Test drive: Citroën C3 Picasso 1.6 BlueHDi

Test drive: Citroën C3 Picasso 1.6 BlueHDi

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας Euro 6 δίνει παράταση ζωής στο μικρότερο μέλος της οικογένειας Picasso που δείχνει αγέραστο οπτικά και παραμένει ένα από τα πιο πρακτικά μικρά αυτοκίνητα.

Παρ' όλα τα χρόνια του στην αγορά, το C3 Picasso παραμένει ένα αυτοκίνητο με άποψη, που χάρη στην ιδιαίτερη και γεμάτη καμπύλες σχεδίασή του, καταφέρνει μέχρι και σήμερα να δείχνει μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στα μικρά πολυμορφικά.

Αν κάτι φανερώνει ότι το μικρότερο μοντέλο στην οικογένεια Picasso του Γάλλου κατασκευαστή, οδεύει προς τη δύση της εμπορικής καριέρας του, είναι η σχεδίαση της καμπίνας που ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία των προηγούμενης γενιάς Citroën. Τα υλικά είναι αποδεκτής ποιότητας για την κατηγορία και η συναρμογή αρκετά καλή, λείπουν όμως τα στοιχεία που τραβούν το μάτι στα νεότερα μοντέλα της γαλλικής φίρμας.

Το ζητούμενο όμως σε ένα προσιτό πολυμορφικό δεν είναι τα εντυπωσιακά -τύπου τάμπλετ- συστήματα infotainment και τα λοιπά γκάτζετ που μας έχουν συνηθίσει οι κατασκευαστές τα τελευταία χρόνια, αλλά οι χώροι και η πρακτικότητα. Και σε αυτό τον τομέα, το C3 Picasso εξακολουθεί να διακρίνεται, με τα πράγματα στο εσωτερικό να είναι αντιστρόφως ανάλογα των συμπαγών εξωτερικών διαστάσεών του.

Παρότι βασίζεται σε πάτωμα σουπερμίνι, οι χώροι του μόνο αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν θυμίζουν. Το μεγάλο ύψος της καμπίνας και οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν μια μοναδική αίσθηση ευρυχωρίας. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και ο χώρος άπλετος για οδηγό και συνοδηγό, ενώ στο συρόμενο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν με μεγάλη άνεση δυο ενήλικοι, χωρίς να χρειαστεί να στριμώξουν τα γόνατα τους.

Το μακρύ μεταξόνιο των 2,54 m και η πολύ καλή εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων γίνονται αντιληπτά μόλις αντικρύσεις το μεγάλο και πλήρως λειτουργικό πορτμπαγκάζ των 500 lt. Φτάνει δε έως τα 1.506 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (σ.σ.: λειτουργία που γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού), δημιουργώντας μάλιστα έναν πλήρως επίπεδο και εκμεταλλεύσιμο χώρο. Αν σε αυτά προσθέσουμε και τη δυνατότητα αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού που παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μήκους έως και 2,4 m, τότε το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι οι δυνατότητες φόρτωσης του C3 Picasso είναι τεράστιες για το μέγεθός του.

Νέα… καρδιά
Το πιο σύγχρονο στοιχείο στο ανανεωμένο C3 Picasso είναι ο νέος ντίζελ 1.600άρης BlueHDi. Είναι εξολοκλήρου αλουμινένιος, πληροί τις προδιαγραφές του πρωτόκολλου Euro 6 και εστιάζει στην καθαρή λειτουργία και στη μέγιστη οικονομία. Αποδίδει 100 ίππους και 25,9 kg ροπής από τις 1.750 rpm και διακρίνεται για την γραμμική απόδοση και την οικονομία που προσφέρει, με τη μέση κατανάλωσή του κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 6,3 lt/100 km.

Με 0-100 km/h σε 12,3” και 80-110 km/h με 4η σε 8,0”, γίνεται αντιληπτό ότι κινεί σβέλτα το μικρό γαλλικό πολυμορφικό και δύσκολα θα ζητήσεις κάτι περισσότερο για τις αστικές μετακινήσεις. Η ισχύς αυτή παράλληλα του επιτρέπει να «γράψει» χιλιόμετρα ξεκούραστα και οικονομικά και στο ανοικτό δίκτυο.

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, το C3 Picasso σου καθιστά σαφές ότι έχει «στηθεί» με γνώμονα να προσφέρει άνεση και καλή ποιότητα κύλισης στους επιβάτες του. Και το καταφέρνει καλά. Το ψηλό αμάξωμα θα δυσανασχετήσει μόνο όταν αποφασίσεις να το πιέσεις, όπου θα παρατηρήσεις αμέσως την αυξημένη κλίση και το ελαφρύ τιμόνι -που μεταβάλλει το βάρος του ανάλογα με τα χιλιόμετρα- να χάνει σε αίσθηση και πληροφόρηση. Σε κάθε περίπτωση η συμπεριφορά του είναι απόλυτα ισορροπημένη και απόλυτα ικανοποιητική για το κοινό που απευθύνεται.

Πάμε… ταμείο
Το C3 Picasso με τον 1.6 BlueHDi είναι διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις εξοπλισμού, τις Attraction iStreet και Exclusive iStreet, με την τιμή του, συμπεριλαμβανομένης της απόσυρσης και του Green Bonus που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία, να ξεκινά από τα 17.395 ευρώ και να παρέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.

Η πιο πλούσια έκδοση που είχαμε και στη διάθεσή μας για δοκιμή κοστίζει 18.490 ευρώ και είναι σαφώς πιο δελεαστική καθώς στον επιπλέον εξοπλισμό της περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16”, αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού, τραπεζάκια αεροπορικού τύπου για τους πίσω επιβάτες κ.ά.

Τι λέει το DRIVE
Η ντίζελ έκδοση του C3 Picasso εκπληρώνει στο έπακρο την αποστολή της ως ένα προσιτό πολυμορφικό, με κορυφαίους χώρους, πρακτικότητα και πολύ καλή οικονομία καυσίμου.
Τιμή από €17.395 (με απόσυρση & προσφορά)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/3.750 rpm, 25,9 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3”
0-160 km/h -
0-400 m 18,3” @ 119 km/h
0-1.000 m 34,2” @ 148 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,1”
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (3η) 6,9”
80-110 km/h (4η) 8,0”
110-140 km/h (4η) 12,9”
110-140 km/h (5η) 17,0”
Φρένα 100-0 km/h 38,6 m
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 101 g/km
Διαστάσεις 4.078 x 1.730 x 1.669 mm
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube