Test drive: Citroën C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Η νέα γενιά C4 είναι όσο ξεχωριστή και ολοκληρωμένη χρειάζεται για να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της νέας εποχής της Citroën.

Η Citroën ανήκει στις αντισυμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Χάρη στην τολμηρή σχεδίαση και στην τεχνολογία που υιοθετεί στα μοντέλα της, καταφέρνει να διαφοροποιείται όχι μόνο μεταξύ των μοντέλων της κατηγορίας, αλλά και μεταξύ των αδελφών μοντέλων στον Όμιλο Stellantis.

Ειδικά με την τελευταία γενιά του C4 C-Cross, η Citroën καταφέρνει να παντρέψει με μεγάλη επιτυχία τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του παρελθόντος με τα σύγχρονα μοτίβα. Ακολουθεί δηλαδή την παράδοση της Citroën στα μικρομεσαία με αεροδυναμική σιλουέτα τύπου φάστμπακ, ενσωματώνοντας σε αυτά crossover στοιχεία: Μεγάλη απόσταση από το έδαφος (15,6 cm), κοντοί πρόβολοι, ψηλό καπό, πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και τροχοί μεγάλης διαμέτρου. Το αποτέλεσμα κρίνεται ιδιαίτερα πετυχημένο και τραβάει τα βλέμματα αμέσως, χωρίς να αφήνει περιθώρια λάθους για την γαλλική ταυτότητά του.

Το Citroën C4 C-Cross παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες και ξεκίνησε την εμπορική πορεία του με πληρέστατη γκάμα. Σε αντίθεση με ό,τι περιμέναμε, το νέο μικρομεσαίο crossover κάνει χρήση της μικρότερης πλατφόρμας CMP αντί της EMP2, οπότε διατίθεται σε εκδόσεις που καταναλώνουν βενζίνη, πετρέλαιο ή… ρεύμα. Μέχρι σήμερα έχουμε δοκιμάσει την ενδιάμεση από πλευράς ισχύος βενζινοκίνητη έκδοση με τους 130 ίππους και την ηλεκτροκίνητη με τους 136 ίππους και την αυτονομία των 350 km κατά WLTP. Σειρά τώρα έχει η πετρελαιοκίνητη.

Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 drive_gr 5

Ταξιδιάρα ψυχή
Η συγκεκριμένη έκδοση με τον 4κύλινδρο 1.5 BlueHDi που δοκιμάζουμε αποδίδει 130 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο που έχει οκτώ σχέσεις και κλασικό μετατροπέα ροπής. Αυτό αφορά στην κορυφή της πετρελαιοκίνητης γκάμας, καθώς υπάρχει και εκδοχή με 110 ίππους, χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και τιμή εκκίνησης €20.200.

Ο αλουμινένιος πετρελαιοκινήτηρας των 130 ίππων με την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας αποδίδει 300 Nm από τις 1.750 rpm και αποδεικνύεται ιδιαίτερα ρωμαλέος, με ποιοτική λειτουργία για το είδος του. Σε συνδυασμό δε με το κιβώτιο της Aisin, οι επιδόσεις που δίνει στο βάρους 1.324 kg αμάξωμα είναι εφάμιλλες της βενζινοκίνητης έκδοσης με την αντίστοιχη ισχύ (1.2 PureTech 130 PS) και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές για στην κατηγορία. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h διαρκεί 9,5” και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 210 km/h. Η σωστή κλιμάκωση και οι σβέλτες αλλαγές σχέσεων ενισχύουν την αντίστοιχη αίσθηση που έχει ο οδηγός, ενώ ποτέ δεν θα βρεθεί κρεμασμένος με λάθος επιλεγμένη ταχύτητα. Υπάρχει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τα paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ μπορείς να επέμβεις στη λειτουργία και μέσω των τριών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal και Sport). Πέρα από την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, τα Drive Modes διαφοροποιούν αντίστοιχα το βάρος του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού. Τα φρένα αποτελούνται από τέσσερα δισκόφρενα που ακινητοποιούν δυνατά το αυτοκίνητο και αντέχουν στη σκληρή χρήση. Το πεντάλ έχει γραμμική αντίσταση και σωστό βάρος, αλλά θα θέλαμε λίγο καλύτερη αίσθηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 EAT8

Η πλούσια έκδοση Shine Pack που δοκιμάζουμε πατά σε ζάντες 18” με αεροδυναμική σχεδίαση και λάστιχα διάστασης 195/60. Παρά το γεγονός ότι τα λάστιχα είναι οικολογικού προσανατολισμού και η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) υποστηρίζει την άνεση, η κλίση στις στροφές είναι λογική και δεν επηρεάζει το κράτημα. Επιπλέον, δεν βουτάει έντονα στα έντονα φρεναρίσματα και δεν επιτρέπει πλεύση στις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι μεγάλο, ενώ ακόμα και σε οριακές καταστάσεις οι αντιδράσεις παραμένουν ομοιογενείς, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να δουλεύουν προοδευτικά. Η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions με τα υδραυλικά τέρματα έχει ήσυχη λειτουργία και προσφέρει κορυφαία άνεση που θυμίζει ακριβότερο μοντέλο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την προσεγμένη ηχομόνωση, η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαίου επιπέδου. Το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ, χωρίς να ξεχωρίζει για την αίσθησή του.

Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 drive_gr 6

Φουλ πανσιόν
Οι διαστάσεις του νέου C4 C-Cross είναι εύστοχα μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, με το μήκος να φτάνει τα 4,36 m, το πλάτος τα 1,8 m και ύψος τα 1,53 m. Επιπλέον, η επιμηκυμένη CMP προσφέρει γενναιόδωρο μεταξόνιο 2,67 m, που εξασφαλίζει πολύ καλό μήκος στην καμπίνα, βολεύοντας πίσω ακόμα και ψηλούς. Μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος είναι και ο χώρος αποσκευών των 380 lt που διαθέτει διπλό πάτωμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη, με αποδεκτή πλευρική στήριξη και εξασφαλίζει καλή ορατότητα. Αν και διαγώνια προς τα πίσω πλήττεται από τη σχεδίαση του αμαξώματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën ë-C4 C-Cross [video]

Στο ταμπλό συναντάμε την νεότερη σχεδιαστική ταυτότητα της Citroën που θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα μοντέλα: Κεντρική οθόνη αφής 10” στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, μαλακά στην αφή υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, διακοσμητικές πινελιές από χρώμα στις πόρτες, ambient εσωτερικός φωτισμός, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,5” με πέντε διαφορετικά μοτίβα και έγχρωμο head-up display. Το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας υποστηρίζει φωνητικές εντολές, navigation και συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay. Όλοι οι διακόπτες έχουν ωραία αίσθηση και όπως είναι φυσικό, ευνοούν την εργονομία στη νέα ψηφιακή εποχή που ζούμε. Μεγάλη προτεραιότητα δόθηκε στην άνεση των επιβατών με το επόμενο στάδιο του προγράμματος Citroen Advanced Comfort. Η αφράτη κύλιση σε συνδυασμό με τα καθίσματα Advanced Comfort φιλτράρουν τους κραδασμούς που περνούν στην καμπίνα και χαρίζουν μια ανάλαφρη αίσθηση, ενώ καλή δουλειά κάνει και η ενισχυμένη ηχομόνωση. Εκτός από την άνεση και την ευρυχωρία, η Citroën έχει δώσει μεγάλη έμφαση και στην πρακτικότητα. Στην καμπίνα υπάρχουν 16 πρακτικές θήκες για μικροπράγματα συνολικής χωρητικότητας 39 lt, περιλαμβανομένης της θήκης ασύρματης φόρτισης smartphone και της βάσης τάμπλετ μπροστά από τον συνοδηγό.

Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 drive_gr 4

Οι εκδόσεις εξοπλισμού που συνδυάζονται με την κορυφαία αυτόματη πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου C4 C-Cross είναι οι Feel Pack, Shine και Shine Pack. Από την Feel Pack και πάνω ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πραγματικά πλούσιος, με την κορυφαία Shine Pack που δοκιμάζουμε να χαρίζει premium αύρα. Η τιμή εκκίνησης είναι οι €25.200 και φτάνουν στις €28.350 για την έκδοση της δοκιμής. Έναντι αυτού του τιμήματος, πέρα από τον ολοκληρωμένο οικογενειακό χαρακτήρα, πρέπει να συνυπολογίσεις τη χαμηλή κατανάλωση των 6,5 lt/100 km, τα μηδενικά ετήσια τέλη κυκλοφορίας και την 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη. Εξίσωση που αναδεικνύει το νέο C4 C-Cross 1.5 BlueHDi με τους 130 ίππους και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και ευχάριστο στη συμβίωση πακέτο.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Citroën C4 C-Cross


Τι λέει το DRIVE
Μία εξαιρετικά συνιστώμενη έκδοση κινητήρα που προσθέτει πολλούς πόντους στον ήδη ολοκληρωμένο χαρακτήρα του νέου Citroën C4 C-Cross.
Τιμή Από €25.200
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, 130 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.360 x 1.800 x 1.525 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.324 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, * Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης