5 Aircross PureTech 130 ανεβαίνει στις €35.300 για το αυτόματο στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού Feel. Με καλό πακέτο, ψηφιακό καντράν 12,5” και 8άρα οθόνη infotainment συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Για τα δύο στοιχεία που θεωρούμε ότι αξίζουν τον κόπο, τα καθίσματα Advanced Comfort και την κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής των 10” θα χρειαστεί να ανέβεις στην έκδοση C-Series των €39.150 που είναι και η «έκδοση λανσαρίσματος».

Αυτά τα τέσσερα περίπου χιλιάρικα όμως δεν πάνε στον βρόντο, καθώς αποκτάς μεταξύ άλλων Grip Control με Hill Assist Descent, κάμερα οπισθοπορείας 180o και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (μέχρι τα 140 km/h) με Front Cross Traffic Alert και λειτουργία αναγνώρισης πεζών και δίκυκλων, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου (έως 140 km/h) και σύστημα Connected Navigation 3D.

Μπορείτε να διαμορφώσετε το δικό σας στον configurator της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Σε αντίθεση με το υπερυψωμένο, ερμαφρόδιτο C5 X, το C5 Aircross παραμένει απερίφραστα ριζωμένο στον κόσμο των SUV. Με το κάθισμα ψηλά και το καπό σαφώς ορατό από τον οδηγό, διατυμπανίζει ότι πρόκειται για εκδρομικό αυτοκίνητο. Το νέο χειριστήριο του σασμάν μπορεί να ευνόησε τους αποθηκευτικούς χώρους, αλλά κάποιοι θα προτιμούσαν τον παλιό, κλασικό λεβιέ που ήταν αναμφισβήτητα πιο γρήγορος για την αλλαγή από το D στο R ( και το αντίστροφο) κατά τη διάρκεια ενός γρήγορου ελιγμού.

Test drive: Citroën C5 Aircross PureTech 130 EAT8, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα εμπρός καθίσματα είναι γεμισμένα με 1,5 πόντο επιπλέον αφρώδους υλικού για βελτίωση της άνεσης στα μακρινά ταξίδια.
Ο χώρος για τα πόδια δεν είναι εξαιρετικός πίσω, αλλά τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα σύρονται και ανακλίνονται ελαφρά.

Test drive: Citroën C5 Aircross PureTech 130 EAT8, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στον δρόμο, το C5 Aircross σου υπενθυμίζει ότι εκτιμά τη στρωτή, στιλβωμένη οδήγηση: Χειρίζεσαι το τιμόνι με τα ακροδάχτυλα και η ανάρτηση σιδερώνει κάθε ανισομέρεια ακόμα και με τις 19άρες ζάντες. Στην εθνική, η ηχομόνωση δεν αφήνει να παρεισφρήσουν ανεπιθύμητοι θόρυβοι (χάρη και στο ηχομονωτικό παρμπρίζ και πλευρικά εμπρός κρύσταλλα) και τo Highway Driver Assist (προαιρετικό παντού πλην του Shine) βρίσκεται σε εγρήγορση. Επιπλέον, το ενεργό κεντράρισμα στη λωρίδα είναι αξιομνημόνευτο: Η δόνηση του τιμονιού έγινε ανεπαίσθητη, ακόμη και σε ανοιχτές καμπές, και η θέση στη λωρίδα έγινε ρυθμιζόμενη, διευκολύνοντας τη συγκατοίκηση με τα δίτροχα.

Εάν το παραπάνω βοήθημα οδήγησης μπορεί να κάνει τους πιο πρόσφατους ανταγωνιστές του C5 Aircross να ζηλεύουν, δεν συμβαίνει το ίδιο με το διπρόσωπο αυτόματο σασμάν EAT8. Από τη μια αλλάζει ομαλά ταχύτητες στον ανοιχτό δρόμο και διαθέτει λειτουργία Sport ή ακόμα και Manual μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Από την άλλη όμως, ορρωδεί στη δυναμική οδήγηση και σε ορεινούς δρόμους και σκορτσάρει συχνά στην πόλη σε ανεβάσματα και κατεβάσματα. Και πάντα σκορτσάρει είτε μπαίνοντας είτε βγαίνοντας από το stop/start.

Test drive: Citroën C5 Aircross PureTech 130 EAT8, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι μαλακές αναρτήσεις δεν αλλοιώνουν την οδική συμπεριφορά, ούσες αποτελεσματικές και καθησυχαστικές.


Τέλος, η απόκριση του EAT8 θα μπορούσε να είναι καλύτερη, καθώς οι περιορισμένοι στις χαμηλές στροφές πόροι του PureTech 130 απαιτούν να κατεβάζεις γρήγορα πολλές σχέσεις όταν χρειάζεσαι μπόλικη ροπή, ιδιαίτερα με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Πάντως σε καθημερινή βάση ο μικρός 3κύλινδρος είναι επαρκής και δεν γίνεται αντιληπτός, συνδυάζοντας διαθεσιμότητα στις χαμηλές στροφές και χαμηλό θόρυβο στην επιτάχυνση. Τελικά, η αλήθεια είναι ότι, αν δεν έχεις μπόλικα κυβικά (ή ντίζελ), χρειάζεσαι είτε σασμάν διπλού συμπλέκτη είτε μετατροπέα ροπής με απόκριση διπλού συμπλέκτη.

Επανερχόμενοι στην τιμή, η μικρή αύξηση του Citroën C5 Aircross δεν στάθηκε ικανή να το πετάξει εκτός ανταγωνιστικού επιπέδου στην κατηγορία. Με ακριβότερη τιμή τις €41.400 της πληθωρικής έκδοσης Shine, βρίσκεται κάτω από τις €44.600 του πιο δυναμικού οδικά και αντίστοιχα εξοπλισμένου Peugeot 1.2 PureTech 130 EAT8 GT Grip -για να ξεκινήσουμε από τον όμιλο και το best-seller των C-SUV στην Ελλάδα. Είναι επίσης πιο φθηνό από τις €44.290 του πιο πλούσιoυ (και πιο δυνατού με 158 PS) Nissan Qashqai 1.3 Hybrid X-Tronic Techna Plus

Test drive: Citroën C5 Aircross PureTech 130 EAT8, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα πίσω φώτα δεν άλλαξαν σχήμα, αλλά υιοθέτησαν ένα τρισδιάστατο φωτιστικό εφέ. Χωρίς καμία τεχνική εξέλιξη, το ανανεωμένο C5 Aircross συνεχίζει να κάνει φόκους στην άνεση. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης θα προσελκύσει τους λάτρεις των SUV.


Οι ισχυρότεροι αντίπαλοι στον οικονομικό τομέα προέρχονται από την Κορέα και -παραδόξως- από τη Volkswagen. Έτσι ένα Tiguan 1.5 TSI 150 PS ACT EVO DSG R-Line κοστίζει €40.200, ενώ οι Hyundai και Kia πάνε ακόμα παρακάτω! Το Sportage 1.6T 7DCT 2WD 48V GT Line στις €38.990 και το Tucson 1.6T 48V Hybrid 2WD 7DCT Distinctive στις €33.190! Τα δύο τελευταία συνδυασμένα μάλιστα με σοβαρά επιχειρήματα: Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πλήρης και η εγγύηση γενναιόδωρη με πέντε χρόνια στη Hyundai (χωρίς περιορισμό σε χιλιόμετρα) όπως και του Citroën C5 Aircross εξάλλου, και επτά χρόνια ή 150.000 km στην Kia.

Καταλήγοντας, το Citroën C5 Aircross παρέμεινε στο ύψος του νεότερου ανταγωνισμού με ελάχιστη επένδυση. Ως εκ τούτου ελάχιστη αύξηση και στην τιμή. Διατήρησε δε αλώβητες τις πρακτικές πτυχές και το τεράστιο πορτμπαγκάζ, ενώ αναβάθμισε ακόμα πιο πολύ την άνεση χωρίς να αλλοιώσει τα δεδομένα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Με τον Puretech 130 να τα καταφέρνει με επάρκεια μέσα κι έξω από την πόλη.

Τι λέει το DRIVE
Πιο κομψό και πιο «καθεστωτικό», το ανανεωμένο C5 Aircross Puretech 130 ΕΑΤ8 οπλίστηκε και εξοπλίστηκε καλά για το υπόλοιπο μισό της καριέρας του, παρότι το αυτόματο κιβώτιο θα μπορούσε να έχει λίγο καλύτερη διαχείριση. Παραμένει όμως με ανταγωνιστική τιμή και ανυπέρβλητο σε άνεση και πρακτικότητα.
Τιμή Από €35.300 (από €31.500 χειροκίνητο Feel)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 2 ΕΕΚ, 12v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 131 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-1.000 m 31,7”
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 g/km
Διαστάσεις 4.500 x 1.969 x 1.654 mm
Χώρος αποσκευών 580-720 lt/1.630 lt (διθέσιο)
Βάρος 1.760 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Mέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης