Test drive: BMW X5 xDrive40e iPerformance

Test drive: BMW X5 xDrive40e iPerformance

Η plug-in hybrid X5 φορτίζει καθημερινά στην πρίζα και στο τέλος της χρονιάς και το πορτοφόλι σας.

Τα αυτοκίνητα που κάνουν χρήση υβριδικού συστήματος κίνησης προσπαθούν να συνδυάσουν τα καλά δύο διαφορετικών κόσμων και η χρήση υψηλής τεχνολογίας επιτρέπει να δούμε απτά αποτελέσματα.

Ένα από αυτά είναι και η BMW X5 της δοκιμής που ονομάζεται xDrive40e iPerformance. Η plug-in hybrid Χ5 χρησιμοποιεί την τεχνολογία που έχει αποκομίσει η BMW από τη σειρά μοντέλων i και μπορεί να φορτίσει την μπαταρία της στην πρίζα. Η διαδικασία φόρτισης μπορεί να κρατήσει έως και τέσσερις ώρες, ανάλογα με τον τύπο της πρίζας και μπορεί να χαρίσει αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση για περίπου 30 km και με μέγιστη ταχύτητα 120 km/h.

Διαθέτει 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων Twin Power Turbo 245 ίππων και 35,7 kgm ροπή, o οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων και 25,5 kgm, ενσωματωμένο στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς να φτάνει του 313 ίππους και η ροπή τα 45,5 kgm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με το BMW i8 στο δρόμο και στις Σέρρες [video]

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών που πλέον έχει χωρητικότητα 500 λίτρα (από 550), αλλά είναι έτσι τοποθετημένη που δεν επηρεάζει το αρχικό του σχήμα.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις λειτουργίες: Στην Auto, ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά το βενζινοκινητήρα για μέγιστη απόδοση, στη SAVE η προτεραιότητα είναι η διατήρηση της φόρτισης της μπαταρίας και της ανάκτησης ενέργειας, και στη MAX όπου ενεργοποιείται η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Αποτελεσματικό
Όλα αυτά όμως συνυπάρχουν για να δώσουν στην X5 xDrive40e έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Οι επιδόσεις που χαρίζει το σύστημα στη βάρους 2.340 kg plug-in hybrid X5 είναι πάρα πολύ καλές. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 6,9” και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 km/h. Δυνατό πρόσωπο δείχνει και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, καθώς η μέτρηση 60-160 km/h απαιτεί 13,5” και θυμίζει σπορ κατασκευή.

Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 3,3 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 77 g/km, αλλά σε πραγματικές συνθήκες θα κυμανθεί από τα 9 έως τα 10 lt/100 km. Σε αστικό περιβάλλον και με γεμάτη την μπαταρία, μπορείτε να κινηθείτε με άνεση μόνο ηλεκτρικά, με το γκάζι να μην είναι τόσο ευαίσθητο για να θέσει σε λειτουργία το βενζινοκινητήρα και να «καταστρέψει» την οικολογική μετακίνησή σας. Εάν κάτι διαταράσσει ορισμένες φορές τη γαλήνη στην καμπίνα είναι η λειτουργία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης με τους 20άρηδες τροχούς του πακέτου M που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής. Σε πιο ήπιο οδόστρωμα και σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου όμως λειτουργεί υποδειγματικά και ελέγχει πλήρως το βαρύ αμάξωμα. Το τιμόνι από την άλλη είναι αρκετά ελαφρύ για μανούβρες μέσα στην πόλη, αλλά δεν διαθέτει αρκετή πληροφόρηση για την πρόσφυση των εμπρός τροχών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW 330e Hybrid

Στο εσωτερικό, πέρα από τη μείωση του χώρου αποσκευών και τις επιλογές του υβριδικού συστήματος κίνησης στην κονσόλα δαπέδου, δεν υπάρχουν διαφορές. Αυτό μεταφράζεται σε άνετους χώρους για έως και πέντε ενηλίκους και ποιότητα υλικών από το πάνω ράφι. Οι θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματά σας είναι αρκετές και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας πλήρης.

Εν κατακλείδι, η X5 xDrive40e iPerformance καταφέρνει να συνδυάζει τις πολύ καλές επιδόσεις και τα πολύ προσεγμένα ετήσια πάγια τέλη, ούσα μια ενδεδειγμένη επιλογή για όποιον ψάχνει κάτι διαφορετικό ή για όποιο θέλει ένα premium εταιρικό SUV.

Τι λέει το DRIVE
Ο διττός χαρακτήρας της plug-in hybrid Χ5 καταφέρνει να εκπληρώσει όλα όσο υπόσχεται, προσφέροντας επιδόσεις, κύρος και προσεγμένα ετήσια έξοδα χάρη στον οικολογικό προσανατολισμό του.
Τιμή Από €89.332
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, valvetronic, 245 PS/5.000-6.500 rpm, 35,7 kgm/1.250-4.800 rpm, ηλεκτροκινητήρας 113 ίππων και 25,5 kgm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km
/h
6,9”
0-160 km/h 16,5”
0-400 m 14,9” @ 151,7 km/h
0-1.000 m 27,2” @ 191,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,7”
50-80 km/h (kickdown) 2,2”
80-110 km/h (kickdown) 3,8”
110-140 km/h (kickdown) 4,4”
Φρένα 100-0 km/h 38,0 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h (120 km/h σε ηλεκτρική λειτουργία)
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 77 g/km
Διαστάσεις 4.886 x 1.938 x 1.762 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Βάρος 2.340 kg
Μετρήσεις DRIVE
*Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube