Test drive: Citroën C4 1.6 e-HDi 115 SST

Το δημοφιλές μικρό οικογενειακό της Citroën ανανεώθηκε και εκσυγχρονίστηκε.

Ένα από τα πέντε πιο καλοπουλημένα μικρά οικογενειακά της χρονιάς που μας πέρασε ήταν η προ ανανέωσης έκδοση του CitroëC4. Η καλή εμπορική της πορεία βασίστηκε στον συνδυασμό τιμής, εξοπλισμού, κινητήρων (ντίζελ) και χώρου αποσκευών, στοιχεία που δημιουργούσαν ένα ενδιαφέρον και συμφέρον πακέτο για τον οικογενειάρχη.

Φέτος θα δοκιμάσει την τύχη της η ανανεωμένη γενιά του μοντέλου κόντρα σε μοντέλα όπως τα Nissan Pulsar 1.5 D και Opel Astra 1.6 CDTi, που μόλις έφτασε στη χώρα μας. To ανανεωμένo Citroën C4 έχει μικρές αισθητικές αλλαγές που περιορίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, την εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα, τη νέα μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα με στοιχεία LED για τα φώτα ημέρας.

Στο εσωτερικό, πέρα από τις νέες ταπετσαρίες, βρίσκουμε εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό για την κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί και το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων της SMEG με έγχρωμη οθόνη αφής 7” (στάνταρ στις δύο πλουσιότερες εκδόσεις). Το σύστημα αυτό το έχουμε ξαναδεί και σε άλλα μοντέλα του ομίλου PSA, και περιλαμβάνει το ηχοσύστημα, την πλοήγηση, σύνδεση με το διαδίκτυο και δημιουργία hot spot, όλες τις ρυθμίσεις για τον υπολογιστή ταξιδιού και αρκετές για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Επιπλέον, η διαφορά στη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας επέτρεψε να χρησιμοποιηθούν λιγότεροι διακόπτες, μιας και πολλές λειτουργίες ρυθμίζονται μέσω της οθόνης, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί ελαφρώς η εργονομία.

Κατά τα άλλα, η γνώριμη καμπίνα αποτελείται από υλικά καλής ποιότητας και συναρμογής, με το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να είναι πολύ καλής ποιότητας. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικους, ενώ ο χώρος αποσκευών που κυμαίνεται από 380 έως 408 lt (με ή χωρίς ρεζέρβα) είναι καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας και σημαντικά μεγαλύτερος από αυτόν του Ford Focus.

Η έκδοση που οδηγούμε είναι η 1.6 e-HDi με τους 115 ίππους. Όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές, πρόκειται για έναν από τους καλύτερους μικρούς πετρελαιοκινητήρες. Είναι αποδοτικός και ολιγαρκής σε καύσιμο, καταναλώνοντας 6,1 lt/100 km, διαθέτει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία και συνδυάζεται με ένα από τα καλύτερα συστήματα stop/start της αγοράς. Μάλιστα, το νέο stop/start έχει τέτοια ρύθμιση που επιτρέπει την κίνηση σε κατηφορικούς δρόμους με ταχύτητα μέχρι 25 km/h και τον κινητήρα σβηστό. Ακόμα, το 6άρι μηχανικό κιβώτιο έχει επιλογέα με ακριβές και θετικό κούμπωμα, όντας ένα από τα καλύτερα της γαλλικής φίρμας. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο ανανεωμένο C4 είναι καλές. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση απαιτούνται 10,7", με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 190 km/h.

Ένα από τα δυνατά χαρτιά του C4 ήταν ο εξοπλισμός, και η ανανεωμένη έκδοση ακολουθεί τον ίδιο δρόμο. Η έκδοση Feel που είχαμε στα χέρια μας, προτελευταία στη λίστα εξοπλισμού, κοστίζει με τις προσφορές και την απόσυρση € 18.570 και διαθέτει ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Αυτός περιλαμβάνει από έξι αερόσακους, ESP και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, μέχρι cruise control, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Και όλα αυτά μάλιστα, χωρίς να επιβαρύνεται ο ιδιοκτήτης του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας, αφού εκπέμπει 97 g/km CO2.

Τι λέει το DRIVE
Το ήδη ολοκληρωμένο Citroën C4, απέκτησε φρέσκια εμφάνιση και καλύτερο εξοπλισμό, προσφέροντας ακόμα το ίδιο προσιτό οικονομοτεχνικά πακέτο που το χαρακτήριζε.
Τιμή από € 18.570 με απόσυρση και προσφορά (έκδοση Feel)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-160 km/h 29,3”
0-400 m 17,6” @ 127,6 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 164,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,1”
30-50 km/h (με 3η) 4,5”
50-80 km/h (με 4η) 7,7”
80-110 km/h (με 5η) 7,9”
110-140 km/h (με 6η) 12,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,4 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 97 gr/km
Διαστάσεις 4.329 x 1.789 x 1.489 mm
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE