Test drive: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130

Ο εξοπλισμός και ο χαρακτήρας του νέου Citroën C5 Aircross με το βασικό ντίζελ μοτέρ, θέτουν υποψηφιότητα για τον ορισμό της απόλυτης άνεσης.

Η Citroën άργησε να δει ζεστά τις κατηγορίες των crossover και SUV. Η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση όμως άλλαξε τα δεδομένα και η γαλλική εταιρεία μπήκε δυναμικά στην κατηγορία.

Το νεότερο τέτοιο μοντέλο, και παράλληλα το νεότερο Citroën, είναι το C5 Aircross. Η σχεδίασή του υιοθετεί κλασικά στοιχεία της εταιρείας, φέρνει όμως και νέα στοιχεία όπως τα «air signs» και «air curtains». Τα πρώτα είναι το χρωμιωμένο πλαίσιο γύρω από τα πίσω παράθυρα και τα δεύτερα είναι επί της ουσίας οι εμπρός αεραγωγοί στη μάσκα. Το συνολικό αποτέλεσμα φωνάζει από μακριά «Citroën» και δημιουργεί ένα ιδιαίτερα ξεχωριστό μοντέλο.

Το C5 Aircross βασίζεται σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή της σπονδυλωτής πλατφόρμας EMP2 και οι εξωτερικές διαστάσεις είναι 4,50 x 1,84 x 1,65 m, τοποθετώντας το ξεκάθαρα στα SUV μεσαίου μεγέθους. Σε σχέση με τα αδελφά μοντέλα του Groupe PSA που χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα, το C5 Aircross κάνει τη διαφορά χάρη και στη διαφορετική προσέγγιση στην ανάρτηση. Πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας και εμπρός γόνατα MacPherson, αλλά η χρήση αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με υδραυλικά τέρματα δημιουργεί ένα αυτοκίνητο απόλυτα πιστό στο χαρακτήρα της γαλλικής εταιρείας. Το αποτέλεσμα είναι άνεση υψηλού επιπέδου, η οποία δεν επιτυγχάνεται εις βάρος του κρατήματος. Στο ταξίδι βρίσκεται στο στοιχείο του, με την ησυχία και την άνεση να αγγίζουν την τελειότητα. Στην πόλη, η ανάρτηση καταπίνει την πλειονότητα των κακοτεχνιών και μόνο σε πολύ μεγάλες, κοφτερές λακκούβες ακούγεται.

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 1

Αναμφίβολα η κλίση στις στροφές είναι υπαρκτή, αλλά δύσκολα θα αλλοιώσει την προεπιλεγμένη τροχιά. Και, σε έντονο φρενάρισμα, το βύθισμα του εμπρός μέρους είναι πολύ λιγότερο από αυτό που περιμένεις. Εκτός δρόμου, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (23 cm ανακοινώνει η εταιρεία), η αφράτη απόσβεση και τα λάστιχα με το μπόλικο προφίλ, εξασφαλίζουν αγόγγυστη κίνηση σε ήπιο χωματόδρομο. Για ολισθηρά εδάφη υπάρχει το σύστημα Grip Control για τους εμπρός τροχούς και λάστιχα με σήμανση M+S -στην προκειμένη περίπτωση Michelin Latitude Tour HP- σε διάσταση 235/55 R18. Τα οποία πρέπει να αναφέρουμε πως επέφεραν σαφώς πιο εύκολη απώλεια πρόσφυσης σε σχέση με το αυτόματο C5 Aircross που έχουμε δοκιμάσει ήδη, με Michelin Primacy 3. Σαφής είναι η διαφορά και στο φρενάρισμα, με 100-0 km/h σε 42,1 m, τη στιγμή που το αυτόματο χρειάστηκε μόλις 36,6 m. Στις υπόλοιπες μετρήσεις, το C5 Aircross 1.5 BlueHDi των 130 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων παρουσιάζει ανταγωνιστικό πρόσωπο, ανώτερο του μέσου όρου της κατηγορίας και πανομοιότυπο με της αυτόματης έκδοσης. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 11,1” (11,2” το EAT8), ενώ για την μέτρηση 60-160 km/h απαιτεί 29,1” (29,2” το EAT8).

Οι χώροι της καμπίνας ευνοούνται από το γενναίο πλάτος και το μεταξόνιο των 2,73 m, ενώ όλοι επιβάτες να έχουν το δικό τους κάθισμα. Τα τρία πίσω ανεξάρτητα καθίσματα είναι συρόμενα και διαθέτουν ρύθμιση στην κλίση της πλάτης που, σε συνδυασμό με το σχεδόν ανύπαρκτο κεντρικό τούνελ, βολεύουν με άνεση έως και τρεις ενηλίκους. Τα Advanced Comfort καθίσματα με την πλούσια γέμιση αφρού εξασφαλίζουν ακόμα περισσότερη άνεση, αλλά το πάχος των εμπρός καθισμάτων και ο τεράστιος χώρος αποσκευών που κυμαίνεται από 580 έως 720 lt, έχουν αντίκτυπο στον «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Είναι σίγουρα επαρκής, μα όχι εντυπωσιακός για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου.

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 2

Η καμπίνα αποτελείται επί το πλείστον από σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, με αντίστοιχο μοντάρισμα. Η ξεχωριστή σχεδίαση βρίσκει εφαρμογή και στο εσωτερικό, με τις οριζόντιες γραμμές να ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους. Η εικόνα είναι σύγχρονη, με τον οδηγό έχει μπροστά του έναν έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” με πέντε διαφορετικά layout. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8”, όπου μπορείς να ρυθμίσεις όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου. Ακριβώς από κάτω βρίσκονται πλήκτρα αφής για τις συντομεύσεις των βασικών λειτουργιών, ενώ στην κονσόλα δαπέδου υπάρχουν δύο μεγάλες ποτηροθήκες, το περιστροφικό χειριστήριο του Grip Control με τα πέντε προγράμματα, το πλήκτρο του Hill Assist Descent και ένα υποβραχιόνιο με μεγάλο κλιματιζόμενο χώρο αποθήκευσης.

Από πλευράς εξοπλισμού, όλες οι εκδόσεις του νέου Citroën C5 Aircross είναι δικίνητες, αλλά τα τρία πλουσιότερα επίπεδα εξοπλισμού Inspire, Feel και Shine διαθέτουν το σύστημα Grip Control. Μόνο το βασικό Live (€25.000) δεν το έχει δηλαδή, το οποίο ωστόσο κάθε άλλο παρά φτωχό είναι. Διαθέτει πληθώρα χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας, με Active Safety Brake, Lane Keeping Assist, Traffic Sign Recognition, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με ιονιστή, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8” και ζάντες αλουμινίου 17”.Ανεβαίνοντας σε έκδοση εξοπλισμού υπάρχουν ουσιαστικά τα πάντα.

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 3

Εν κατακλείδι, τα χαρακτηριστικά του νέου C5 Aicross το διαφοροποιούν ουσιαστικά ως επιλογή ανάμεσα στα μοντέλα της κατηγορίας και αναδεικνύουν το καλύτερο Citroën των τελευταίων ετών.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο SUV της Citroën ξεχωρίζει σε εμφάνιση και ουσία, δημιουργώντας παράλληλα ένα ολοκληρωμένο μοντέλο στην κατηγορία. Βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό και αυτό μόνο καλό κάνει.
Τιμή Από €25.000
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, 130 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1”
0-160 km/h 33,8”
0-400 m 17,8” @ 126 km/h
0-1.000 m 32,8” @ 158,5 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 29,1”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 9,0”
110-140 km/h (5η) 10,8”
110-140 km/h (6η) 14,6”
Φρένα 100-0 km/h 42,1 m
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.500 x 1.840 x 1.654 mm
Χώρος αποσκευών 580 - 720 lt
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα